source: 2012/10-20/LeoL/Super Mario classic/Super Mario classic/Super Mario classic/Super_Mario_classic.cs @ 3887

Revision 3887, 4.9 KB checked in by jotapoti, 9 years ago (diff)

Versio 17.11.2012 iltapäivällä.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Super_Mario_classic : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    Image Vihukuva = LoadImage("Iggy");
17    Image maalinKuva = LoadImage("Chest");
18    Image pelaajanKuva = LoadImage("Boo");
19    Image tahtiKuva = LoadImage("Lava coin");
20    // mario = Image.Mirror(pelaajanKuva);
21    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
22    Image PalikkanKuva = LoadImage("Maa W1");
23   
24    // Pelin alussa ollaan kentässä 1
25    int kenttaNro = 1;
26   
27    public override void Begin()
28    {
29        SeuraavaKentta();
30    }
31    void SeuraavaKentta()
32    {
33        ClearAll ();
34
35        if(kenttaNro == 1) LuoKentta("Kentta1");
36        else if (kenttaNro == 2) LuoKentta("kentta2");
37        else if(kenttaNro == 3) LuoKentta("Kentta3");
38        else if(kenttaNro > 3) Exit();
39
40    }
41
42    void LuoKentta(string kenttatiedosto)
43    {
44        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset(kenttatiedosto);
45        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
46        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
47        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
48        kentta.SetTileMethod('E', LisaaMaali);
49        kentta.SetTileMethod('K', LisaaVihu);
50        //kentta.SetTileMethod('s', LisaaDeath);
51        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
52        Level.CreateBorders();
53        Level.Background.CreateGradient(Color.DarkRed
54            , Color.Black);
55
56        LisaaNappaimet();
57
58        Camera.Follow(pelaaja1);
59        Camera.ZoomFactor = 1.2;
60        Camera.StayInLevel = true;
61
62        Gravity = new Vector(0, -1000);
63    }
64    void LisaaMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
65    {
66        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
67        taso.Position = paikka;
68        taso.Image = maalinKuva;
69        Add(taso);
70        taso.Tag = "Chest";
71    }
72    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
73    {
74        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
75        taso.Position = paikka;
76        taso.Image = PalikkanKuva;
77        Add(taso);
78    }
79
80    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
81    {
82        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
83        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
84        tahti.Position = paikka;
85        tahti.Image = tahtiKuva;
86        tahti.Tag = "Lava coin";
87        Add(tahti);
88    }
89
90    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
91    {
92        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
93        pelaaja1.Position = paikka;
94        pelaaja1.Mass = 4.0;
95        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
96        AddCollisionHandler(pelaaja1, "Lava coin", TormaaTahteen);
97        AddCollisionHandler(pelaaja1, "Chest", TormaaMaaliin);
98        Add(pelaaja1);
99    }
100
101    void LisaaNappaimet()
102    {
103        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
104        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
105
106        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
107        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
108        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
109
110        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
111
112        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
113        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
114        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
115
116        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
117    }
118
119    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
120    {
121        hahmo.Walk(nopeus);
122    }
123
124    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
125    {
126        hahmo.Jump(nopeus);
127    }
128
129    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
130    {
131        maaliAani.Play();
132        MessageDisplay.Add("Lava coin");
133        tahti.Destroy();
134    }
135
136    void TormaaMaaliin(PhysicsObject maali, PhysicsObject tormaaja)
137    {
138        kenttaNro++;
139        SeuraavaKentta();
140    }
141
142    void LisaaVihu(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
143    {
144        PhysicsObject Vihu = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
145        Vihu.IgnoresCollisionResponse = true;
146        Vihu.Position = paikka;
147        Vihu.Image = Vihukuva;
148        Vihu.Tag = "Iggy";
149        Add(Vihu);
150    }
151
152}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.