source: 2011/31/AkuH/StickMan Of Duty Basic Operation/StickMan Of Duty Basic Operation/Peli.cs @ 2545

Revision 2545, 5.1 KB checked in by akjualha, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 300;
12    const double hyppyNopeus = 1000;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14    PhysicsObject KentanAlaReuna;
15
16    PlatformCharacter pelaaja1;
17
18    int pelaajanElamat = 3;
19
20    Image pelaajanKuva = LoadImage("Pelaaja");
21    Image vihollinenKuva = LoadImage("Vihollinen");
22    Image rajahdys3kuva = LoadImage("rajahdys3");
23
24    ExplosionSystem rajahdys;
25
26    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
27
28    public override void Begin()
29    {
30        ClearAll();
31        Gravity = new Vector(0, -1000);
32
33        rajahdys = new ExplosionSystem(rajahdys3kuva, 1000);
34        Add(rajahdys);
35
36        IsMouseVisible = true;
37        luoKentta();
38        lisaaNappaimet();
39
40        Camera.Follow(pelaaja1);
41        Camera.ZoomFactor = 1.2;
42        Camera.StayInLevel = true;
43    }
44
45    void luoKentta()
46    {
47        TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta1.txt");
48        kentta.SetTileMethod('#', lisaaTaso);
49        kentta.SetTileMethod('*', lisaaVihollinen);
50        kentta.SetTileMethod('N', lisaaPelaaja);
51        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
52        Level.CreateBorders();
53        KentanAlaReuna = Level.CreateBottomBorder();
54        Level.Background.CreateGradient(Color.Transparent, Color.Turquoise);
55    }
56
57    void lisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
58    {
59        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
60        taso.Position = paikka;
61        taso.Color = RandomGen.NextColor();
62        Add(taso);
63    }
64
65    void lisaaVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
66    {
67        PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject(10, 90);
68        //vihollinen.IgnoresCollisionResponse = true;
69        vihollinen.Position = paikka;
70        vihollinen.Image = vihollinenKuva;
71        vihollinen.Tag = "vihollinen";
72        Add(vihollinen);
73
74        FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain();
75        seuraajanAivot.Target = pelaaja1;
76        vihollinen.Brain = seuraajanAivot;
77        seuraajanAivot.Active = true;
78        seuraajanAivot.Speed = 300;
79    }
80
81    void lisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
82    {
83        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
84        pelaaja1.Position = paikka;
85        pelaaja1.Mass = 4.0;
86        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
87        AddCollisionHandler(pelaaja1, kasittelePelaajanTormays);
88        Add(pelaaja1);
89        pelaaja1.Weapon = new PlasmaCannon(20, 5);
90        pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = kasitteleAmmuksenTormays;
91        pelaaja1.Weapon.Position += new Vector(20, 0);
92    }
93
94    void lisaaNappaimet()
95    {
96        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
97        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
98
99        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
100        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
101        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
102
103        Mouse.ListenMovement(0.1, KuunteleHiirta, "");
104        Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, Ammu, "");
105
106        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
107
108        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
109        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
110        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
111    }
112
113    void KuunteleHiirta(AnalogState liike)
114    {
115        pelaaja1.Weapon.Angle = (Mouse.PositionOnWorld - pelaaja1.Position).Angle;
116    }
117
118    void Ammu()
119    {
120        pelaaja1.Weapon.Shoot();
121    }
122
123    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
124    {
125        hahmo.Walk(nopeus);
126    }
127
128    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
129    {
130        hahmo.Jump(nopeus);
131    }
132
133    void kasittelePelaajanTormays(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kohde)
134    {
135        if (kohde.Tag.ToString() == "vihollinen")
136        {
137            kohde.Destroy();
138            hahmo.Destroy();
139            pelaajanElamat--;
140            Begin();
141        }
142        if (kohde == KentanAlaReuna)
143        {
144            hahmo.Destroy();
145            pelaajanElamat--;
146            Begin();
147        }
148        if (pelaajanElamat == 0)
149        {
150            Exit();
151        }
152    }
153    void kasitteleAmmuksenTormays(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
154    {
155        if (kohde.Tag.ToString() == "vihollinen")
156        {
157            rajahdys.AddEffect(kohde.Position, 50);
158            kohde.Destroy();
159        }
160        ammus.Destroy();
161
162    }
163
164}
165
166
167
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.