source: 2012/10-20/LeoL/Super Mario classic/Super Mario classic/Super Mario classic/Super_Mario_classic.cs @ 3867

Revision 3867, 4.2 KB checked in by hniemi, 8 years ago (diff)

Tavarat turvaan.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Super_Mario_classic : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    Image maalinKuva  =  LoadImage("End Block");
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("Mario");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("Coin");
19    // mario = Image.Mirror(pelaajanKuva);
20    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
21    Image PalikkanKuva = LoadImage("multa");
22    public override void Begin()
23    {
24       
25
26        LuoKentta("kentta1");
27
28    }
29
30    void LuoKentta(string kenttatiedosto)
31    {
32        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset(kenttatiedosto);
33        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
34        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
35        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
36        kentta.SetTileMethod('E', LisaaMaali);
37        kentta.SetTileMethod('s', LisaaDeath);
38        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
39        Level.CreateBorders();
40        Level.Background.CreateGradient(Color.Brown
41            , Color.Black);
42
43        LisaaNappaimet();
44
45        Camera.Follow(pelaaja1);
46        Camera.ZoomFactor = 1.2;
47        Camera.StayInLevel = true;
48
49        Gravity = new Vector(0, -1000);
50    }
51    void LisaaMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
52    {
53        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
54        taso.Position = paikka;
55        taso.Image = maalinKuva;
56        Add(taso);
57        taso.Tag = "End block";
58    }
59    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
60    {
61        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
62        taso.Position = paikka;
63        taso.Image = PalikkanKuva;
64        Add(taso);
65    }   
66
67    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
68    {
69        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
70        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
71        tahti.Position = paikka;
72        tahti.Image = tahtiKuva;
73        tahti.Tag = "coin";
74        Add(tahti);
75    }
76
77    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
78    {
79        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
80        pelaaja1.Position = paikka;
81        pelaaja1.Mass = 4.0;
82        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
83        AddCollisionHandler(pelaaja1, "coin", TormaaTahteen);
84        AddCollisionHandler(pelaaja1, "End block", TormaaMaaliin);
85        Add(pelaaja1);
86    }
87
88    void LisaaNappaimet()
89    {
90        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
91        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
92
93        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
94        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
95        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
96
97        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
98
99        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
100        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
101        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
102
103        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
104    }
105
106    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
107    {
108        hahmo.Walk(nopeus);
109    }
110
111    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
112    {
113        hahmo.Jump(nopeus);
114    }
115
116    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
117    {
118        maaliAani.Play();
119        MessageDisplay.Add("You have a coin");
120        tahti.Destroy();
121    }
122
123    void TormaaMaaliin(PhysicsObject maali, PhysicsObject tormaaja)
124    {
125        ClearAll();
126        LuoKentta("kentta2"); 
127    }
128
129}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.