source: 2011/26/VilleK/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Peli.cs @ 2373

Revision 2373, 5.2 KB checked in by vilmarju, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 900;
13    const int RUUDUN_KOKO = 50;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    IntMeter tolkkiLaskuri;
18    Image pelaajanKuva = LoadImage("juoppo");
19    Image pelaajankuva2 = LoadImage("juoppo2");
20    Image tollkinkuva = LoadImage("tolkki");
21    Image ammo1a = LoadImage("ammo1a");
22
23    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
24    public override void Begin()
25    {
26        Gravity = new Vector(0, -1000);
27
28        luoKentta();
29        lisaaNappaimet();
30        LuoLaskuri();
31        LuoTolkkiLaskuri();
32        Camera.Follow(pelaaja1);
33        Camera.ZoomFactor = 1.2;
34        Camera.StayInLevel = true;
35    }
36
37    void LuoTolkkiLaskuri()
38    {
39        tolkkiLaskuri = new IntMeter(0);
40
41        Label tolkkiNaytto = new Label();
42        tolkkiNaytto.BindTo(tolkkiLaskuri);
43        tolkkiNaytto.X = Screen.Left + 50;
44        Add(tolkkiNaytto);
45    }
46
47    void LuoLaskuri()
48    {
49        Label pisteNaytto = new Label();
50        pisteNaytto.X = Screen.Left + 50;
51        pisteNaytto.TextColor = Color.Red;
52
53        pisteNaytto.BindTo(pelaaja1.Weapon.Ammo);
54        Add(pisteNaytto);
55
56        Label pisteTeksti = new Label("ammukset");
57        pisteTeksti.X = Screen.Left +130;
58        pisteTeksti.TextColor = Color.Red;
59        Add(pisteTeksti);
60    }
61
62    void luoKentta()
63    {
64        TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta1.txt");
65        kentta['#'] = lisaaTaso;
66        kentta['*'] = lisaaTahti;
67        kentta['N'] = lisaaPelaaja;
68        kentta['a'] = lisaammo;
69        kentta.Insert(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
70        Level.CreateBorders();
71        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
72    }
73
74    PhysicsObject lisaaTaso()
75    {
76        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
77        taso.Color = Color.Green;
78        return taso;
79    }
80    PhysicsObject lisaammo()
81    {
82        PhysicsObject ammo1 = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 40);
83        ammo1.Image = ammo1a;
84        ammo1.Tag = "ammo";
85        return ammo1;
86    }
87    PhysicsObject lisaaTahti()
88    {
89        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(20, 30);
90        tahti.Image = tollkinkuva;
91        tahti.Tag = "tolkki";
92        return tahti;
93    }
94
95    PlatformCharacter lisaaPelaaja()
96    {
97        pelaaja1 = new PlatformCharacter(40, 80);
98        pelaaja1.Mass = 5.0;
99        //pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
100        pelaaja1.RightWalkingAnimation = new Animation(pelaajanKuva);
101        //juoppo2.image = pelaajankuva
102        pelaaja1.LeftWalkingAnimation = new Animation(pelaajankuva2);
103        pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(80, 20);
104        pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 10;
105        AddCollisionHandler(pelaaja1, pelaaja1törmäsi);
106        return pelaaja1;
107
108    }
109    void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
110    {
111        ammus.Destroy();
112        Explosion rajahdys = new Explosion(10);
113        rajahdys.Position = ammus.Position;
114        Add(rajahdys);
115    }
116
117    void lisaaNappaimet()
118    {
119        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
120        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
121
122        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
123        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
124        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
125        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu");
126
127        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
128
129        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
130        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
131        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
132    }
133    void AmmuAseella()
134    {
135        PhysicsObject ammus = pelaaja1.Weapon.Shoot();
136
137        if (ammus != null)
138        {
139            ammus.Size *= 1;
140            pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
141
142
143        }
144    }
145
146    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
147    {
148        hahmo.Walk(nopeus);
149    }
150
151    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
152    {
153        hahmo.Jump(nopeus);
154    }
155
156    void pelaaja1törmäsi(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kohde)
157    {
158        if (kohde.Tag.ToString() == "tolkki")
159        {
160            maaliAani.Play();
161            MessageDisplay.Add("Keräsit tölkin hurraa!");
162            tolkkiLaskuri.Value++;
163            kohde.Destroy();
164        }
165        if (kohde.Tag.ToString() == "ammo")
166        {
167maaliAani.Play();
168        MessageDisplay.Add("sait panoksia");
169        pelaaja1.Weapon.Ammo.Value += 10;
170        kohde.Destroy();
171      }
172        }
173}
174
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.