source: 2011/26/JimiL/Pelit/pelit22/world of Chuckland fix fix/world of Chuckland fix fix/Peli.cs @ 2372

Revision 2372, 8.9 KB checked in by saselamp, 8 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 300;
12    const double hyppyNopeus = 1000;
13    // const double InventaarioX = Screen.Left
14   
15    const int RUUDUN_KOKO = 40;
16
17    PlatformCharacter pelaaja1;
18
19
20    PhysicsObject heppu;
21    Image paikallaanvasemmalle1 = LoadImage("heppuleft1");
22    Image paikallaanoikelle1 = LoadImage("heppu");
23
24    Image[] kavelyvasemmalle1 = LoadImages("heppuleft1", "heppuleft2", "heppuleft3");
25    Image[] kavelyoikelle1;
26
27    Image paikallaanvasemmalle = LoadImage("hahmo");
28    Image paikallaanoikelle = LoadImage("hahmo");
29
30    Image[] kavelyoikelle = LoadImages("hahmoright1", "hahmoright2");
31    Image[] kavelyvasemmalle;
32    Image pelaajanKuva = LoadImage("hahmo");
33
34
35    Image kultaKuva = LoadImage("kulta");
36    Image kiviKuva = LoadImage("kivi");
37    Image puuKuva = LoadImage("puu");
38    Image maaKuva = LoadImage("maa");
39    Image metalliKuva = LoadImage("metalli");
40    Image lehtiKuva = LoadImage("lehti");
41    Image vesiKuva = LoadImage("vesi");
42    Image pilvikuva = LoadImage("pilvi");
43    Image heppukuva = LoadImage("heppu");
44    Image ruohokuva = LoadImage("ruoho");
45    Image koivukuva = LoadImage("koivu");
46    Widget Inventory;
47
48    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
49
50    List<PhysicsObject> keratytTavarat = new List<PhysicsObject>();
51
52    public override void Begin()
53    {
54        paikallaanoikelle = Image.Mirror(paikallaanvasemmalle);
55        kavelyvasemmalle = Image.Mirror(kavelyoikelle);
56
57        paikallaanoikelle1 = Image.Mirror(paikallaanvasemmalle1);
58        kavelyoikelle1 = Image.Mirror(kavelyvasemmalle1);
59
60        Gravity = new Vector(0, -1000);
61
62        luoKentta();
63        lisaaNappaimet();
64
65        Camera.Follow(pelaaja1);
66        Camera.ZoomFactor = 1.2;
67        Camera.StayInLevel = true;
68    }
69
70    void luoKentta()
71    {
72        TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta1.txt");
73        kentta['#'] = lisaamaa;
74        kentta['*'] = lisaakulta;
75        kentta['N'] = lisaaPelaaja;
76        kentta['%'] = lisaakivi;
77        kentta['('] = lisaapuu;
78        kentta['/'] = lisaalehti;
79        kentta['^'] = lisaametalli;
80        kentta[';'] = lisaavesi;
81        kentta['B'] = lisaapilvi;
82        kentta['H'] = lisaaheppu;
83        kentta['='] = lisaaruoho;
84        kentta[')'] = lisaakoivu;
85        kentta['x'] = lisaaKerattava;
86
87        kentta.Insert(50, 50);
88        Level.CreateBorders();
89        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
90    }
91    RandomMoverBrain Satunnaisaivot = new RandomMoverBrain(12000);
92
93
94    PhysicsObject lisaaKerattava()
95    {
96        PhysicsObject kerattava = new PhysicsObject(20, 20);
97        kerattava.Tag = "kerattava1";
98        return kerattava;
99    }
100
101    PhysicsObject lisaakoivu()
102    {
103        PhysicsObject koivu = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
104        koivu.Image = koivukuva;
105        koivu.Tag = "koivu";
106        return koivu;
107    }
108    PhysicsObject lisaaruoho()
109    {
110        PhysicsObject ruoho = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
111        ruoho.Image = ruohokuva;
112        ruoho.Tag = "ruoho";
113
114        Add(ruoho);
115        return ruoho;
116    }
117    PhysicsObject lisaapilvi()
118    {
119        PhysicsObject pilvi = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
120        pilvi.Image = pilvikuva;
121        pilvi.Tag = "pilvi";
122
123        Add(pilvi);
124        return pilvi;
125    }
126    PhysicsObject lisaametalli()
127    {
128        PhysicsObject metalli = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
129        metalli.Image = metalliKuva;
130        metalli.Tag = "metalli";
131
132        Add(metalli);
133        return metalli;
134    }
135
136    PhysicsObject lisaavesi()
137    {
138        PhysicsObject vesi = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
139        vesi.Image = vesiKuva;
140        vesi.Tag = "vesi";
141
142
143        Add(vesi);
144        return vesi;
145    }
146
147    PhysicsObject lisaalehti()
148    {
149        PhysicsObject lehti = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
150        lehti.Image = lehtiKuva;
151        lehti.Tag = "lehti";
152
153        Add(lehti);
154        return lehti;
155    }
156    PhysicsObject lisaapuu()
157    {
158        PhysicsObject puu = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
159        puu.Image = puuKuva;
