1 | using System; |
---|
2 | |
---|
3 | using System.Collections.Generic; |
---|
4 | using Jypeli; |
---|
5 | using Jypeli.Assets; |
---|
6 | using Jypeli.Controls; |
---|
7 | using Jypeli.Effects; |
---|
8 | using Jypeli.Widgets; |
---|
9 | |
---|
10 | |
---|
11 | public class Peli : PhysicsGame |
---|
12 | { |
---|
13 | |
---|
14 | |
---|
15 | |
---|
16 | |
---|
17 | |
---|
18 | |
---|
19 | const double nopeus = 200; |
---|
20 | const double hyppyNopeus = 1000; |
---|
21 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
22 | |
---|
23 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
24 | PlatformCharacter pelaaja2; |
---|
25 | |
---|
26 | Image Dragon = LoadImage("StanceGood"); |
---|
27 | Image Hunter = LoadImage("Hunter"); |
---|
28 | |
---|
29 | Image paikallaanVasemmalle = LoadImage("StanceGood"); |
---|
30 | Image paikallaanOikealle; |
---|
31 | |
---|
32 | |
---|
33 | Image[] kavelyVasemmalle = LoadImages("JuoksuOikein"); |
---|
34 | |
---|
35 | Image[] kavelyOikealle; |
---|
36 | |
---|
37 | Image paikallaanVasemmalle2 = LoadImage("Hunter"); |
---|
38 | Image paikallaanOikealle2; |
---|
39 | |
---|
40 | |
---|
41 | Image[] kavelyVasemmalle2 = LoadImages("HunterJuoksu"); |
---|
42 | |
---|
43 | Image[] kavelyOikealle2; |
---|
44 | |
---|
45 | |
---|
46 | DoubleMeter pelaaja1Elama; |
---|
47 | DoubleMeter pelaaja2Elama; |
---|
48 | |
---|
49 | |
---|
50 | |
---|
51 | List<Label> valikonKohdat; |
---|
52 | |
---|
53 | |
---|
54 | |
---|
55 | |
---|
56 | |
---|
57 | |
---|
58 | |
---|
59 | |
---|
60 | |
---|
61 | |
---|
62 | |
---|
63 | |
---|
64 | |
---|
65 | |
---|
66 | |
---|
67 | |
---|
68 | |
---|
69 | |
---|
70 | public override void Begin() |
---|
71 | { |
---|
72 | |
---|
73 | |
---|
74 | |
---|
75 | |
---|
76 | |
---|
77 | pelaaja1Elama = new DoubleMeter( 100 ); |
---|
78 | pelaaja1Elama.MaxValue = 100; |
---|
79 | |
---|
80 | pelaaja2Elama = new DoubleMeter(100); |
---|
81 | pelaaja2Elama.MaxValue = 100; |
---|
82 | |
---|
83 | |
---|
84 | paikallaanOikealle = Image.Mirror(paikallaanVasemmalle); |
---|
85 | kavelyOikealle = Image.Mirror(kavelyVasemmalle); |
---|
86 | |
---|
87 | paikallaanOikealle2 = Image.Mirror(paikallaanVasemmalle2); |
---|
88 | kavelyOikealle2 = Image.Mirror(kavelyVasemmalle2); |
---|
89 | |
---|
90 | |
---|
91 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
92 | |
---|
93 | luoKentta(); |
---|
94 | lisaaNappaimet(); |
---|
95 | |
---|
96 | IsFullScreen = true; |
---|
97 | |
---|
98 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
99 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
100 | |
---|
101 | |
---|
102 | } |
---|
103 | |
---|
104 | |
---|
105 | |
---|
106 | |
---|
107 | |
---|
108 | |
---|
109 | |
---|
110 | |
---|
111 | void luoKentta() |
---|
112 | { |
---|
113 | |
---|
114 | |
---|
115 | |
---|
116 | |
---|
117 | TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta1.txt"); |
---|
118 | kentta.SetTileMethod('#', lisaaTaso); |
---|
119 | ; |
---|
120 | kentta.SetTileMethod('N', lisaaPelaaja); |
---|
121 | kentta.SetTileMethod('X', lisaaPelaaja2); |
---|
122 | |
---|
123 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
124 | Level.CreateBorders(); |
---|
125 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.Blue); |
---|
126 | |
---|
127 | |
---|
128 | } |
---|
129 | |
---|
130 | void lisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
131 | { |
---|
132 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
133 | taso.Position = paikka; |
---|
134 | taso.Color = Color.Green; |
---|
135 | Add(taso); |
---|
136 | } |
---|
137 | |
---|
138 | |
---|
139 | |
---|
140 | |
---|
141 | void lisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
142 | { |
---|
143 | pelaaja1 = new PlatformCharacter (leveys, korkeus); |
---|
144 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
145 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
