source: 2011/31/MaijaH/Pong/Pong/Peli.cs @ 2475

Revision 2475, 2.1 KB checked in by matehaat, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13   
14    PhysicsObject pallo;
15   
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18   
19    public override void Begin()
20    {
21        LuoKentta();
22        AsetaOhjaimet();
23        AloitaPeli();
24
25
26    }
27    void LuoKentta()
28    {
29        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
30        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
31        Add(pallo);
32        pallo.Shape = Shape.Circle;
33        pallo.X = -100.0;
34        pallo.Y = 200.0;
35        pallo.Restitution = 1.0;
36       
37        Level.CreateBorders(1.0, false);
38        Level.BackgroundColor = Color.Black;
39
40        maila1 = LuoMaila (Level.Left + 20.0, 0.0);
41        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
42
43        Camera.ZoomToLevel();
44       
45    }
46    void AloitaPeli()
47    {
48        Vector impulssi = new Vector(600.0, 0.0);
49        pallo.Hit(impulssi);
50    }
51    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
52    {
53        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
54        maila.Shape = Shape.Rectangle;
55        maila.X = x;
56        maila.Y = y;
57        maila.Restitution = 1.0;
58        Add(maila);
59
60        return maila;
61    }
62    void AsetaOhjaimet ()
63    {
64        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
65        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
66        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, " Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
67        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
68        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
69    }
70    void AsetaNopeus (PhysicsObject maila, Vector nopeus)
71    {
72        maila.Velocity = nopeus;
73    }
74
75}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.