source: 2011/31/AkuH/Pong/Pong/Peli.cs @ 2507

Revision 2507, 4.5 KB checked in by akjualha, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    PhysicsObject pallo;
12    IntMeter Pelaajan1Pisteet;
13    IntMeter Pelaajan2Pisteet;
14    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
15    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
16
17    PhysicsObject maila1;
18    PhysicsObject maila2;
19
20    PhysicsObject vasenreuna;
21    PhysicsObject oikeareuna;
22
23    public override void Begin()
24    {
25        LuoKentta();
26        AsetaOhjaimet();
27        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
28
29        AloitaPeli();
30        LisaaLaskurit();
31
32
33
34
35
36
37    }
38
39    void LuoKentta()
40    {
41        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
42        Add(pallo);
43        pallo.Shape = Shape.Circle;
44        pallo.X = -200.0;
45        pallo.Y = 0.0;
46
47        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
48        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
49
50        vasenreuna = Level.CreateLeftBorder();
51        vasenreuna.Restitution = 1.0;
52        vasenreuna.IsVisible = false;
53        oikeareuna = Level.CreateRightBorder();
54        oikeareuna.Restitution = 1.0;
55        oikeareuna.IsVisible = false;
56        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
57        ylaReuna.Restitution = 1.0;
58        ylaReuna.IsVisible = false;
59        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
60        alaReuna.Restitution = 1.0;
61        alaReuna.IsVisible = false;
62        pallo.Restitution = 1.0;
63
64        Level.BackgroundColor = Color.DarkRed;
65        Camera.ZoomToLevel();
66
67        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
68
69    }
70
71    void AloitaPeli()
72    {
73        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
74        pallo.Hit(impulssi);
75    }
76
77    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
78    {
79        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
80        maila.Shape = Shape.Rectangle;
81        maila.X = x;
82        maila.Y = y;
83        maila.Restitution = 1.0;
84        Add(maila);
85
86        return maila;
87    }
88
89    void AsetaOhjaimet()
90    {
91        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
92        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
93        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusAlas);
94        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
95
96        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
97        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
98        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusAlas);
99        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
100
101        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "NäytäOhjeet");
102        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
103
104
105    }
106    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
107    {
108        maila.Velocity = nopeus;
109        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
110        {
111            maila.Velocity = Vector.Zero;
112            return;
113        }
114        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
115        {
116            maila.Velocity = Vector.Zero;
117            return;
118
119        }
120
121        maila.Velocity = nopeus;
122    }
123
124
125
126
127
128    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
129    {
130        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
131        laskuri.MaxValue = 10;
132        Label naytto = new Label();
133        naytto.BindTo(laskuri);
134        naytto.X = x;
135        naytto.Y = y;
136        naytto.TextColor = Color.DarkCyan;
137        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
138        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
139        Add(naytto);
140        return laskuri;
141    }
142    void LisaaLaskurit()
143    {
144        Pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
145        Pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
146    }
147    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
148    {
149        if (kohde == oikeareuna)
150            Pelaajan1Pisteet.Value += 1;
151
152        else if (kohde == vasenreuna)
153            Pelaajan2Pisteet.Value += 1;
154    }
155}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.