source: 2011/31/JesseP/Pong/Pong/Pong/Peli.cs @ 2534

Revision 2534, 5.8 KB checked in by jemapalm, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11
12    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
13    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
14    PhysicsObject pallo;
15
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18    IntMeter pelaajan1Pisteet;
19    IntMeter pelaajan2Pisteet;
20    PhysicsObject vasenReuna;
21    PhysicsObject oikeaReuna;
22    public override void Begin()
23    {
24
25        LuoKentta();
26        asetaohjaimet();
27        Lisaalaskurit();
28        aloitapeli();
29    }
30
31
32
33    void LuoKentta()
34    {
35        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
36        //pallo.Shape = Shape.Circle;
37        pallo.X = -200.0;
38        pallo.Y = 0.0;
39        Add(pallo);
40        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
41        //pallo.Shape = Shape.Circle;
42        pallo.X = -200.0;
43        pallo.Y = 0.0;
44        Add(pallo);
45        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
46        vasenReuna.Restitution = 1.0;
47        vasenReuna.IsVisible = false;
48        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
49        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
50        oikeaReuna.IsVisible = false;
51        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
52        alaReuna.Restitution = 1.0;
53        alaReuna.IsVisible = false;
54        PhysicsObject yläReuna = Level.CreateTopBorder();
55        yläReuna.Restitution = 1.0;
56        yläReuna.IsVisible = false;
57        pallo.Restitution = 50;
58        Level.BackgroundColor = Color.Black;
59        Camera.ZoomToLevel();
60        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
61        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
62        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
63        MessageDisplay.TextColor = Color.White;
64    }
65
66
67
68    void aloitapeli()
69    {
70        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
71        pallo.Hit(impulssi);
72        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
73        pallo.Hit(impulssi);
74    }
75    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
76    {
77        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
78        maila.Shape = Shape.Rectangle;
79        maila.X = x;
80        maila.Y = y;
81        maila.Restitution = 1.0;
82        Add(maila);
83        return maila;
84    }
85
86    void asetaohjaimet()
87    {
88        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
89        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
90        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "poistu");
91        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
92        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
93        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
94        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
95        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
96        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
97        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
98        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
99        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
100        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
101        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
102        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
103        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
104        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
105        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
106
107        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
108        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
109
110    }
111    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
112    {
113        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
114        {
115            maila.Velocity = Vector.Zero;
116            return;
117        }
118
119        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
120        {
121            maila.Velocity = Vector.Zero;
122            return;
123
124        }
125
126        maila.Velocity = nopeus;
127
128    }
129    void Lisaalaskurit()
130    {
131        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
132        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
133    }
134
135    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
136    {
137        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
138        laskuri.MaxValue = 100000;
139        Label naytto = new Label();
140        naytto.BindTo(laskuri);
141        naytto.X = x;
142        naytto.Y = y;
143        naytto.TextColor = Color.White;
144        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
145        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
146        Add(naytto);
147
148        return laskuri;
149    }
150    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
151    {
152        if (kohde == oikeaReuna)
153        {
154            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
155        }
156        else if (kohde == vasenReuna)
157        {
158            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
159        }
160    } 
161
162     
163}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.