source: 2011/26/JimiL/Pelit/pelit22/world of Chuckland fix fix/world of Chuckland fix fix/Peli.cs @ 2256

Revision 2256, 4.2 KB checked in by saselamp, 9 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 1000;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
19    Image kiviKuva = LoadImage("kivi");
20    Image puuKuva = LoadImage("puu");
21    Image maaKuva = LoadImage("maa");
22    Image metalliKuva = LoadImage("metalli");
23    Image lehtiKuva = LoadImage("lehti");
24
25
26    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
27
28    public override void Begin()
29    {
30        Gravity = new Vector(0, -1000);
31
32        luoKentta();
33        lisaaNappaimet();
34
35        Camera.Follow(pelaaja1);
36        Camera.ZoomFactor = 1.2;
37        Camera.StayInLevel = true;
38    }
39
40    void luoKentta()
41    {
42        TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta1.txt");
43        kentta['#'] = lisaamaa;
44        kentta['*'] = lisaaTahti;
45        kentta['N'] = lisaaPelaaja;
46        kentta['%'] = lisaakivi;
47        kentta['('] = lisaapuu;
48        kentta['/'] = lisaalehti;
49        kentta['^'] = lisaametalli;
50        kentta[';'] = lisaavesi;
51
52
53        kentta.Insert(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
54        Level.CreateBorders();
55        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
56    }
57    PhysicsObject lisaametalli()
58    {
59        PhysicsObject metalli = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
60
61        return metalli;
62    }
63
64    PhysicsObject lisaavesi()
65    {
66        PhysicsObject vesi = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
67       
68        return vesi;
69    }
70
71    PhysicsObject lisaalehti()
72    {
73        PhysicsObject lehti = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
74
75        return lehti;
76    }
77    PhysicsObject lisaapuu()
78    {
79        PhysicsObject puu = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
80
81        return puu;
82    }
83    PhysicsObject lisaakivi()
84    {
85        PhysicsObject kivi = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
86
87        return kivi;
88    }
89    PhysicsObject lisaamaa()
90    {
91        PhysicsObject maa = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
92       
93        return maa;
94    }
95
96    PhysicsObject lisaaTahti()
97    {
98        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
99        tahti.Image = tahtiKuva;
100        tahti.Tag = "tahti";
101        return tahti;
102    }
103
104    PlatformCharacter lisaaPelaaja()
105    {
106        pelaaja1 = new PlatformCharacter(40, 40);
107        pelaaja1.Mass = 4.0;
108        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
109        AddCollisionHandler(pelaaja1, osuTahteen);
110        return pelaaja1;
111    }
112
113    void lisaaNappaimet()
114    {
115        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
116        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
117
118        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
119        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
120        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
121
122        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
123
124        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
125        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
126        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
127    }
128
129    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
130    {
131        hahmo.Walk(nopeus);
132    }
133
134    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
135    {
136        hahmo.Jump(nopeus);
137    }
138
139    void osuTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kohde)
140    {
141        if (kohde.Tag.ToString() == "tahti")
142        {
143            maaliAani.Play();
144            MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
145            kohde.Destroy();
146        }
147    }
148}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.