source: 2011/31/OnniP/Pong/Pong/Peli.cs @ 2473

Revision 2473, 2.9 KB checked in by onpernu, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18
19    public override void Begin()
20    {
21        LuoKenttä();
22        AsetaOhjaimet();
23        Aloitapeli();
24
25    }
26    void LuoKenttä()
27    {
28        pallo = new PhysicsObject(50.0, 50.0);
29        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
30        Add(pallo);
31        pallo.Shape = Shape.Circle;
32        pallo.X = -200.0;
33        pallo.Y = 0.0;
34        Level.CreateBorders(1.0, false);
35        pallo.Restitution = 1.0;
36        Level.BackgroundColor = Color.Black;
37        Camera.ZoomToLevel();
38        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
39        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
40        MessageDisplay.TextColor = Color.ForestGreen;
41    }
42    void Aloitapeli()
43    {
44        Vector impulssi = new Vector(900.0, 0.0);
45        pallo.Hit(impulssi);
46    }
47    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
48    {
49        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
50        maila.Shape = Shape.Rectangle;
51        maila.X = x;
52        maila.Y = y;
53        maila.Restitution = 1.0;
54        Add(maila);
55
56        return maila;
57    }
58    void AsetaOhjaimet()
59    {
60        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
61        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
62        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "poistu");
63        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
64        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
65
66        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
67        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
68        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Pressed, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
69        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
70
71        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä Ohjeet");
72    }
73    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
74    {
75        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
76        {
77            maila.Velocity = Vector.Zero;
78            return;
79        }
80
81        if ( (nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
82        {
83            maila.Velocity = Vector.Zero;
84            return;
85        }
86        maila.Velocity = nopeus;
87    }
88}
89
90 
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.