source: 2011/26/JimiL/Pelit/pelit22/world of Chuckland fix fix/world of Chuckland fix fix/Peli.cs @ 2238

Revision 2238, 3.4 KB checked in by saselamp, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 1000;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
19    Image kiviKuva = LoadImage("kivi");
20    Image puuKuva = LoadImage("puu");
21    Image maaKuva = LoadImage("maa");
22    Image metalliKuva = LoadImage("metalli");
23
24
25    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
26
27    public override void Begin()
28    {
29        Gravity = new Vector(0, -1000);
30
31        luoKentta();
32        lisaaNappaimet();
33
34        Camera.Follow(pelaaja1);
35        Camera.ZoomFactor = 1.2;
36        Camera.StayInLevel = true;
37    }
38
39    void luoKentta()
40    {
41        TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta1.txt");
42        kentta['#'] = lisaamaa;
43        kentta['*'] = lisaaTahti;
44        kentta['N'] = lisaaPelaaja;
45        kentta['%'] = lisaakivi;
46        kentta
47
48        kentta.Insert(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
49        Level.CreateBorders();
50        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
51    }
52   
53    PhysicsObject lisaamaa()
54    {
55        PhysicsObject maa = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
56        taso.Color = Color.Green;
57        return taso;
58    }
59
60    PhysicsObject lisaaTahti()
61    {
62        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
63        tahti.Image = tahtiKuva;
64        tahti.Tag = "tahti";
65        return tahti;
66    }
67
68    PlatformCharacter lisaaPelaaja()
69    {
70        pelaaja1 = new PlatformCharacter(40, 40);
71        pelaaja1.Mass = 4.0;
72        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
73        AddCollisionHandler(pelaaja1, osuTahteen);
74        return pelaaja1;
75    }
76
77    void lisaaNappaimet()
78    {
79        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
80        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
81
82        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
83        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
84        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
85
86        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
87
88        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
89        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
90        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
91    }
92
93    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
94    {
95        hahmo.Walk(nopeus);
96    }
97
98    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
99    {
100        hahmo.Jump(nopeus);
101    }
102
103    void osuTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kohde)
104    {
105        if (kohde.Tag.ToString() == "tahti")
106        {
107            maaliAani.Play();
108            MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
109            kohde.Destroy();
110        }
111    }
112}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.