160        puu.Tag = "puu";
161
162        Add(puu);
163        return puu;
164    }
165    PhysicsObject lisaakivi()
166    {
167        PhysicsObject kivi = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
168        kivi.Image = kiviKuva;
169        kivi.Tag = "kivi";
170        Add(kivi);
171        return kivi;
172    }
173    PhysicsObject lisaamaa()
174    {
175        PhysicsObject maa = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
176        maa.Image = maaKuva;
177        maa.Tag = "maa";
178        Add(maa);
179
180        return maa;
181    }
182
183    PhysicsObject lisaakulta()
184    {
185        PhysicsObject kulta = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
186        kulta.Image = kultaKuva;
187        kulta.Tag = "kulta";
188        Add(kulta);
189
190        return kulta;
191    }
192    PhysicsObject lisaaheppu()
193    {
194        PlatformCharacter heppu = new PlatformCharacter(50, 50);
195
196        heppu.Brain = Satunnaisaivot;
197        Satunnaisaivot.ChangeMovementSeconds = RandomGen.NextDouble(2.3, 5.5);
198        heppu.Tag = "heppu";
199        heppu.Image = heppukuva;
200        heppu.LeftIdleAnimation = new Animation(paikallaanvasemmalle1);
201        heppu.RightIdleAnimation = new Animation(paikallaanoikelle1);
202
203        heppu.LeftWalkingAnimation = new Animation(kavelyvasemmalle1);
204        heppu.RightWalkingAnimation = new Animation(kavelyoikelle1);
205        Add(heppu);
206        return heppu;
207    }
208    PlatformCharacter lisaaPelaaja()
209    {
210        pelaaja1 = new PlatformCharacter(50, 100);
211        pelaaja1.Mass = 4.0;
212        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
213        pelaaja1.Tag = "pelaaja1";
214
215
216
217        pelaaja1.LeftIdleAnimation = new Animation(paikallaanvasemmalle);
218        pelaaja1.RightIdleAnimation = new Animation(paikallaanoikelle);
219
220        pelaaja1.LeftWalkingAnimation = new Animation(kavelyvasemmalle);
221        pelaaja1.RightWalkingAnimation = new Animation(kavelyoikelle);
222        AddCollisionHandler(pelaaja1, osupelaajaan);
223
224        return pelaaja1;
225
226
227
228
229    }
230
231
232
233
234    void lisaaNappaimet()
235    {
236        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
237        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
238        Keyboard.Listen(Key.E, ButtonState.Pressed, avaainventory, "avaa inventoryn");
239        Keyboard.Listen(Key.E, ButtonState.Released, sulkeeinventory, "sulkee inventoryn");
240
241        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
242        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
243        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
244
245        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
246
247        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
248        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
249        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
250    }
251
252    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
253    {
254        hahmo.Walk(nopeus);
255    }
256
257    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
258    {
259        hahmo.Jump(nopeus);
260    }
261
262
263    void osupelaajaan(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kohde)
264    {
265        if (pelaaja.Tag.ToString() == "pelaaja1")
266        {
267            if (kohde.Tag.ToString() == "heppu")
268            {
269                maaliAani.Play();
270                MessageDisplay.Add("Die");
271                pelaaja.Destroy();
272            }
273
274            if (kohde.Tag.ToString() == "kerattava1")
275            {
276                keratytTavarat.Add(kohde);
277                kohde.Destroy();
278            }
279        }
280    }
281    void AvaaInventory()
282    {
283        Inventory = new Widget(253.0, 388.0);
284        Inventory.X = Screen.LeftSafe + 1000;
285        Inventory.Y = Screen.TopSafe - 400;
286
287        Inventory.Image = LoadImage("inventory");
288        Add(Inventory);
289
290        for (int i = 0; i < keratytTavarat.Count; i++)
291        {
292            if (keratytTavarat[i].Tag.ToString() == "kerattava1")
293            {
294                Widget aseWidget = new Widget(35, 35);
295                aseWidget.X = Screen.LeftSafe + 1000;
296                aseWidget.Y = Screen.TopSafe - 400;
297                Add(aseWidget);
298            }
299        }
300
301    }
302
303
304    void avaainventory()
305    {
306        AvaaInventory();
307
308    }
309    void sulkeeinventory()
310    {
311        Inventory.Destroy();
312
313    }
314}
315
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.