source: 2011/26/JoelH/THPeli/THPeli/Peli.cs @ 2244

Revision 2244, 3.0 KB checked in by jokrhiet, 8 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 1000;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
19    Image piikit = LoadImage("piikit");
20
21
22    public override void Begin()
23    {
24        MediaPlayer.Play("Game Theme");
25        Gravity = new Vector(0, -800);
26
27        luoKentta();
28        lisaaNappaimet();
29
30        Camera.Follow(pelaaja1);
31        Camera.ZoomFactor = 1.2;
32        Camera.StayInLevel = true;
33    }
34
35    void luoKentta()
36    {
37        TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta1.txt");
38        kentta['#'] = lisaaTaso;
39        kentta['*'] = lisaaTahti;
40        kentta['N'] = lisaaPelaaja;
41        kentta['A'] = lisaaPiikit;
42        kentta.Insert(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
43        Level.CreateBorders();
44        Level.Background.CreateGradient(Color.Red, Color.Black);
45    }
46
47    PhysicsObject lisaaTaso()
48    {
49        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
50        taso.Color = Color.DarkGreen;
51        return taso;
52    }
53
54    PhysicsObject lisaaTahti()
55    {
56        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
57        tahti.Image = tahtiKuva;
58        tahti.Tag = "tahti";
59        return tahti;
60    }
61
62    PlatformCharacter lisaaPelaaja()
63    {
64        pelaaja1 = new PlatformCharacter(40, 40);
65        pelaaja1.Mass = 4.0;
66        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
67        AddCollisionHandler(pelaaja1, osuTahteen);
68        return pelaaja1;
69    }
70   
71    PhysicsObject lisaaPiikit()
72    {
73        PhysicsObject piikit = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
74        piikit.Image = piikit;
75        return piikit;
76    }
77
78    void lisaaNappaimet()
79    {
80        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
81        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
82
83        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
84        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
85        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
86
87        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
88
89    }
90
91    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
92    {
93        hahmo.Walk(nopeus);
94    }
95
96    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
97    {
98        hahmo.Jump(nopeus);
99    }
100
101    void osuTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kohde)
102    {
103        if (kohde.Tag.ToString() == "tahti")
104        {
105            MessageDisplay.Add("Munkki kerätty!!");
106            kohde.Destroy();
107        }
108    }
109}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.