source: 2011/31/EsaN/Pong/Pong/Pong/Peli.cs @ 2482

Revision 2482, 5.8 KB checked in by eskuniem, 8 years ago (diff)
RevLine 
[2482]1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using System.Linq;
4using System.Text;
5using Jypeli;
6using Jypeli.Assets;
7using Jypeli.Controls;
8using Jypeli.Effects;
9using Jypeli.Widgets;
10
11public class Peli : PhysicsGame
12{
13    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
14    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
15
16    PhysicsObject pallo;
17    PhysicsObject maila1;
18    PhysicsObject maila2;
19
20    PhysicsObject vasenReuna;
21    PhysicsObject oikeaReuna;
22
23    IntMeter pelaajan1Pisteet;
24    IntMeter pelaajan2Pisteet;
25
26    public override void Begin()
27    {
28        LuoKentta();
29        AsetaOhjaimet();
30        LisaaLaskurit();
31        AloitaPeli();
32    }
33
34    void LuoKentta()
35    {
36        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
37        pallo.Shape = Shape.Circle;
38        pallo.X = -200.0;
39        pallo.Y = 0.0;
40        pallo.Restitution = 1.0;
41        pallo.KineticFriction = 0.0;
42        pallo.MomentOfInertia = Double.PositiveInfinity;
43        Add(pallo);
44        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
45
46        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
47        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
48
49        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
50        vasenReuna.Restitution = 1.0;
51        vasenReuna.KineticFriction = 0.0;
52        vasenReuna.IsVisible = false;
53        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
54        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
55        oikeaReuna.KineticFriction = 0.0;
56        oikeaReuna.IsVisible = false;
57        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
58        ylaReuna.Restitution = 1.0;
59        ylaReuna.KineticFriction = 0.0;
60        ylaReuna.IsVisible = false;
61        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
62        alaReuna.Restitution = 1.0;
63        alaReuna.IsVisible = false;
64        alaReuna.KineticFriction = 0.0;
65
66        Level.BackgroundColor = Color.Black;
67
68        Camera.ZoomToLevel();
69    }
70
71    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
72    {
73        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
74        maila.Shape = Shape.Rectangle;
75        maila.X = x;
76        maila.Y = y;
77        maila.Restitution = 1.0;
78        maila.KineticFriction = 0.0;
79        Add(maila);
80        return maila;
81    }
82
83    void LisaaLaskurit()
84    {
85        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
86        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
87    }
88
89    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
90    {
91        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
92        laskuri.MaxValue = 10;
93        Label naytto = new Label();
94        naytto.BindTo(laskuri);
95        naytto.X = x;
96        naytto.Y = y;
97        naytto.TextColor = Color.White;
98        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
99        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
100        Add(naytto);
101        return laskuri;
102    }
103
104    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
105    {
106        if (kohde == oikeaReuna)
107        {
108            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
109        }
110        else if (kohde == vasenReuna)
111        {
112            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
113        }
114    }
115
116    void AloitaPeli()
117    {
118        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
119        pallo.Hit(impulssi);
120    }
121
122    void AsetaOhjaimet()
123    {
124        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
125        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
126        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
127        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
128
129        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
130        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
131        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
132        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
133
134        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
135        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
136
137        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
138        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
139        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
140        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
141
142        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
143        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
144        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
145        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
146
147        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
148        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
149    }
150
151    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
152    {
153        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
154        {
155            maila.Velocity = Vector.Zero;
156            return;
157        }
158        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
159        {
160            maila.Velocity = Vector.Zero;
161            return;
162        }
163
164        maila.Velocity = nopeus;
165    }
166}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.