source: 2011/31/MaijaH/Pong/Pong/Peli.cs @ 2508

Revision 2508, 4.5 KB checked in by matehaat, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23
24    public override void Begin()
25    {
26        LuoKentta();
27        AsetaOhjaimet();
28        LisaaLaskurit();
29        AloitaPeli();
30
31
32    }
33    void LuoKentta()
34    {
35        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
36        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
37        Add(pallo);
38        pallo.Shape = Shape.Circle;
39        pallo.X = -100.0;
40        pallo.Y = 200.0;
41        pallo.Restitution = 1.0;
42
43        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
44        vasenReuna.Restitution = 1.0;
45        vasenReuna.IsVisible = false;
46       
47        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
48        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
49        oikeaReuna.IsVisible = false;
50
51        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
52        ylaReuna.Restitution = 1.0;
53        ylaReuna.IsVisible = false;
54
55        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
56        alaReuna.Restitution = 1.0;
57        alaReuna.IsVisible = false;
58
59        Level.BackgroundColor = Color.Black;
60        MessageDisplay.TextColor = Color.White;
61
62        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
63        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
64       
65        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
66
67        Camera.ZoomToLevel();
68
69    }
70    void AloitaPeli()
71    {
72        Vector impulssi = new Vector(600.0, 0.0);
73        pallo.Hit(impulssi);
74    }
75    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
76    {
77        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
78        maila.Shape = Shape.Rectangle;
79        maila.X = x;
80        maila.Y = y;
81        maila.Restitution = 1.0;
82        Add(maila);
83
84        return maila;
85    }
86    void AsetaOhjaimet()
87    {
88        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
89        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
90        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, " Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
91        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
92
93        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
94        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
95        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
96        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
97
98        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
99        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
100
101    }
102    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
103    {
104        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
105        {
106            maila.Velocity = Vector.Zero;
107            return;
108        }
109        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
110        {
111            maila.Velocity = Vector.Zero;
112            return;
113        }
114
115        maila.Velocity = nopeus;
116    }
117    void LisaaLaskurit()
118    {
119        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
120        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
121    }
122    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
123    {
124        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
125        laskuri.MaxValue = 10;
126        Label naytto = new Label();
127        naytto.BindTo(laskuri);
128        naytto.X = x;
129        naytto.Y = y;
130        naytto.TextColor = Color.White;
131        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
132        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
133        Add(naytto);
134        return laskuri;
135    }
136    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
137    {
138        if (kohde == oikeaReuna)
139        {
140            pelaajan1Pisteet.Value +=1;
141        }
142        else if (kohde == vasenReuna)
143        {
144            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
145        }
146
147
148    }
149}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.