1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Peli : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | PhysicsObject olio; |
---|
12 | Image olionKuva = LoadImage("Kari"); |
---|
13 | |
---|
14 | PhysicsObject sampodiego; |
---|
15 | Image olionkuva = LoadImage("Kari"); |
---|
16 | AssaultRifle pyssy; |
---|
17 | PhysicsObject vihu; |
---|
18 | Image vihunKuva = LoadImage("vihu"); |
---|
19 | List<Label> valikonKohdat; |
---|
20 | |
---|
21 | |
---|
22 | |
---|
23 | |
---|
24 | public override void Begin() |
---|
25 | { |
---|
26 | Valikko(); |
---|
27 | |
---|
28 | |
---|
29 | } |
---|
30 | void Valikko() |
---|
31 | { |
---|
32 | ClearAll(); |
---|
33 | valikonKohdat = new List<Label>(); |
---|
34 | |
---|
35 | Label kohta1 = new Label("Aloita uusi peli"); |
---|
36 | kohta1.Position = new Vector(0, 40); |
---|
37 | valikonKohdat.Add(kohta1); |
---|
38 | |
---|
39 | Label kohta2 = new Label("Lopeta"); |
---|
40 | kohta2.Position = new Vector(0, -40); |
---|
41 | valikonKohdat.Add(kohta2); |
---|
42 | |
---|
43 | foreach (Label valikonKohta in valikonKohdat) |
---|
44 | { |
---|
45 | Add(valikonKohta); |
---|
46 | } |
---|
47 | |
---|
48 | Mouse.ListenOn(kohta1, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, AloitaPeli, null); |
---|
49 | Mouse.ListenOn(kohta2, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, Exit, null); |
---|
50 | ControllerOne.Listen(Button.B, ButtonState.Down, Exit, ""); |
---|
51 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Down, AloitaPeli, ""); |
---|
52 | Mouse.IsCursorVisible = true; |
---|
53 | Mouse.ListenMovement(1.0, ValikossaLiikkuminen, null); |
---|
54 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, ""); |
---|
55 | } |
---|
56 | |
---|
57 | void ValikossaLiikkuminen(AnalogState hiirenTila) |
---|
58 | { |
---|
59 | foreach (Label kohta in valikonKohdat) |
---|
60 | { |
---|
61 | if (Mouse.IsCursorOn(kohta)) |
---|
62 | { |
---|
63 | kohta.TextColor = Color.Red; |
---|
64 | } |
---|
65 | else |
---|
66 | { |
---|
67 | kohta.TextColor = Color.Black; |
---|
68 | } |
---|
69 | |
---|
70 | } |
---|
71 | } |
---|
72 | |
---|
73 | |
---|
74 | |
---|
75 | |
---|
76 | |
---|
77 | void AloitaPeli() |
---|
78 | { |
---|
79 | ClearAll(); |
---|
80 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Valikko, "Palaa valikkoon"); |
---|
81 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
82 | ajastin.Interval = 0.1; |
---|
83 | ajastin.Timeout += lisaavihu; |
---|
84 | ajastin.Start(); |
---|
85 | |
---|
86 | |
---|
87 | olio = luokari(); |
---|
88 | olio.X = 20; |
---|
89 | olio.Y = 10; |
---|
90 | Add(olio); |
---|
91 | sampodiego = luosampodiego(); |
---|
92 | sampodiego.X = 200; |
---|
93 | sampodiego.Y = -60; |
---|
94 | Add(sampodiego); |
---|
95 | |
---|
96 | |
---|
97 | // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän |
---|
98 | |
---|
99 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
100 | Level.BackgroundColor = new Color(150, 150, 150); |
---|
101 | Camera.Follow(olio); |
---|
102 | TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset("kenttä"); |
---|
103 | ruudut.SetTileMethod('=', LuoPalikka); |
---|
104 | ruudut.Execute(150, 200); |
---|
105 | |
---|
106 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0)); |
---|
107 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0)); |
---|
108 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000)); |
---|
109 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000)); |
---|
110 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, käännäpelaajaa, null, -10.0); |
---|
111 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, käännäpelaajaa, null, 0.0); |
---|
112 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, käännäpelaajaa, null, 10.0); |
---|
113 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, käännäpelaajaa, null, 0.0); |
---|
114 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, ammu, null); |
---|
115 | ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, |
---|
116 | LiikutaPelaajaa, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä."); |
---|
117 | ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.1, |
---|
118 | Käännäpelaajaa, "Käännä pelaajaa tattia pyörittämällä."); |
---|
119 | ControllerOne.Listen(Button.B, ButtonState.Down, ammu, null); |
---|
120 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu"); |
---|
121 | ControllerOne.Listen(Button.Start, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
122 | ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, |
---|
123 | LiikutaPelaajaa2, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä."); |
