source: 2011/26/JoelH/THPeli/THPeli/Peli.cs @ 2265

Revision 2265, 3.6 KB checked in by jokrhiet, 9 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 1000;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
19    Image piikkikuva = LoadImage("piikit");
20    Image piikkejaAlas = LoadImage("piikitalas");
21
22
23    public override void Begin()
24    {
25        MediaPlayer.Play("Game Theme");
26        Gravity = new Vector(0, -800);
27
28        luoKentta();
29        lisaaNappaimet();
30
31        Camera.Follow(pelaaja1);
32        Camera.ZoomFactor = 2.0;
33        Camera.StayInLevel = true;
34    }
35
36    void luoKentta()
37    {
38
39        TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta1.txt");
40        kentta['#'] = lisaaTaso;
41        kentta['*'] = lisaaTahti;
42        kentta['N'] = lisaaPelaaja;
43        kentta['A'] = lisaaPiikit;
44        kentta['V'] = lisaaAlaPiikit;
45        kentta.Insert(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
46        AddCollisionHandler( pelaaja1, piikkiosuma );
47        Level.CreateBorders();
48        Level.Background.CreateGradient(Color.Red, Color.Black);
49       
50    }
51
52    PhysicsObject lisaaTaso()
53    {
54        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
55        taso.Color = Color.DarkGreen;
56        return taso;
57    }
58
59    PhysicsObject lisaaTahti()
60    {
61        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
62        tahti.Image = tahtiKuva;
63        tahti.Tag = "tahti";
64        return tahti;
65    }
66
67    PlatformCharacter lisaaPelaaja()
68    {
69        pelaaja1 = new PlatformCharacter(40, 40);
70        pelaaja1.Mass = 4.0;
71        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
72        AddCollisionHandler(pelaaja1, osuTahteen);
73        return pelaaja1;
74    }
75   
76      PhysicsObject lisaaPiikit()
77      {
78        PhysicsObject piikit = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
79        piikit.Image = piikkikuva;
80        return piikit;
81      }
82
83      PhysicsObject lisaaAlaPiikit()
84      {
85          PhysicsObject piikit = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
86          piikit.Image = piikkejaAlas;
87          return piikit;
88      }
89
90    void lisaaNappaimet()
91    {
92        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
93        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
94
95        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
96        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
97        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
98
99        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
100
101    }
102
103    void piikkiosuma( PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject kohde )
104    {
105        if ( pelaaja1 == ylospainosoittavatpiikit )
106        {
107            Begin();
108        }
109
110    }
111    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
112    {
113        hahmo.Walk(nopeus);
114    }
115
116    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
117    {
118        hahmo.Jump(nopeus);
119    }
120
121    void osuTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kohde)
122    {
123        if (kohde.Tag.ToString() == "tahti")
124        {
125            MessageDisplay.Add("Munkki kerätty!!");
126            kohde.Destroy();
127        }
128    }
129
130    public PhysicsObject ylospainosoittavatpiikit { get; set; }
131}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.