source: 2011/26/JoelH/pong/pong/pong/Peli.cs @ 2170

Revision 2170, 4.6 KB checked in by juiitamm, 8 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18
19    PhysicsObject vasenReuna;
20    PhysicsObject oikeaReuna;
21
22    IntMeter pelaajan1Pisteet;
23    IntMeter pelaajan2Pisteet;
24
25
26    public override void Begin()
27    {
28        LuoKentta();
29        AsetaOhjaimet();
30        LisaaLaskurit();
31        AloitaPeli();
32        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
33
34
35    }
36    void LuoKentta()
37    {
38        pallo = new PhysicsObject(50.0, 50.0);
39        pallo.Shape = Shape.Circle;
40        pallo.Color = Color.Pink;
41        Add(pallo);
42        pallo.X = -200.0;
43        pallo.Y = 0.0;
44        pallo.Restitution = 1.0;
45        pallo.KineticFriction = 4;
46
47        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
48
49        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
50        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
51
52        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
53        vasenReuna.Restitution = 1.0;
54        vasenReuna.IsVisible = false;
55        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
56        vasenReuna.Restitution = 1.0;
57        vasenReuna.IsVisible = false;
58        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
59        vasenReuna.Restitution = 1.0;
60        vasenReuna.IsVisible = false;
61        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
62        vasenReuna.Restitution = 1.0;
63        vasenReuna.IsVisible = false;
64
65        Level.BackgroundColor = Color.Black;
66        Camera.ZoomToLevel();
67        MessageDisplay.TextColor = Color.White;
68    }
69    void AloitaPeli()
70    {
71        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
72        pallo.Hit(impulssi);
73    }
74    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
75    {
76        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
77        maila.Shape = Shape.Rectangle;
78        maila.X = x;
79        maila.Y = y;
80        maila.Restitution = 1.0;
81        Add(maila);
82
83        return maila;
84    }
85    void AsetaOhjaimet()
86    {
87        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
88        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
89        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
90        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
91        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
92        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
93        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
94        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
95        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
96        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
97    }
98
99    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
100    {
101        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
102        {
103            maila.Velocity = Vector.Zero;
104            return;
105        }
106
107
108        {
109            if (maila.Top > Level.Top)
110                if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
111                {
112                    maila.Velocity = Vector.Zero;
113                    return;
114                }
115            maila.Velocity = nopeus;
116        }
117    }
118    void LisaaLaskurit()
119    {
120        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
121        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
122    }
123
124    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
125    {
126        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
127        laskuri.MaxValue = 10;
128        Label naytto = new Label();
129        naytto.BindTo(laskuri);
130        naytto.X = x;
131        naytto.Y = y;
132        naytto.TextColor = Color.White;
133        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
134        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
135        Add(naytto);
136        return laskuri;
137    }
138    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
139    {
140    if (kohde == oikeaReuna)
141    {
142    pelaajan1Pisteet.Value += 1;
143    }
144    else if (kohde == vasenReuna)
145    {
146    pelaajan2Pisteet.Value += 1;
147    }
148
149    }
150
151}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.