source: 2011/24/VilmaK/Magneetti/Magneetti/Magneetti/Peli.cs @ 1987

Revision 1987, 1.5 KB checked in by vievkang, 9 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    PhysicsObject Magneetti;
12    Image hahmo = LoadImage("örkki");
13    PhysicsObject Risti;
14    Image liikuttaja = LoadImage("risti");
15
16
17
18    public override void Begin()
19    {
20        LuoMagneetti();
21        LuoRisti();
22        AsetaOhjaimet();
23        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
24    }
25
26    void LuoMagneetti()
27    {
28        Magneetti = new PhysicsObject(50, 50);
29        Magneetti.Shape = Shape.Circle;
30        Magneetti.Image = hahmo;
31        Add(Magneetti);
32    }
33
34
35    void LuoRisti()
36    {
37        Risti = new PhysicsObject(200, 200);
38        Risti.Shape = Shape.Circle;
39        Risti.Image = liikuttaja;
40        Add(Risti);
41
42    }
43    void AsetaOhjaimet()
44    {
45        Mouse.IsCursorVisible = false;
46        Mouse.ListenMovement(0.1, KuunteleLiiketta, null);
47
48    }
49    void KuunteleLiiketta(AnalogState hiirentila)
50    {
51        Vector PaikkaRuudulla = Mouse.PositionOnWorld;
52        Risti.X = Mouse.PositionOnWorld.X;
53        Risti.Y = Mouse.PositionOnWorld.Y;
54    }
55
56    protected override void Update(Time time)
57    {
58        Vector v = (Magneetti.Position - Risti.Position).Normalize();
59        MessageDisplay.Add(v.X + " " + v.Y);
60        Magneetti.Push((Magneetti.Position - Risti.Position)*0.01);
61        base.Update(time);
62    }
63}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.