source: 2011/31/AlisaJ/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Peli.cs @ 2520

Revision 2520, 3.2 KB checked in by alromaju, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    Image LinnunKuva = LoadImage("pelin lintu1");
12
13
14
15    const double nopeus = 300;
16    const int RUUDUN_KOKO = 10;
17
18
19
20    PhysicsObject Lintu;
21
22
23
24    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
25
26
27    public override void Begin()
28    {
29       
30
31        luoKentta();
32        lisaaNappaimet();
33        Camera.ZoomToLevel();
34    }
35
36    void luoKentta()
37    {
38        TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta1.txt");
39        kentta.SetTileMethod('#', lisaaTaso);
40        kentta.SetTileMethod('L', lisaalintu);
41        kentta.Execute(10, 15);
42        Level.CreateBorders();
43        Level.Background.Color = Color.SkyBlue ;
44        pallo();
45    }
46
47    void lisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
48    {
49        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
50        taso.Position = paikka;
51        taso.Color = Color. Gray ;
52        taso.Restitution = 1.1;
53        Add(taso);
54    }
55
56    void lisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
57    {
58        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
59        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
60        tahti.Position = paikka;
61        tahti.Tag = "tahti";
62        Add(tahti);
63    }
64
65    void lisaalintu(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
66    {
67        Lintu = new PhysicsObject(20, 20);
68        Lintu.Position = paikka;
69        Lintu.Mass = 4.0;
70        Lintu.Image = LinnunKuva;
71        AddCollisionHandler(Lintu, kasitteleLinnunTormays);
72        Add(Lintu);
73    }
74
75    void lisaaNappaimet()
76    {
77        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
78        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
79
80        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", Lintu, new Vector(-450, 0));
81        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", Lintu, new Vector(450, 0));
82        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu ylos", Lintu, new Vector(0, -450));
83        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu alas", Lintu, new Vector(0, 450));
84
85
86
87
88
89    }
90
91    void kasitteleLinnunTormays(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kohde)
92    {
93        if (kohde.Tag.ToString() == "tahti")
94        {
95            maaliAani.Play();
96            MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
97            kohde.Destroy();
98        }
99    }
100
101
102
103
104    void liikuta(PhysicsObject Lintu, Vector nopeus)
105    {
106        Lintu.Move(nopeus);
107    }
108
109
110    void pallo()
111    {
112        int i = 0;
113
114        while (i < 1500)
115        {
116
117            i++; 
118            PhysicsObject pallo = new PhysicsObject(5,5);
119            pallo.Color =  RandomGen.NextColor ();
120            pallo.Shape = Shape.Circle;
121            pallo.X = RandomGen.NextDouble(-1000, 1000);
122            pallo.Y = RandomGen.NextDouble(-1000, 1000);
123            Gravity = new Vector(0, -500);
124            pallo.Restitution = 1.1;
125
126
127
128            Add(pallo);
129        }
130
131    }
132
133
134}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.