source: 2011/31/SanteriP/Acon/Acon/Peli.cs @ 2526

Revision 2526, 2.5 KB checked in by pesosant, 10 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    RandomMoverBrain satunnaisAivot = new RandomMoverBrain();
12    Image olionKuva = LoadImage("Alus");
13    Image AsteroidinKuva = LoadImage("Asteroid");
14    PhysicsObject Acon;
15    public override void Begin()
16    {
17        LuoKentta();
18    }   
19       
20    void LuoKentta()
21     
22      {
23
24        Acon = new PhysicsObject(75, 75);
25        Acon.Shape = Shape.Triangle;
26        Acon.Color = Color.White;
27        Acon.Image = olionKuva;
28        Acon.Shape = Shape.FromImage(olionKuva);
29        AssaultRifle pyssy = new AssaultRifle(20, 5);
30        Acon.Add(pyssy);
31        Add(Acon);
32
33        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
34        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
35        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000));
36        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000));
37        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0));
38        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0));
39        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Ammu");
40
41
42        Level.CreateBorders(1.0, false);
43        Level.Background.CreateStars( 100 );
44        Level.BackgroundColor = Color.Black;
45        Camera.ZoomToLevel();
46
47        Timer ajastin = new Timer();
48        ajastin.Interval = 1.5;
49        ajastin.Timeout += delegate { LuoVihollinen(); };
50        ajastin.Start();
51
52    }
53
54        void LiikutaPelaajaa(Vector vektori)
55        {
56
57            Acon.Push(vektori);
58
59        }
60
61        void LuoVihollinen()
62        {
63            PhysicsObject Asteroid = new PhysicsObject(150, 150);
64            Asteroid.Shape = Shape.FromImage( AsteroidinKuva );
65            RandomMoverBrain satunnaisAivot = new RandomMoverBrain();
66            satunnaisAivot.Active = true;
67            satunnaisAivot.Speed = 1000;
68            Asteroid.X = RandomGen.NextDouble(Level.Left, Level.Right);
69            Asteroid.Y = RandomGen.NextDouble(Level.Bottom,Level.Top);
70            Asteroid.Brain = satunnaisAivot;
71            Asteroid.Image = AsteroidinKuva;
72            Asteroid.Shape = Shape.Circle;
73            Add(Asteroid);
74        }
75        void LiikutaPelaajaa()
76        {
77
78        }
79 
80}
81
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.