source: 2011/26/OssiV/sotapeli/sotapeli/sotapeli/Peli.cs @ 2320

Revision 2320, 3.9 KB checked in by osmavanh, 12 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 1000;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    PlatformCharacter pelaaja2;
17    // pelaajien kuvat
18    Image pelaajanKuva = LoadImage("peliukko1");
19    Image pelaajan2Kuva = LoadImage("peliukko2parempi");
20    Image tahtiKuva = LoadImage("raha");
21
22    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
23
24    public override void Begin()
25    {
26        Gravity = new Vector(0, -1000);
27
28        luoKentta();
29        lisaaNappaimet();
30
31        Camera.Follow(pelaaja1);
32        Camera.ZoomFactor = 1.2;
33        Camera.StayInLevel = true;
34    }
35
36    void luoKentta()
37    {
38        TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta1.txt");
39        kentta['#'] = lisaaTaso;
40        kentta['*'] = lisaaTahti;
41        kentta['N'] = lisaaPelaaja;
42        kentta['M'] = lisaaPelaaja2;
43        kentta.Insert(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
44        Level.CreateBorders();
45        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
46    }
47
48    PhysicsObject lisaaTaso()
49    {
50        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
51        taso.Color = Color.Green;
52        return taso;
53    }
54
55    PhysicsObject lisaaTahti()
56    {
57        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
58        tahti.Image = tahtiKuva;
59        tahti.Tag = "tahti";
60        return tahti;
61    }
62
63    PlatformCharacter lisaaPelaaja()
64    {
65        pelaaja1 = new PlatformCharacter(40, 40);
66        pelaaja1.Mass = 4.0;
67        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
68        AddCollisionHandler(pelaaja1, osuTahteen);
69        return pelaaja1;
70    }
71
72    void lisaaNappaimet()
73    {
74        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
75        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
76        // pelaaja1 ohjaimet
77        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
78        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
79        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
80
81        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
82
83        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
84        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
85        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
86        // Pelaaja2 ohjaimet
87        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
88        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus);
89        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja2 hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus);
90    }
91
92    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
93    {
94        hahmo.Walk(nopeus);
95    }
96
97    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
98    {
99        hahmo.Jump(nopeus);
100    }
101
102    void osuTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kohde)
103    {
104        if (kohde.Tag.ToString() == "tahti")
105        {
106            maaliAani.Play();
107            MessageDisplay.Add("hahhahah nössö!");
108            kohde.Destroy();
109        }
110    }
111   
112        PlatformCharacter lisaaPelaaja2()
113    {
114        pelaaja2 = new PlatformCharacter(40, 40);
115        pelaaja2.Mass = 4.0;
116        pelaaja2.Image = pelaajan2Kuva;
117        AddCollisionHandler(pelaaja1, osuTahteen);
118        return pelaaja2;
119    }
120}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.