1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Peli : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | List<Label> valikonKohdat; |
---|
12 | Vector nopeus1Ylos = new Vector(0, 200); |
---|
13 | Vector nopeus1Alas = new Vector(0, -200); |
---|
14 | Vector nopeus2Ylos = new Vector(0, 200); |
---|
15 | Vector nopeus2Alas = new Vector(0, -200); |
---|
16 | Vector nopeus1Oikealle = new Vector(200, 0); |
---|
17 | Vector nopeus1Vasemmalle = new Vector(-200, 0); |
---|
18 | Vector nopeus2Oikealle = new Vector(200, 0); |
---|
19 | Vector nopeus2Vasemmalle = new Vector(-200, 0); |
---|
20 | PhysicsObject pelaaja1; |
---|
21 | PhysicsObject pelaaja2; |
---|
22 | Image oliomkuva = LoadImage("tank"); |
---|
23 | Image tankki = LoadImage("tank2"); |
---|
24 | PhysicsObject este; |
---|
25 | |
---|
26 | public override void Begin() |
---|
27 | { |
---|
28 | |
---|
29 | |
---|
30 | LuoKenttä(); |
---|
31 | Valikko(); |
---|
32 | pelaajat(); |
---|
33 | AsetaOhjaimet(); |
---|
34 | } |
---|
35 | |
---|
36 | |
---|
37 | |
---|
38 | void pelaajat() |
---|
39 | { |
---|
40 | |
---|
41 | pelaaja1 = new PhysicsObject(90.0, 50.0); |
---|
42 | pelaaja1.Image = oliomkuva; |
---|
43 | pelaaja1.X = -400; |
---|
44 | pelaaja1.Y = 350; |
---|
45 | pelaaja1.CanRotate=false; |
---|
46 | Add(pelaaja1); |
---|
47 | |
---|
48 | pelaaja2 = new PhysicsObject(90.0, 50.0); |
---|
49 | pelaaja2.X = 400; |
---|
50 | pelaaja2.Y = -350; |
---|
51 | pelaaja2.Image = tankki; |
---|
52 | pelaaja2.CanRotate = false; |
---|
53 | Add(pelaaja2); |
---|
54 | |
---|
55 | |
---|
56 | } |
---|
57 | void AsetaOhjaimet() |
---|
58 | { |
---|
59 | |
---|
60 | |
---|
61 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liiku ylös", pelaaja1, nopeus1Ylos, Angle.FromDegrees (90)); |
---|
62 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja1, Vector.Zero, Angle.FromDegrees(90)); |
---|
63 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liiku alas", pelaaja1, nopeus1Alas, Angle.FromDegrees (-90)); |
---|
64 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja1, Vector.Zero, Angle.FromDegrees (-90)); |
---|
65 | |
---|
66 | |
---|
67 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus2, "Pelaaja 2: Liiku ylös", pelaaja2, nopeus2Ylos, Angle.FromDegrees(90)); |
---|
68 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus2, null, pelaaja2, Vector.Zero, Angle.FromDegrees(90)); |
---|
69 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus2, "Pelaaja 2: Liiku alas", pelaaja2, nopeus2Alas, Angle.FromDegrees(-90)); |
---|
70 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus2, null, pelaaja2, Vector.Zero, Angle.FromDegrees(-90)); |
---|
71 | |
---|
72 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liiku oikealle", pelaaja1, nopeus1Oikealle, Angle.FromDegrees (0)); |
---|
73 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja1, Vector.Zero,Angle.FromDegrees(0)); |
---|
74 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liiku vasemmalle", pelaaja1, nopeus1Vasemmalle, Angle.FromDegrees(180)); |
---|
75 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja1, Vector.Zero, Angle.FromDegrees(180)); |
---|
76 | |
---|
77 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, AsetaNopeus2, "Pelaaja 2: Liiku oikealle", pelaaja2, nopeus2Oikealle, Angle.FromDegrees (0)); |
---|
78 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, AsetaNopeus2, null, pelaaja1, Vector.Zero, Angle.FromDegrees (0)); |
