source: 2011/24/OttoH/stickOps/stickOps/stickOps/Peli.cs @ 2003

Revision 2003, 2.9 KB checked in by tojukarp, 11 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 1000;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("tikku-ukko");
18    Image[] heittajanKuvat = LoadImages("tikku-ukko");
19    Image[] heittajanKuvatPeilattu;
20
21   
22    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
23
24     
25    public override void Begin()
26    {
27         heittajanKuvatPeilattu = Image.Mirror( heittajanKuvat );
28         
29
30        Gravity = new Vector(0, -1000);
31
32        luoKentta();
33        lisaaNappaimet();
34
35        Camera.Follow(pelaaja1);
36        Camera.ZoomFactor = 1.2;
37        Camera.StayInLevel = true;
38    }
39
40    void luoKentta()
41    {
42        TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta1.txt");
43        kentta['#'] = lisaaTaso;
44        kentta['N'] = lisaaPelaaja;
45        kentta.Insert(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
46        Level.CreateBorders();
47        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
48    }
49
50    PhysicsObject lisaaTaso()
51    {
52        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
53        taso.Color = Color.Green;
54        return taso;
55    }
56
57   
58
59    PlatformCharacter lisaaPelaaja()
60    {
61        pelaaja1 = new PlatformCharacter(60, 60);
62        pelaaja1.Mass = 4.0;
63        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
64       
65        pelaaja1.RightWalkingAnimation= new Animation(pelaajanKuva);
66        pelaaja1.LeftWalkingAnimation = new Animation(heittajanKuvatPeilattu);
67
68        return pelaaja1;
69    }
70
71    void lisaaNappaimet()
72    {
73        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
74        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
75
76        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
77        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
78        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
79
80        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
81
82        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
83        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
84        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
85    }
86
87    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
88    {
89        hahmo.Walk(nopeus);
90    }
91
92    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
93    {
94        hahmo.Jump(nopeus);
95    }
96
97   
98
99
100 
101
102
103
104
105   
106}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.