source: 2011/31/AkuH/StickMan Of Duty Basic Operation/StickMan Of Duty Basic Operation/Peli.cs @ 2589

Revision 2589, 6.9 KB checked in by akjualha, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 300;
12    const double hyppyNopeus = 1000;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14    PhysicsObject KentanAlaReuna;
15    Image taustaKuva = LoadImage("CreateStars");
16
17    PlatformCharacter pelaaja1;
18
19    int pelaajanElamat = 3;
20
21    Image pelaajanKuva = LoadImage("Pelaaja");
22    Image vihollinenKuva = LoadImage("Vihollinen");
23    Image rajahdyskuva3 = LoadImage("rajahdys3");
24    Image maaliKuva = LoadImage("tahti");
25
26    ExplosionSystem rajahdys;
27
28    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
29
30    public override void Begin()
31    {
32        ClearAll();
33        Gravity = new Vector(0, -1000);
34
35        rajahdys = new ExplosionSystem(rajahdyskuva3, 1000);
36        Add(rajahdys);
37
38        IsMouseVisible = true;
39        luoKentta();
40        lisaaNappaimet();
41
42        Camera.Follow(pelaaja1);
43        Camera.ZoomFactor = 1.2;
44        Camera.StayInLevel = true;
45    }
46
47    void luoKentta()
48    {
49        TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta1.txt");
50        kentta.SetTileMethod('#', lisaaTaso);
51        kentta.SetTileMethod('*', lisaaVihollinen);
52        kentta.SetTileMethod('N', lisaaPelaaja);
53        kentta.SetTileMethod('M', lisaaMaali);
54        kentta.SetTileMethod('n', lisaaNakymaton);
55        kentta.SetTileMethod('l', lisaaLiikkuva);
56        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
57        Level.CreateBorders();
58        KentanAlaReuna = Level.CreateBottomBorder();
59        Level.Background.CreateStars();
60    }
61
62
63    void lisaaNakymaton(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
64    {
65        PhysicsObject nakymaton= PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
66        nakymaton.Position = paikka;
67        nakymaton.Image = maaliKuva;
68        nakymaton.Tag = "nakymaton";
69        Add(nakymaton);
70    }
71
72    void lisaaLiikkuva(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
73    {
74        PhysicsObject liikkuva = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
75        liikkuva.Mass = 999999999;
76        liikkuva.CanRotate = false;
77        liikkuva.Velocity = new Vector(100, 0);
78        liikkuva.Position = paikka;
79        liikkuva.IgnoresGravity = true;
80        liikkuva.Color = Color.Red;
81        liikkuva.Tag = "liikkuva";
82        AddCollisionHandler(liikkuva, vaihdaLiikkuvanSuunta);
83        Add(liikkuva);
84    }
85
86    void vaihdaLiikkuvanSuunta(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde)
87    {
88        if (kohde.Tag.ToString() == "taso")
89        {
90            if (tormaaja.Velocity.X < 0)
91                tormaaja.Velocity = new Vector(100, 0);
92            else
93                tormaaja.Velocity = new Vector(-100, 0);
94        }
95    }
96
97    void lisaaMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
98    {
99        PhysicsObject maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
100        maali.Position = paikka;
101        maali.Image = maaliKuva;
102        maali.Tag = "maali";
103        Add(maali);
104    }
105
106    void lisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
107    {
108        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
109        taso.Position = paikka;
110        taso.Color = Color.Red;
111        taso.Tag = "taso";
112        Add(taso);
113    }
114
115    void lisaaVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
116    {
117        PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject(40, 50);
118        //vihollinen.IgnoresCollisionResponse = true;
119        vihollinen.Position = paikka;
120        vihollinen.Image = vihollinenKuva;
121        vihollinen.Tag = "vihollinen";
122        Add(vihollinen);
123
124        FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain();
125        seuraajanAivot.Target = pelaaja1;
126        vihollinen.Brain = seuraajanAivot;
127        seuraajanAivot.Active = true;
128        seuraajanAivot.Speed = 280;
129    }
130
131    void lisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
132    {
133        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
134        pelaaja1.Position = paikka;
135        pelaaja1.Mass = 4.0;
136        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
137        AddCollisionHandler(pelaaja1, kasittelePelaajanTormays);
138        Add(pelaaja1);
139        pelaaja1.Weapon = new PlasmaCannon(20, 5);
140        pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = kasitteleAmmuksenTormays;
141        pelaaja1.Weapon.Position += new Vector(20, 0);
142    }
143
144    void lisaaNappaimet()
145    {
146        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
147        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
148
149        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
150        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
151        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
152
153        Mouse.ListenMovement(0.1, KuunteleHiirta, "");
154        Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, Ammu, "");
155
156        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
157
158        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
159        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
160        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
161    }
162
163    void KuunteleHiirta(AnalogState liike)
164    {
165        pelaaja1.Weapon.Angle = (Mouse.PositionOnWorld - pelaaja1.Position).Angle;
166    }
167
168    void Ammu()
169    {
170        pelaaja1.Weapon.Shoot();
171    }
172
173    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
174    {
175        hahmo.Walk(nopeus);
176    }
177
178    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
179    {
180        hahmo.Jump(nopeus);
181    }
182
183    void kasittelePelaajanTormays(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kohde)
184    {
185        if (kohde.Tag.ToString() == "maali")
186        {
187            MessageDisplay.TextColor = Color.Yellow;
188            MessageDisplay.Add("Pääsit pelin läpi!");
189            Timer.SingleShot(3.0, new Action(Exit));
190        }
191        if (kohde.Tag.ToString() == "vihollinen")
192        {
193            kohde.Destroy();
194            hahmo.Destroy();
195            pelaajanElamat--;
196            Begin();
197        }
198        if (kohde == KentanAlaReuna)
199        {
200            hahmo.Destroy();
201            pelaajanElamat--;
202            Begin();
203        }
204        if (pelaajanElamat == 0)
205        {
206            Exit();
207        }
208    }
209    void kasitteleAmmuksenTormays(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
210    {
211        if (kohde.Tag.ToString() == "vihollinen")
212        {
213            rajahdys.AddEffect(kohde.Position, 50);
214            kohde.Destroy();
215        }
216        ammus.Destroy();
217
218    }
219
220}
221
222
223
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.