source: 2011/26/VilleK/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Peli.cs @ 2299

Revision 2299, 3.3 KB checked in by vilmarju, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus =900;
13    const int RUUDUN_KOKO = 50;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("juoppo");
18    Image tollkinkuva = LoadImage("tolkki");
19   
20    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
21    public override void Begin()
22    {
23        Gravity = new Vector(0, -1000);
24
25        luoKentta();
26        lisaaNappaimet();
27
28        Camera.Follow(pelaaja1);
29        Camera.ZoomFactor = 1.2;
30        Camera.StayInLevel = true;
31    }
32
33    void luoKentta()
34    {
35        TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta1.txt");
36        kentta['#'] = lisaaTaso;
37        kentta['*'] = lisaaTahti;
38        kentta['N'] = lisaaPelaaja;
39        kentta.Insert(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
40        Level.CreateBorders();
41        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
42    }
43
44    PhysicsObject lisaaTaso()
45    {
46        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
47        taso.Color = Color.Green;
48        return taso;
49    }
50
51    PhysicsObject lisaaTahti()
52    {
53        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
54        tahti.Image = tollkinkuva;
55        tahti.Tag = "tolkki";
56        return tahti;
57    }
58
59    PlatformCharacter lisaaPelaaja()
60    {
61        pelaaja1 = new PlatformCharacter(40, 40);
62        pelaaja1.Mass = 5.0;
63        //pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
64        pelaaja1.RightIdleAnimation = new Animation(pelaajanKuva);
65        //juoppo2.image = pelaajankuva
66        pelaaja1.LeftIdleAnimation = new Animation(o);
67        AddCollisionHandler(pelaaja1, osuTahteen);
68        return pelaaja1;
69    }
70
71    void lisaaNappaimet()
72    {
73        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
74        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
75
76        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
77        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
78        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
79
80        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
81
82        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
83        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
84        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
85    }
86
87    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
88    {
89        hahmo.Walk(nopeus);
90    }
91
92    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
93    {
94        hahmo.Jump(nopeus);
95    }
96
97    void osuTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kohde)
98    {
99        if (kohde.Tag.ToString() == "tolkki")
100        {
101            maaliAani.Play();
102            MessageDisplay.Add("Keräsit tölkin hurraa!");
103            kohde.Destroy();
104        }
105    }
106}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.