---|
124 | ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.1, |
---|
125 | Käännäpelaajaa2, "Käännä pelaajaa tattia pyörittämällä."); |
---|
126 | |
---|
127 | |
---|
128 | Camera.ZoomFactor = (0.3); |
---|
129 | olio.AngularVelocity = 5.0; |
---|
130 | |
---|
131 | lisäävihollinen(Vector.Zero, 200, 100); |
---|
132 | |
---|
133 | |
---|
134 | } |
---|
135 | |
---|
136 | void LiikutaPelaajaa(AnalogState tatinTila) |
---|
137 | { |
---|
138 | Vector tatinAsento = tatinTila.StateVector; |
---|
139 | olio.Push(tatinAsento * 1000); |
---|
140 | |
---|
141 | |
---|
142 | } |
---|
143 | void Käännäpelaajaa(AnalogState tatinTila) |
---|
144 | { |
---|
145 | Vector tatinAsento = tatinTila.StateVector; |
---|
146 | olio.AngularVelocity = tatinAsento.X * 15; |
---|
147 | } |
---|
148 | void LiikutaPelaajaa2(AnalogState tatinTila) |
---|
149 | { |
---|
150 | Vector tatinAsento = tatinTila.StateVector; |
---|
151 | olio.Push(tatinAsento * 1000); |
---|
152 | } |
---|
153 | void Käännäpelaajaa2(AnalogState tatinTila) |
---|
154 | { |
---|
155 | Vector tatinAsento = tatinTila.StateVector; |
---|
156 | olio.AngularVelocity = tatinAsento.X * 15; |
---|
157 | } |
---|
158 | |
---|
159 | |
---|
160 | |
---|
161 | |
---|
162 | |
---|
163 | void ammu() |
---|
164 | { |
---|
165 | pyssy.Shoot(); |
---|
166 | |
---|
167 | } |
---|
168 | |
---|
169 | void käännäpelaajaa(double kulmanopeus) |
---|
170 | { |
---|
171 | olio.AngularVelocity = kulmanopeus; |
---|
172 | |
---|
173 | } |
---|
174 | |
---|
175 | void LiikutaPelaajaa(Vector vektori) |
---|
176 | { |
---|
177 | olio.Push(vektori); |
---|
178 | } |
---|
179 | |
---|
180 | |
---|
181 | void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
182 | { |
---|
183 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject( |
---|
184 | leveys, korkeus, Shape.Rectangle); |
---|
185 | taso.Position = paikka; |
---|
186 | //taso.Image = groundImage; |
---|
187 | Add(taso); |
---|
188 | } |
---|
189 | |
---|
190 | PhysicsObject luokari() |
---|
191 | { |
---|
192 | PhysicsObject olio = new PhysicsObject(100, 50); |
---|
193 | olio.Image = olionKuva; |
---|
194 | olio.Size = new Vector(100.0, 150.0); |
---|
195 | olio.LinearDamping = 0.950; |
---|
196 | olio.AngularDamping = 0.8; |
---|
197 | pyssy = new AssaultRifle(60, 20); |
---|
198 | olio.Add(pyssy); |
---|
199 | pyssy.Angle += Angle.FromDegrees(5); |
---|
200 | pyssy.InfiniteAmmo = true; |
---|
201 | pyssy.ProjectileCollision = LuotiOsuu; |
---|
202 | |
---|
203 | |
---|
204 | |
---|
205 | return olio; |
---|
206 | |
---|
207 | } |
---|
208 | void LuotiOsuu(PhysicsObject luoti, PhysicsObject kohde) |
---|
209 | { |
---|
210 | luoti.Destroy(); |
---|
211 | } |
---|
212 | |
---|
213 | PhysicsObject luosampodiego() |
---|
214 | { |
---|
215 | PhysicsObject sampodiego = new PhysicsObject(100, 50); |
---|
216 | sampodiego.Image = olionKuva; |
---|
217 | sampodiego.Size = new Vector(100.0, 150); |
---|
218 | sampodiego.LinearDamping = 0.950; |
---|
219 | sampodiego.AngularDamping = 0.8; |
---|
220 | AssaultRifle pyssy = new AssaultRifle(50, 50); |
---|
221 | pyssy.Angle += Angle.FromDegrees(5); |
---|
222 | pyssy.InfiniteAmmo = false; |
---|
223 | pyssy.ProjectileCollision = LuotiOsuu; |
---|
224 | sampodiego.Add(pyssy); |
---|
225 | |
---|
226 | |
---|
227 | |
---|
228 | //Add (sampodiego); |
---|
229 | |
---|
230 | return sampodiego; |
---|
231 | } |
---|
232 | void lisäävihollinen(Vector sijainti, double leveys, double korkeus) |
---|
233 | { |
---|
234 | PhysicsObject vihu = new PhysicsObject(100.0, 150); |
---|
235 | vihu.Image = vihunKuva; |
---|
236 | vihu.LinearDamping = 0.950; |
---|
237 | vihu.AngularDamping = 0.8; |
---|
238 | FollowerBrain seuraajaAivot = new FollowerBrain(olio); |
---|
239 | seuraajaAivot.Speed = 100; |
---|
240 | seuraajaAivot.FollowAlways = true; |
---|
241 | seuraajaAivot.TargetCloseDistance = -1; |
---|
242 | seuraajaAivot.StopWhenTargetClose = false; |
---|
243 | seuraajaAivot.Active = true; |
---|
244 | seuraajaAivot.Target = olio; |
---|
245 | vihu.Brain = seuraajaAivot; |
---|
246 | |
---|
247 | |
---|
248 | vihu.Position = sijainti; |
---|
249 | |
---|
250 | |
---|
251 | Add(vihu); |
---|
252 | } |
---|
253 | void lahellaVihollista(object lahettajaAivot, EventArgs e) |
---|
254 | { |
---|
255 | //pallo.Color = Color.Red; |
---|
256 | } |
---|
257 | void lisaavihu() |
---|
258 | { |
---|
259 | lisäävihollinen(new Vector(RandomGen.NextDouble(Level.Left, Level.Right), RandomGen.NextDouble(Level.Bottom, Level.Top)), 0, 0); |
---|
260 | |
---|
261 | |
---|
262 | } |
---|
263 | |
---|
264 | |
---|
265 | |
---|
266 | |
---|
267 | } |
---|