source: 2011/26/JimiL/Pelit/pelit22/world of Chuckland fix fix/world of Chuckland fix fix/Peli.cs @ 2260

Revision 2260, 4.7 KB checked in by saselamp, 9 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 1000;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
19    Image kiviKuva = LoadImage("kivi");
20    Image puuKuva = LoadImage("puu");
21    Image maaKuva = LoadImage("maa");
22    Image metalliKuva = LoadImage("metalli");
23    Image lehtiKuva = LoadImage("lehti");
24    Image vesiKuva = LoadImage("vesi");
25
26
27
28    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
29
30    public override void Begin()
31    {
32        Gravity = new Vector(0, -1000);
33
34        luoKentta();
35        lisaaNappaimet();
36
37        Camera.Follow(pelaaja1);
38        Camera.ZoomFactor = 1.2;
39        Camera.StayInLevel = true;
40    }
41
42    void luoKentta()
43    {
44        TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta1.txt");
45        kentta['#'] = lisaamaa;
46        kentta['*'] = lisaaTahti;
47        kentta['N'] = lisaaPelaaja;
48        kentta['%'] = lisaakivi;
49        kentta['('] = lisaapuu;
50        kentta['/'] = lisaalehti;
51        kentta['^'] = lisaametalli;
52        kentta[';'] = lisaavesi;
53
54
55        kentta.Insert(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
56        Level.CreateBorders();
57        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
58    }
59    PhysicsObject lisaametalli()
60    {
61        PhysicsObject metalli = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
62        metalli.Image = metalliKuva;
63        metalli.Tag = "metalli";
64
65        Add(metalli);
66        return metalli;
67    }
68
69    PhysicsObject lisaavesi()
70    {
71        PhysicsObject vesi = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
72        vesi.Image = vesiKuva;
73        vesi.Tag = "vesi";
74
75        Add(vesi);
76        return vesi;
77    }
78
79    PhysicsObject lisaalehti()
80    {
81        PhysicsObject lehti = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
82        lehti.Image = lehtiKuva;
83        lehti.Tag = "lehti";
84
85        Add(lehti);
86        return lehti;
87    }
88    PhysicsObject lisaapuu()
89    {
90        PhysicsObject puu = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
91        puu.Image = puuKuva;
92        puu.Tag = "puu";
93
94        Add(puu);
95        return puu;
96    }
97    PhysicsObject lisaakivi()
98    {
99        PhysicsObject kivi = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
100        kivi.Image = kiviKuva;
101        kivi.Tag = "kivi";
102        Add(kivi);
103        return kivi;
104    }
105    PhysicsObject lisaamaa()
106    {
107        PhysicsObject maa = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
108        maa.Image = maaKuva;
109        maa.Tag = "maa";
110        Add(maa);
111
112        return maa;
113    }
114
115    PhysicsObject lisaaTahti()
116    {
117        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
118        tahti.Image = tahtiKuva;
119        tahti.Tag = "tahti";
120        return tahti;
121    }
122
123    PlatformCharacter lisaaPelaaja()
124    {
125        pelaaja1 = new PlatformCharacter(40, 40);
126        pelaaja1.Mass = 4.0;
127        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
128        AddCollisionHandler(pelaaja1, osuTahteen);
129        return pelaaja1;
130    }
131
132    void lisaaNappaimet()
133    {
134        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
135        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
136
137        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
138        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
139        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
140
141        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
142
143        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
144        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
145        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
146    }
147
148    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
149    {
150        hahmo.Walk(nopeus);
151    }
152
153    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
154    {
155        hahmo.Jump(nopeus);
156    }
157
158    void osuTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kohde)
159    {
160        if (kohde.Tag.ToString() == "tahti")
161        {
162            maaliAani.Play();
163            MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
164            kohde.Destroy();
165        }
166    }
167}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.