source: 2011/31/DanH/Dragonfighter/Dragonfighter/Dragonfighter/Peli.cs @ 2504

Revision 2504, 3.2 KB checked in by daalhaat, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 1000;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17   
18    Image[] DragoninKuvat = LoadImages("paikoillaan", "vasemmalle", "oikealle");
19
20    Image[] DragoninKuvatPeilattu;
21
22
23   
24
25
26    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
27     
28
29
30   
31
32
33    public override void Begin()
34    {
35
36        DragoninKuvatPeilattu = Image.Mirror(DragoninKuvat);
37
38        Gravity = new Vector(0, -1000);
39
40        luoKentta();
41        lisaaNappaimet();
42
43        IsFullScreen = true;
44
45        Camera.ZoomFactor = 1.2;
46        Camera.StayInLevel = true;
47    }
48
49    void luoKentta()
50    {
51        TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta1.txt");
52        kentta.SetTileMethod('#', lisaaTaso);
53       ;
54        kentta.SetTileMethod('N', lisaaPelaaja);
55        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
56        Level.CreateBorders();
57        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
58    }
59
60    void lisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
61    {
62        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
63        taso.Position = paikka;
64        taso.Color = Color.Green;
65        Add(taso);
66    }
67
68   
69   
70
71    void lisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
72    {
73        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
74        pelaaja1.Position = paikka;
75        pelaaja1.Mass = 4.0;
76        pelaaja1.Image = ;
77        AddCollisionHandler(pelaaja1, kasittelePelaajanTormays);
78        Add(pelaaja1);
79    }
80
81    void lisaaNappaimet()
82    {
83        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
84        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
85
86        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
87        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
88        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
89
90        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
91
92        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
93        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
94        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
95    }
96
97    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
98    {
99        hahmo.Walk(nopeus);
100    }
101
102    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
103    {
104        hahmo.Jump(nopeus);
105    }
106
107    void kasittelePelaajanTormays(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kohde)
108    {
109        if (kohde.Tag.ToString() == "tahti")
110        {
111            maaliAani.Play();
112            MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
113            kohde.Destroy();
114        }
115    }
116}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.