1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Peli : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | Image olionKuva = LoadImage("pelaaja"); |
---|
12 | PhysicsObject pelaaja; |
---|
13 | |
---|
14 | public override void Begin() |
---|
15 | { |
---|
16 | LuoKenttä(); |
---|
17 | |
---|
18 | Level.CreateBorders(1.0, false); |
---|
19 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
20 | Level.BackgroundColor = Color.ForestGreen; |
---|
21 | pelaaja = new PhysicsObject(24, 45); |
---|
22 | pelaaja.Image = olionKuva; |
---|
23 | pelaaja.Restitution = 1.0; |
---|
24 | pelaaja.KineticFriction = 1.0; |
---|
25 | pelaaja.LinearDamping = 0.5; |
---|
26 | Add( pelaaja ); |
---|
27 | |
---|
28 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, |
---|
29 | LiikutaPelaajaa, null, new Vector( -250, 0 )); |
---|
30 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, |
---|
31 | LiikutaPelaajaa, null, new Vector( 250, 0 )); |
---|
32 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, |
---|
33 | LiikutaPelaajaa, null, new Vector( 0, 250 )); |
---|
34 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector( 0, -250 )); |
---|
35 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, KäännäPelaajaa, null, 5.0); |
---|
36 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, KäännäPelaajaa, null, -5.0); |
---|
37 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, KäännäPelaajaa, null, 0.0); |
---|
38 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, KäännäPelaajaa, null, -0.0); |
---|
39 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu"); |
---|
40 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
41 | |
---|
42 | } |
---|
43 | |
---|
44 | void LuoKenttä() |
---|
45 | { |
---|
46 | TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset("level1"); |
---|
47 | } |
---|
48 | |
---|
49 | void KäännäPelaajaa(double kulmanopeus) |
---|
50 | { |
---|
51 | pelaaja.AngularVelocity = kulmanopeus; |
---|
52 | } |
---|
53 | |
---|
54 | void LiikutaPelaajaa(Vector vektori) |
---|
55 | { |
---|
56 | pelaaja.Move(vektori); |
---|
57 | } |
---|
58 | } |
---|