source: 2011/24/PauliN/Peli.cs @ 1958

Revision 1958, 2.8 KB checked in by paaaanro, 10 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector ( 0, 200 );
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18
19    public override void Begin()
20    { 
21        LuoKentta ();
22        AsetaOhjaimet();
23        Aloitapeli ();
24    }
25
26        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
27       
28     
29
30
31   
32
33    void LuoKentta()
34    {
35        pallo = new PhysicsObject(20, 20);
36        Add(pallo);
37        pallo.Shape = Shape.Circle;
38        pallo.X = -200;
39        pallo.Y = 0;
40        pallo.Restitution = 1.0;
41
42        maila1 = LuoMaila (Level.Left + 20, 0);
43        maila2 = LuoMaila (Level.Right - 20, 0);
44
45        Camera.ZoomToLevel();
46
47        Level.CreateBorders(1.0, false);
48        Level.BackgroundColor = Color.Black;
49        MessageDisplay.TextColor = Color.White;
50
51       
52
53
54    }
55    void Aloitapeli()
56    {
57        Vector impulssi = new Vector (500, 200);
58        pallo.Hit(impulssi);
59    }
60
61    PhysicsObject LuoMaila (double x, double y)
62    {PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
63        maila.Shape = Shape.Rectangle;
64        maila.X = x;
65        maila.Y = y;
66        maila.Restitution = 1;
67        Add(maila);
68
69        return maila;
70    }
71    void AsetaOhjaimet()
72    {
73        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
74
75        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja liikuttaa mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
76        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
77
78        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
79        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
80
81        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
82        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
83
84        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
85        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
86
87        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
88
89
90    }
91    void AsetaNopeus(PhysicsObject Maila, Vector Nopeus)
92    {
93        if (Maila.Top > Level.Top)
94        {
95            Maila.Velocity = Vector.Zero;
96            return;
97        }
98       
99
100
101
102            Maila.Velocity = Nopeus;
103    }
104
105}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.