source: 2011/26/JimiL/Pelit/pelit22/world of Chuckland fix fix/world of Chuckland fix fix/Peli.cs @ 2267

Revision 2267, 5.0 KB checked in by saselamp, 8 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 1000;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
19    Image kiviKuva = LoadImage("kivi");
20    Image puuKuva = LoadImage("puu");
21    Image maaKuva = LoadImage("maa");
22    Image metalliKuva = LoadImage("metalli");
23    Image lehtiKuva = LoadImage("lehti");
24    Image vesiKuva = LoadImage("vesi");
25    Image pilvikuva = LoadImage("pilvi");
26
27
28
29    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
30
31    public override void Begin()
32    {
33        Gravity = new Vector(0, -1000);
34
35        luoKentta();
36        lisaaNappaimet();
37
38        Camera.Follow(pelaaja1);
39        Camera.ZoomFactor = 1.2;
40        Camera.StayInLevel = true;
41    }
42
43    void luoKentta()
44    {
45        TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta1.txt");
46        kentta['#'] = lisaamaa;
47        kentta['*'] = lisaaTahti;
48        kentta['N'] = lisaaPelaaja;
49        kentta['%'] = lisaakivi;
50        kentta['('] = lisaapuu;
51        kentta['/'] = lisaalehti;
52        kentta['^'] = lisaametalli;
53        kentta[';'] = lisaavesi;
54        kentta['B'] = lisaapilvi;
55
56
57        kentta.Insert(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
58        Level.CreateBorders();
59        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
60    }
61    PhysicsObject lisaapilvi()
62    {
63        PhysicsObject pilvi = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
64        pilvi.Image = pilvikuva;
65        pilvi.Tag = "pilvi";
66
67        Add(pilvi);
68        return pilvi;
69    }
70    PhysicsObject lisaametalli()
71    {
72        PhysicsObject metalli = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
73        metalli.Image = metalliKuva;
74        metalli.Tag = "metalli";
75
76        Add(metalli);
77        return metalli;
78    }
79
80    PhysicsObject lisaavesi()
81    {
82        PhysicsObject vesi = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
83        vesi.Image = vesiKuva;
84        vesi.Tag = "vesi";
85
86
87        Add(vesi);
88        return vesi;
89    }
90
91    PhysicsObject lisaalehti()
92    {
93        PhysicsObject lehti = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
94        lehti.Image = lehtiKuva;
95        lehti.Tag = "lehti";
96
97        Add(lehti);
98        return lehti;
99    }
100    PhysicsObject lisaapuu()
101    {
102        PhysicsObject puu = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
103        puu.Image = puuKuva;
104        puu.Tag = "puu";
105
106        Add(puu);
107        return puu;
108    }
109    PhysicsObject lisaakivi()
110    {
111        PhysicsObject kivi = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
112        kivi.Image = kiviKuva;
113        kivi.Tag = "kivi";
114        Add(kivi);
115        return kivi;
116    }
117    PhysicsObject lisaamaa()
118    {
119        PhysicsObject maa = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
120        maa.Image = maaKuva;
121        maa.Tag = "maa";
122        Add(maa);
123
124        return maa;
125    }
126
127    PhysicsObject lisaaTahti()
128    {
129        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
130        tahti.Image = tahtiKuva;
131        tahti.Tag = "tahti";
132        return tahti;
133    }
134
135    PlatformCharacter lisaaPelaaja()
136    {
137        pelaaja1 = new PlatformCharacter(40, 40);
138        pelaaja1.Mass = 4.0;
139        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
140        AddCollisionHandler(pelaaja1, osuTahteen);
141        return pelaaja1;
142    }
143
144    void lisaaNappaimet()
145    {
146        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
147        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
148
149        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
150        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
151        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
152
153        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
154
155        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
156        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
157        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
158    }
159
160    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
161    {
162        hahmo.Walk(nopeus);
163    }
164
165    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
166    {
167        hahmo.Jump(nopeus);
168    }
169
170    void osuTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kohde)
171    {
172        if (kohde.Tag.ToString() == "tahti")
173        {
174            maaliAani.Play();
175            MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
176            kohde.Destroy();
177        }
178    }
179}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.