source: 2011/26/JimiL/Pelit/pelit22/world of Chuckland fix fix/world of Chuckland fix fix/Peli.cs @ 2293

Revision 2293, 6.0 KB checked in by saselamp, 8 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10   
11{
12    const double nopeus = 200;
13    const double hyppyNopeus = 1000;
14    const int RUUDUN_KOKO = 40;
15
16    PlatformCharacter pelaaja1;
17    GameObject heppu;
18    Image paikallaanvasemmalle = LoadImage("heppuleft");
19    Image paikallaanoikelle = LoadImage("heppuright");
20
21    Image[] kavelyvasemmalle = LoadImages("heppuright1, heppuright2");
22   
23    Image pelaajanKuva = LoadImage("hahmo");
24
25
26    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
27    Image kiviKuva = LoadImage("kivi");
28    Image puuKuva = LoadImage("puu");
29    Image maaKuva = LoadImage("maa");
30    Image metalliKuva = LoadImage("metalli");
31    Image lehtiKuva = LoadImage("lehti");
32    Image vesiKuva = LoadImage("vesi");
33    Image pilvikuva = LoadImage("pilvi");
34    Image heppukuva = LoadImage("heppu");
35    Image ruohokuva = LoadImage("ruoho");
36
37
38
39    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
40
41    public override void Begin()
42    {
43        Gravity = new Vector(0, -1000);
44
45        luoKentta();
46        lisaaNappaimet();
47
48        Camera.Follow(pelaaja1);
49        Camera.ZoomFactor = 1.2;
50        Camera.StayInLevel = true;
51    }
52
53    void luoKentta()
54    {
55        TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta1.txt");
56        kentta['#'] = lisaamaa;
57        kentta['*'] = lisaaTahti;
58        kentta['N'] = lisaaPelaaja;
59        kentta['%'] = lisaakivi;
60        kentta['('] = lisaapuu;
61        kentta['/'] = lisaalehti;
62        kentta['^'] = lisaametalli;
63        kentta[';'] = lisaavesi;
64        kentta['B'] = lisaapilvi;
65        kentta['H'] = lisaaheppu;
66        kentta['='] = lisaaruoho;
67
68
69
70
71        kentta.Insert(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
72        Level.CreateBorders();
73        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); 
74    }
75    PhysicsObject lisaaruoho()
76    {
77        PhysicsObject ruoho = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
78        ruoho.Image = ruohokuva;
79        ruoho.Tag = "ruoho";
80
81        Add(ruoho);
82        return ruoho;
83    }
84    PhysicsObject lisaapilvi()
85    {
86        PhysicsObject pilvi = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
87        pilvi.Image = pilvikuva;
88        pilvi.Tag = "pilvi";
89
90        Add(pilvi);
91        return pilvi;
92    }
93    PhysicsObject lisaametalli()
94    {
95        PhysicsObject metalli = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
96        metalli.Image = metalliKuva;
97        metalli.Tag = "metalli";
98
99        Add(metalli);
100        return metalli;
101    }
102
103    PhysicsObject lisaavesi()
104    {
105        PhysicsObject vesi = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
106        vesi.Image = vesiKuva;
107        vesi.Tag = "vesi";
108
109
110        Add(vesi);
111        return vesi;
112    }
113
114    PhysicsObject lisaalehti()
115    {
116        PhysicsObject lehti = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
117        lehti.Image = lehtiKuva;
118        lehti.Tag = "lehti";
119
120        Add(lehti);
121        return lehti;
122    }
123    PhysicsObject lisaapuu()
124    {
125        PhysicsObject puu = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
126        puu.Image = puuKuva;
127        puu.Tag = "puu";
128
129        Add(puu);
130        return puu;
131    }
132    PhysicsObject lisaakivi()
133    {
134        PhysicsObject kivi = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
135        kivi.Image = kiviKuva;
136        kivi.Tag = "kivi";
137        Add(kivi);
138        return kivi;
139    }
140    PhysicsObject lisaamaa()
141    {
142        PhysicsObject maa = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
143        maa.Image = maaKuva;
144        maa.Tag = "maa";
145        Add(maa);
146
147        return maa;
148    }
149
150    PhysicsObject lisaaTahti()
151    {
152        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
153        tahti.Image = tahtiKuva;
154        tahti.Tag = "tahti";
155        return tahti;
156    }
157    GameObject lisaaheppu()
158    {
159        GameObject heppu = new GameObject(50, 50);
160       
161
162        heppu.Image = heppukuva;
163        Add(heppu);
164        return heppu;
165    }
166    PlatformCharacter lisaaPelaaja()
167    {
168        pelaaja1 = new PlatformCharacter(50, 100);
169        pelaaja1.Mass = 4.0;
170        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
171        AddCollisionHandler(pelaaja1, osuTahteen);
172        return pelaaja1;
173    }
174
175    void lisaaNappaimet()
176    {
177        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
178        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
179
180        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
181        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
182        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
183
184        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
185
186        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
187        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
188        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
189    }
190
191    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
192    {
193        hahmo.Walk(nopeus);
194    }
195
196    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
197    {
198        hahmo.Jump(nopeus);
199    }
200    void osupelaajaan(GameObject hahmo, PlatformCharacter kohde)
201    {
202        if (kohde.Tag.ToString() == "pelaaja1")
203        {
204            maaliAani.Play();
205            MessageDisplay.Add("Die");
206            kohde.Destroy();
207        }
208    }
209    void osuTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kohde)
210    {
211        if (kohde.Tag.ToString() == "tahti")
212        {
213            maaliAani.Play();
214            MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
215            kohde.Destroy();
216        }
217    }
218}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.