1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Peli : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 200; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 1000; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
14 | |
---|
15 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
16 | PlatformCharacter pelaaja2; |
---|
17 | Image Dragon = LoadImage("StanceGood"); |
---|
18 | |
---|
19 | Image paikallaanVasemmalle = LoadImage("StanceGood"); |
---|
20 | Image paikallaanOikealle; |
---|
21 | |
---|
22 | |
---|
23 | Image[] kavelyVasemmalle = LoadImages("JuoksuOikein"); |
---|
24 | |
---|
25 | Image[] kavelyOikealle; |
---|
26 | |
---|
27 | |
---|
28 | DoubleMeter pelaaja1Elama; |
---|
29 | |
---|
30 | |
---|
31 | |
---|
32 | |
---|
33 | |
---|
34 | |
---|
35 | |
---|
36 | |
---|
37 | |
---|
38 | |
---|
39 | |
---|
40 | |
---|
41 | |
---|
42 | |
---|
43 | |
---|
44 | |
---|
45 | |
---|
46 | |
---|
47 | |
---|
48 | |
---|
49 | |
---|
50 | |
---|
51 | public override void Begin() |
---|
52 | { |
---|
53 | pelaaja1Elama = new DoubleMeter( 100 ); |
---|
54 | pelaaja1Elama.MaxValue = 100; |
---|
55 | |
---|
56 | paikallaanOikealle = Image.Mirror(paikallaanVasemmalle); |
---|
57 | kavelyOikealle = Image.Mirror(kavelyVasemmalle); |
---|
58 | |
---|
59 | |
---|
60 | |
---|
61 | |
---|
62 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
63 | |
---|
64 | luoKentta(); |
---|
65 | lisaaNappaimet(); |
---|
66 | |
---|
67 | IsFullScreen = true; |
---|
68 | |
---|
69 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
70 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
71 | |
---|
72 | } |
---|
73 | |
---|
74 | void luoKentta() |
---|
75 | { |
---|
76 | |
---|
77 | |
---|
78 | |
---|
79 | |
---|
80 | TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta1.txt"); |
---|
81 | kentta.SetTileMethod('#', lisaaTaso); |
---|
82 | ; |
---|
83 | kentta.SetTileMethod('N', lisaaPelaaja); |
---|
84 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
85 | Level.CreateBorders(); |
---|
86 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.Blue); |
---|
87 | |
---|
88 | |
---|
89 | } |
---|
90 | |
---|
91 | void lisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
92 | { |
---|
93 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
94 | taso.Position = paikka; |
---|
95 | taso.Color = Color.Green; |
---|
96 | Add(taso); |
---|
97 | } |
---|
98 | |
---|
99 | |
---|
100 | |
---|
101 | |
---|
102 | void lisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
103 | { |
---|
104 | pelaaja1 = new PlatformCharacter (leveys, korkeus); |
---|
105 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
106 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
107 | pelaaja1.Image = Dragon; |
---|
108 | |
---|
109 | pelaaja1.LeftIdleAnimation = new Animation(paikallaanVasemmalle); |
---|
110 | pelaaja1.RightIdleAnimation = new Animation(paikallaanOikealle); |
---|
111 | |
---|
112 | |
---|
113 | pelaaja1.LeftWalkingAnimation = new Animation(kavelyVasemmalle); |
---|
114 | pelaaja1.RightWalkingAnimation = new Animation(kavelyOikealle); |
---|
115 | |
---|
116 | BarGauge pelaaja1ElamaPalkki = new BarGauge(20, Screen.Width / 3); |
---|
117 | pelaaja1ElamaPalkki.X = Screen.Left + Screen.Width / 5; |
---|
118 | pelaaja1ElamaPalkki.Y = Screen.Top - 40; |
---|
119 | pelaaja1ElamaPalkki.Angle = Angle.FromDegrees(90); |
---|
120 | pelaaja1ElamaPalkki.BindTo(pelaaja1Elama); |
---|
121 | pelaaja1ElamaPalkki.Color = Color.Black; |
---|
122 | pelaaja1ElamaPalkki.BarColor = Color.Red; |
---|
123 | Add(pelaaja1ElamaPalkki); |
---|
124 | |
---|
125 | |
---|
126 | |
---|
127 | Add(pelaaja1); |
---|
128 | } |
---|
129 | |
---|
130 | |
---|
131 | |
---|
132 | void lisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
133 | { |
---|
134 | |
---|
135 | |
---|
136 | |
---|
137 | |
---|
138 | } |
---|
139 | |
---|
140 | |
---|
141 | |
---|
142 | void lisaaNappaimet() |
---|
143 | { |
---|
144 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
145 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
146 | |
---|
147 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
148 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
149 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
150 | |
---|
151 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
152 | |
---|
153 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
154 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
155 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
156 | } |
---|
157 | |
---|
158 | void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
159 | { |
---|
160 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
161 | } |
---|
162 | |
---|
163 | void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
164 | { |
---|
165 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
166 | } |
---|
167 | |
---|
168 | |
---|
169 | |
---|
170 | |
---|
171 | |
---|
172 | |
---|
173 | |
---|
174 | } |
---|