1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Peli : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | |
---|
12 | PhysicsObject pelaaja1; |
---|
13 | PhysicsObject pelaaja2; |
---|
14 | IntMeter pelaajan1Pisteet; |
---|
15 | IntMeter pelaajan2Pisteet; |
---|
16 | PhysicsObject maali; |
---|
17 | PhysicsObject maali2; |
---|
18 | PhysicsObject pallo; |
---|
19 | |
---|
20 | public override void Begin() |
---|
21 | { |
---|
22 | |
---|
23 | luohahmot(); |
---|
24 | LuoKentta(); |
---|
25 | asetaohjaimet(); |
---|
26 | Lisaalaskurit(); |
---|
27 | |
---|
28 | } |
---|
29 | |
---|
30 | void LuoKentta() |
---|
31 | { |
---|
32 | |
---|
33 | Level.BackgroundColor = Color.Green; |
---|
34 | |
---|
35 | PhysicsObject vasenReuna = Level.CreateLeftBorder(); |
---|
36 | vasenReuna.Restitution = 1.0; |
---|
37 | vasenReuna.IsVisible = false; |
---|
38 | |
---|
39 | PhysicsObject oikeaReuna = Level.CreateRightBorder(); |
---|
40 | oikeaReuna.Restitution = 1.0; |
---|
41 | oikeaReuna.IsVisible = false; |
---|
42 | |
---|
43 | PhysicsObject yläReuna = Level.CreateTopBorder(); |
---|
44 | yläReuna.Restitution = 1.0; |
---|
45 | yläReuna.IsVisible = false; |
---|
46 | |
---|
47 | PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder(); |
---|
48 | alaReuna.Restitution = 1.0; |
---|
49 | alaReuna.IsVisible = false; |
---|
50 | |
---|
51 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
52 | Luomaali(Level.Left + 20.0, 0.0); |
---|
53 | luomaali2(Level.Right - 20.0, 0.0); |
---|
54 | |
---|
55 | |
---|
56 | |
---|
57 | |
---|
58 | |
---|
59 | |
---|
60 | } |
---|
61 | |
---|
62 | |
---|
63 | |
---|
64 | |
---|
65 | void luohahmot() |
---|
66 | { |
---|
67 | pelaaja1 = new PhysicsObject(40.0, 40.0); |
---|
68 | Add(pelaaja1); |
---|
69 | pelaaja1.X = 200; |
---|
70 | pelaaja1.Color = Color.Black; |
---|
71 | pelaaja2 = new PhysicsObject(40.0, 40.0); |
---|
72 | Add(pelaaja2); |
---|
73 | pelaaja2.X = -200; |
---|
74 | |
---|
75 | |
---|
76 | |
---|
77 | } |
---|
78 | |
---|
79 | void luopallo() |
---|
80 | { |
---|
81 | PhysicsObject pallo = new PhysicsObject(40,40) |
---|
82 | pallo.Color = Color.Yellow |
---|
83 | } |
---|
84 | |
---|
85 | void asetaohjaimet() |
---|
86 | { |
---|
87 | |
---|
88 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa,"Pelaaja liikkuu vasemmalle", new Vector(-500, 0)); |
---|
89 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Pelaaja liikkuu oikealle", new Vector(500,0)); |
---|
90 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Pelaaja liikkuu alas", new Vector (0, -500)); |
---|
91 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Pelaaja liikkuu ylös", new Vector(0, 500)); |
---|
92 | |
---|
93 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa2, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", new Vector(-500, 0)); |
---|
94 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa2, "Pelaaja liikkuu oikealle", new Vector(500, 0)); |
---|
95 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa2, "Pelaaja liikkuu alas", new Vector(0, -500)); |
---|
96 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa2, "Pelaaja liikkuu ylös", new Vector(0, 500)); |
---|
97 | |
---|
98 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu"); |
---|
99 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
100 | |
---|
101 | } |
---|
102 | |
---|
103 | |
---|
104 | void LiikutaPelaajaa(Vector vektori) |
---|
105 | { |
---|
106 | pelaaja1.Push(vektori); |
---|
107 | |
---|
108 | } |
---|
109 | |
---|
110 | void LiikutaPelaajaa2(Vector vektori) |
---|
111 | { |
---|
112 | pelaaja2.Push(vektori); |
---|
113 | } |
---|
114 | void Luomaali(double x, double y) |
---|
115 | { |
---|
116 | PhysicsObject maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0); |
---|
117 | maali.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
118 | maali.X = Level.Left + 20.0; |
---|
119 | maali.Y = 0.0; |
---|
120 | maali.Restitution = 1.0; |
---|
121 | maali.Tag = "maali"; |
---|
122 | Add(maali);} |
---|
123 | |
---|
124 | void luomaali2(double x, double y) |
---|
125 | |
---|
126 | { PhysicsObject maali2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0); |
---|
127 | maali2.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
128 | maali2.X = Level.Right - 20.0; |
---|
129 | maali2.Y = 0.0; |
---|
130 | maali2.Restitution = 1.0; |
---|
131 | maali2.Tag = "maali2"; |
---|
132 | Add(maali2); |
---|
133 | maali2.Color = Color.Black; |
---|
134 | |
---|
135 | |
---|
136 | } |
---|
137 | |
---|
138 | IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y) |
---|
139 | { |
---|
140 | IntMeter laskuri = new IntMeter(0); |
---|
141 | laskuri.MaxValue = 10; |
---|
142 | Label naytto = new Label(); |
---|
143 | naytto.BindTo(laskuri); |
---|
144 | naytto.X = x; |
---|
145 | naytto.Y = y; |
---|
146 | naytto.TextColor = Color.White; |
---|
147 | naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor; |
---|
148 | naytto.Color = Level.BackgroundColor; |
---|
149 | Add(naytto); |
---|
150 | return laskuri; |
---|
151 | } |
---|
152 | |
---|
153 | void Lisaalaskurit() |
---|
154 | { |
---|
155 | pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0); |
---|
156 | pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0); |
---|
157 | } |
---|
158 | |
---|
159 | void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde) |
---|
160 | { |
---|
161 | if (kohde.Tag.ToString() == "maali") |
---|
162 | { |
---|
163 | pelaajan2Pisteet.Value += 1; |
---|
164 | pallo.Destroy(); |
---|
165 | } |
---|
166 | else if (kohde.Tag.ToString() == "maali2") |
---|
167 | { |
---|
168 | pelaajan1Pisteet.Value += 1; |
---|
169 | pallo.Destroy(); |
---|
170 | |
---|
171 | } |
---|
172 | |
---|
173 | } |
---|
174 | |
---|
175 | } |
---|
176 | |
---|