source: 2011/31/JesseP/Pong/Pong/Pong/Peli.cs @ 2497

Revision 2497, 5.5 KB checked in by jemapalm, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11
12    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
13    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
14    PhysicsObject pallo;
15
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18    IntMeter pelaajan1Pisteet;
19    IntMeter pelaajan2Pisteet;
20    PhysicsObject vasenReuna;
21    PhysicsObject oikeaReuna;
22    public override void Begin()
23    {
24
25        LuoKentta();
26        asetaohjaimet();
27        Lisaalaskurit();
28        aloitapeli();
29    }
30
31
32
33    void LuoKentta()
34    {
35        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
36        //pallo.Shape = Shape.Circle;
37        pallo.X = -200.0;
38        pallo.Y = 0.0;
39        Add(pallo);
40
41        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
42        vasenReuna.Restitution = 1.0;
43        vasenReuna.IsVisible = false;
44        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
45        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
46        oikeaReuna.IsVisible = false;
47        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
48        alaReuna.Restitution = 1.0;
49        alaReuna.IsVisible = false;
50        PhysicsObject yläReuna = Level.CreateTopBorder();
51        yläReuna.Restitution = 1.0;
52        yläReuna.IsVisible = false;
53        pallo.Restitution = 50;
54        Level.BackgroundColor = Color.Black;
55        Camera.ZoomToLevel();
56        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
57        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
58        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
59        MessageDisplay.TextColor = Color.White;
60    }
61
62
63
64    void aloitapeli()
65    {
66        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
67        pallo.Hit(impulssi);
68
69    }
70    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
71    {
72        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
73        maila.Shape = Shape.Rectangle;
74        maila.X = x;
75        maila.Y = y;
76        maila.Restitution = 1.0;
77        Add(maila);
78        return maila;
79    }
80
81    void asetaohjaimet()
82    {
83        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
84        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
85        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "poistu");
86        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
87        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
88        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
89        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
90        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
91        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
92        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
93        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
94        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
95        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
96        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
97        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
98        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
99        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
100        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
101
102        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
103        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
104
105    }
106    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
107    {
108        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
109        {
110            maila.Velocity = Vector.Zero;
111            return;
112        }
113
114        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
115        {
116            maila.Velocity = Vector.Zero;
117            return;
118
119        }
120
121        maila.Velocity = nopeus;
122
123    }
124    void Lisaalaskurit()
125    {
126        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
127        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
128    }
129
130    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
131    {
132        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
133        laskuri.MaxValue = 100000;
134        Label naytto = new Label();
135        naytto.BindTo(laskuri);
136        naytto.X = x;
137        naytto.Y = y;
138        naytto.TextColor = Color.White;
139        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
140        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
141        Add(naytto);
142
143        return laskuri;
144    }
145    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
146    {
147        if (kohde == oikeaReuna)
148        {
149            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
150        }
151        else if (kohde == vasenReuna)
152        {
153            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
154        }
155    } 
156
157     
158}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.