146 | pelaaja1.Image = Dragon; |
---|
147 | |
---|
148 | pelaaja1.LeftIdleAnimation = new Animation(paikallaanVasemmalle); |
---|
149 | pelaaja1.RightIdleAnimation = new Animation(paikallaanOikealle); |
---|
150 | |
---|
151 | pelaaja1.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
152 | |
---|
153 | |
---|
154 | pelaaja1.LeftWalkingAnimation = new Animation(kavelyVasemmalle); |
---|
155 | pelaaja1.RightWalkingAnimation = new Animation(kavelyOikealle); |
---|
156 | |
---|
157 | BarGauge pelaaja1ElamaPalkki = new BarGauge(20, Screen.Width / 3); |
---|
158 | pelaaja1ElamaPalkki.X = Screen.Left + Screen.Width / 5; |
---|
159 | pelaaja1ElamaPalkki.Y = Screen.Top - 40; |
---|
160 | pelaaja1ElamaPalkki.Angle = Angle.FromDegrees(90); |
---|
161 | pelaaja1ElamaPalkki.BindTo(pelaaja1Elama); |
---|
162 | pelaaja1ElamaPalkki.Color = Color.Black; |
---|
163 | pelaaja1ElamaPalkki.BarColor = Color.Red; |
---|
164 | Add(pelaaja1ElamaPalkki); |
---|
165 | |
---|
166 | |
---|
167 | |
---|
168 | Add(pelaaja1); |
---|
169 | } |
---|
170 | |
---|
171 | |
---|
172 | |
---|
173 | void lisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
174 | { |
---|
175 | |
---|
176 | pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
177 | pelaaja2.Position = paikka; |
---|
178 | pelaaja2.Mass = 4.0; |
---|
179 | pelaaja2.Image = Hunter; |
---|
180 | |
---|
181 | pelaaja2.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
182 | |
---|
183 | |
---|
184 | pelaaja2.LeftIdleAnimation = new Animation(paikallaanVasemmalle2); |
---|
185 | pelaaja2.RightIdleAnimation = new Animation(paikallaanOikealle2); |
---|
186 | |
---|
187 | |
---|
188 | pelaaja2.LeftWalkingAnimation = new Animation(kavelyVasemmalle2); |
---|
189 | pelaaja2.RightWalkingAnimation = new Animation(kavelyOikealle2); |
---|
190 | |
---|
191 | |
---|
192 | |
---|
193 | |
---|
194 | |
---|
195 | |
---|
196 | BarGauge pelaaja2ElamaPalkki = new BarGauge(20, Screen.Width / 3); |
---|
197 | pelaaja2ElamaPalkki.X = Screen.Right - Screen.Width / 4; |
---|
198 | pelaaja2ElamaPalkki.Y = Screen.Top - 40; |
---|
199 | pelaaja2ElamaPalkki.Angle = Angle.FromDegrees(-90); |
---|
200 | pelaaja2ElamaPalkki.BindTo(pelaaja2Elama); |
---|
201 | pelaaja2ElamaPalkki.Color = Color.Black; |
---|
202 | pelaaja2ElamaPalkki.BarColor = Color.Red; |
---|
203 | Add(pelaaja2ElamaPalkki); |
---|
204 | |
---|
205 | |
---|
206 | |
---|
207 | Add(pelaaja2); |
---|
208 | |
---|
209 | } |
---|
210 | |
---|
211 | |
---|
212 | |
---|
213 | void lisaaNappaimet() |
---|
214 | { |
---|
215 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
216 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
217 | |
---|
218 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
219 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
220 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
221 | |
---|
222 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
223 | |
---|
224 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
225 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
226 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
227 | |
---|
228 | |
---|
229 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); |
---|
230 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus); |
---|
231 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus); |
---|
232 | |
---|
233 | |
---|
234 | |
---|
235 | |
---|
236 | |
---|
237 | |
---|
238 | } |
---|
239 | |
---|
240 | void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
241 | { |
---|
242 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
243 | } |
---|
244 | |
---|
245 | void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
246 | { |
---|
247 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
248 | } |
---|
249 | |
---|
250 | |
---|
251 | |
---|
252 | |
---|
253 | |
---|
254 | |
---|
255 | |
---|
256 | } |
---|