source: 2011/31/PavelT/pong/pong/pong/Peli.cs @ 2462

Revision 2462, 4.7 KB checked in by patammi, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 999);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -800);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17    IntMeter pelaajan1Pisteet;
18    IntMeter pelaajan2Pisteet;
19    PhysicsObject vasenReuna;
20    PhysicsObject oikeaReuna;
21
22
23
24
25
26   
27    public override void Begin()
28    {
29        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
30        luokentta();
31        AsetaOhjaimet();
32        lisaalaskurit();
33        }
34    void KasittelePallonTormays( PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde )
35    {
36        if (kohde == oikeaReuna)
37        {
38            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
39        }
40        else if (kohde == vasenReuna)
41        {
42            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
43        }
44    }
45
46    void luokentta()
47    {
48
49         pallo = new PhysicsObject(100.0, 150.0);
50        Add(pallo);
51
52      maila1=LuoMaila(Level.Left + 50.0, 20.0);
53      maila2=LuoMaila(Level.Right - 50.0, -20.0);
54      vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
55      vasenReuna.Restitution = 1.0;
56      vasenReuna.IsVisible = false;
57      oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
58      oikeaReuna.Restitution = 1.0;
59      oikeaReuna.IsVisible = false;
60      PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
61      ylaReuna.Restitution = 1.0;
62      ylaReuna.IsVisible = false;
63      PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
64      alaReuna.Restitution = 1.0;
65      alaReuna.IsVisible = false;
66
67      Level.BackgroundColor = Color.Black;
68
69      Camera.ZoomToLevel();
70
71
72
73
74        pallo.Shape = Shape.Circle;
75        pallo.X = 0.0;
76        pallo.Y = 0;
77        Vector impulssi = new Vector(900.0, -500.0);
78        pallo.Hit(impulssi);
79        Level.CreateBorders(1.0, false);
80        pallo.Restitution = 1.0;
81        Level.BackgroundColor = Color.Black;
82        Camera.ZoomToLevel();
83        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
84
85
86    }
87
88    void aloitapeli()
89    {
90        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
91        pallo.Hit(impulssi);
92    }
93
94    PhysicsObject LuoMaila(double X, double Y)
95    {
96        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject ( 20.0, 150.0 );
97        maila.Shape = Shape.Rectangle;
98        maila.X = X;
99        maila.Y = Y;
100        maila.Restitution = 1.0;
101        Add(maila);
102        return maila;
103    }
104
105    void AsetaOhjaimet()
106    {
107        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
108        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
109
110        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
111        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
112
113        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
114        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
115
116        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
117        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
118
119        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
120        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
121    }
122
123    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
124    {
125        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
126        {
127            maila.Velocity = Vector.Zero;
128            return;
129        }
130        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
131        {
132            maila.Velocity = Vector.Zero;
133            return;
134        }
135
136
137        maila.Velocity = nopeus;}
138        void lisaalaskurit()
139    {
140        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
141        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
142
143        }
144        IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
145        {
146            IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
147            laskuri.MaxValue = 10;
148            Label naytto = new Label();
149            naytto.BindTo(laskuri);
150            naytto.X = x;
151            naytto.Y = y;
152            naytto.TextColor = Color.White;
153            naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
154            naytto.Color = Level.BackgroundColor;
155            Add(naytto);
156            return laskuri;
157        }
158
159    }
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.