---|
79 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, AsetaNopeus2, "Pelaaja 2: Liiku vasemmalle", pelaaja2, nopeus2Vasemmalle, Angle.FromDegrees(180)); |
---|
80 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, AsetaNopeus2, null, pelaaja1, Vector.Zero, Angle.FromDegrees(180)); |
---|
81 | |
---|
82 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Valikko, "Palaa valikkoon"); |
---|
83 | |
---|
84 | |
---|
85 | return; |
---|
86 | |
---|
87 | } |
---|
88 | |
---|
89 | void AsetaNopeus(PhysicsObject pelaaja1, Vector nopeus1, Angle kulma) |
---|
90 | { |
---|
91 | pelaaja1.Velocity = nopeus1; |
---|
92 | pelaaja1.Angle = kulma; |
---|
93 | |
---|
94 | } |
---|
95 | |
---|
96 | void AsetaNopeus2(PhysicsObject pelaaja1, Vector nopeus2, Angle kulma) |
---|
97 | { |
---|
98 | pelaaja2.Velocity = nopeus2; |
---|
99 | pelaaja2.Angle = kulma; |
---|
100 | |
---|
101 | } |
---|
102 | |
---|
103 | |
---|
104 | |
---|
105 | |
---|
106 | |
---|
107 | void LuoKenttä() |
---|
108 | { |
---|
109 | int i = 0; |
---|
110 | |
---|
111 | while (i < 20) |
---|
112 | { |
---|
113 | este = PhysicsObject.CreateStaticObject(60.0, 60.0); |
---|
114 | este.Color = Color.Gray; |
---|
115 | este.CanRotate = false; |
---|
116 | este.X = RandomGen.NextDouble(Level.Left, Level.Right); |
---|
117 | este.Y = RandomGen.NextDouble(Level.Left, Level.Right); |
---|
118 | Add(este); |
---|
119 | i++; |
---|
120 | } |
---|
121 | |
---|
122 | Level.CreateBorders(1.0, false); |
---|
123 | Level.BackgroundColor = Color.ForestGreen; |
---|
124 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
125 | |
---|
126 | |
---|
127 | |
---|
128 | |
---|
129 | |
---|
130 | } |
---|
131 | |
---|
132 | void Valikko() |
---|
133 | { |
---|
134 | ClearAll(); |
---|
135 | valikonKohdat = new List<Label>(); |
---|
136 | |
---|
137 | Label kohta1 = new Label("Aloita uusi peli"); |
---|
138 | kohta1.Position = new Vector(0, 40); |
---|
139 | valikonKohdat.Add(kohta1); |
---|
140 | |
---|
141 | Label kohta2 = new Label("Lopeta"); |
---|
142 | kohta2.Position = new Vector(0, -40); |
---|
143 | valikonKohdat.Add(kohta2); |
---|
144 | |
---|
145 | foreach (Label valikonKohta in valikonKohdat) |
---|
146 | { |
---|
147 | Add(valikonKohta); |
---|
148 | } |
---|
149 | |
---|
150 | Mouse.ListenOn(kohta1, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, AloitaPeli, null); |
---|
151 | Mouse.ListenOn(kohta2, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, Exit, null); |
---|
152 | |
---|
153 | Mouse.IsCursorVisible = true; |
---|
154 | Mouse.ListenMovement(1.0, ValikossaLiikkuminen, null); |
---|
155 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, ""); |
---|
156 | |
---|
157 | } |
---|
158 | |
---|
159 | |
---|
160 | void ValikossaLiikkuminen(AnalogState hiirenTila) |
---|
161 | { |
---|
162 | foreach (Label kohta in valikonKohdat) |
---|
163 | { |
---|
164 | if (Mouse.IsCursorOn(kohta)) |
---|
165 | { |
---|
166 | kohta.TextColor = Color.Red; |
---|
167 | } |
---|
168 | else |
---|
169 | { |
---|
170 | kohta.TextColor = Color.Black; |
---|
171 | } |
---|
172 | |
---|
173 | } |
---|
174 | } |
---|
175 | |
---|
176 | void AloitaPeli() |
---|
177 | { |
---|
178 | ClearAll(); |
---|
179 | LuoKenttä(); |
---|
180 | pelaajat(); |
---|
181 | AsetaOhjaimet(); |
---|
182 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Valikko, "Palaa valikkoon"); |
---|
183 | } |
---|
184 | |
---|
185 | |
---|
186 | |
---|
187 | } |
---|