source: 2011/31/AkuH/StickMan Of Duty Basic Operation/StickMan Of Duty Basic Operation/Peli.cs @ 2522

Revision 2522, 4.9 KB checked in by akjualha, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 300;
12    const double hyppyNopeus = 1000;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14    PhysicsObject KentanAlaReuna;
15
16    PlatformCharacter pelaaja1;
17
18    int pelaajanElamat = 3;
19
20    Image pelaajanKuva = LoadImage("Pelaaja");
21    Image vihollinenKuva = LoadImage("Vihollinen");
22
23    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
24
25    public override void Begin()
26    {
27        ClearAll();
28        Gravity = new Vector(0, -1000);
29        IsMouseVisible = true;
30        luoKentta();
31        lisaaNappaimet();
32
33        Camera.Follow(pelaaja1);
34        Camera.ZoomFactor = 1.2;
35        Camera.StayInLevel = true;
36    }
37
38    void luoKentta()
39    {
40        TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta1.txt");
41        kentta.SetTileMethod('#', lisaaTaso);
42        kentta.SetTileMethod('*', lisaaVihollinen);
43        kentta.SetTileMethod('N', lisaaPelaaja);
44        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
45        Level.CreateBorders();
46        KentanAlaReuna = Level.CreateBottomBorder();
47        Level.Background.CreateGradient(Color.LightGreen, Color.White);
48    }
49
50    void lisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
51    {
52        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
53        taso.Position = paikka;
54        taso.Color = RandomGen.NextColor();
55        Add(taso);
56    }
57
58    void lisaaVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
59    {
60        PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject(leveys, korkeus);
61        //vihollinen.IgnoresCollisionResponse = true;
62        vihollinen.Position = paikka;
63        vihollinen.Image = vihollinenKuva;
64        vihollinen.Tag = "vihollinen";
65        Add(vihollinen);
66
67        FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain();
68        seuraajanAivot.Target = pelaaja1;
69        vihollinen.Brain = seuraajanAivot;
70        seuraajanAivot.Active = true;
71        seuraajanAivot.Speed = 80;
72    }
73
74    void lisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
75    {
76        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
77        pelaaja1.Position = paikka;
78        pelaaja1.Mass = 4.0;
79        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
80        AddCollisionHandler(pelaaja1, kasittelePelaajanTormays);
81        Add(pelaaja1);
82        pelaaja1.Weapon = new LaserGun(20, 5);
83        pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = kasitteleAmmuksenTormays;
84        pelaaja1.Weapon.Position += new Vector(20, 0);
85    }
86
87    void lisaaNappaimet()
88    {
89        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
90        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
91
92        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
93        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
94        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
95
96        Mouse.ListenMovement(0.1, KuunteleHiirta, "");
97        Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, Ammu, "");
98
99        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
100
101        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
102        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
103        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
104    }
105
106    void KuunteleHiirta(AnalogState liike)
107    {
108        pelaaja1.Weapon.Angle = (Mouse.PositionOnWorld - pelaaja1.Position).Angle;
109    }
110
111    void Ammu()
112    {
113        pelaaja1.Weapon.Shoot();
114    }
115
116    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
117    {
118        hahmo.Walk(nopeus);
119    }
120
121    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
122    {
123        hahmo.Jump(nopeus);
124    }
125
126    void kasittelePelaajanTormays(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kohde)
127    {
128        if (kohde.Tag.ToString() == "vihollinen")
129        {
130            kohde.Destroy();
131            hahmo.Destroy();
132            pelaajanElamat--;   
133            Begin();
134        }
135        if (kohde == KentanAlaReuna)
136        {
137            hahmo.Destroy();
138            pelaajanElamat--;
139            Begin();
140        }
141        if (pelaajanElamat == 0)
142        {
143            Exit();
144        }
145    }
146    void kasitteleAmmuksenTormays(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
147    {
148        if (kohde.Tag.ToString() == "vihollinen")
149        {
150            Explosion rajahdys = new Explosion(räjähdyksenKoko);
151            rajahdys.Position = olio.Position;
152            kohde.Destroy();
153        }
154        ammus.Destroy();
155    }
156}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.