source: 2011/31/AleksiN/workingtitle/workingtitle/Peli.cs @ 2495

Revision 2495, 2.1 KB checked in by alnirham, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    Vector hyppynopeus = new Vector(0, 600);
12    Vector nopeus = new Vector(1200, 0);
13    PhysicsObject ukko;
14
15    Image maa = LoadImage("maa");
16
17    public override void Begin()
18    {
19        Gravity = new Vector(0.0, -1000.0);
20
21        hahmot();
22        kontrollit();
23        alustat();
24
25        Camera.Follow(ukko);
26    }
27
28    void hahmot()
29    {
30        ukko = new PhysicsObject(60,40);
31        ukko.Shape = Shape.Rectangle;
32        ukko.Color = Color.LimeGreen;
33        ukko.KineticFriction = 0.7;
34        ukko.Restitution = 0.2;
35        Add(ukko);
36    }
37
38    void alustat()
39    {
40        PhysicsObject alusta1 = PhysicsObject.CreateStaticObject(300, 30);
41        alusta1.Y = -300;
42        alusta1.IgnoresGravity = true;
43        Add(alusta1);
44
45        PhysicsObject alusta2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(300, 30);
46        alusta2.Y = -150;
47        alusta2.X = 400;
48        alusta2.IgnoresGravity = true;
49        Add(alusta2);
50
51        PhysicsObject maa = PhysicsObject.CreateStaticObject(500000, 500);
52        maa.Y = -600;
53        maa.IgnoresGravity = true;
54        maa.Image = LoadImage ("maa");
55        Add(maa);
56
57    }
58
59    void kontrollit()
60    {
61        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
62        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
63
64        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", ukko, -nopeus);
65        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", ukko, nopeus);
66        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", ukko, hyppynopeus);
67    }
68    void liikuta(PhysicsObject ukko, Vector nopeus)
69    {
70        ukko.Push(nopeus);
71    }
72
73    void hyppaa(PhysicsObject ukko, Vector hyppynopeus)
74    {
75       
76        ukko.Hit(hyppynopeus);
77    }
78
79}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.