1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Sniper : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | |
---|
12 | PhysicsObject maalitaulu; |
---|
13 | Flame liekki; |
---|
14 | ExplosionSystem rajahdys; |
---|
15 | PhysicsObject tähtäin; |
---|
16 | IntMeter pisteLaskuri; |
---|
17 | |
---|
18 | InputWindow kysymysIkkuna; |
---|
19 | |
---|
20 | PhysicsObject ammusmittari; |
---|
21 | PhysicsObject pistetausta; |
---|
22 | PhysicsObject overlätkä; |
---|
23 | Image taulunKuva = LoadImage("maalitaulu"); |
---|
24 | Image ammusMittari0 = LoadImage("ammukset0"); |
---|
25 | Image ammusMittari1 = LoadImage("ammukset1"); |
---|
26 | Image tähtäimenKuva = LoadImage("tähtäin2"); |
---|
27 | Image tähtäimenLatausKuva = LoadImage("loadtähtäin"); |
---|
28 | Image savuHiukkanen = LoadImage("savuhiukkanen"); |
---|
29 | Image räjähdysHiukkanen = LoadImage("rajahdys"); |
---|
30 | Image pisteTausta = LoadImage("pistetausta"); |
---|
31 | Image youFailed = LoadImage("Game Over"); |
---|
32 | SoundEffect latausÄäni = LoadSoundEffect("Pump Shotgun"); |
---|
33 | SoundEffect ampumisÄäni = LoadSoundEffect("Sniper_Rifle"); |
---|
34 | SoundEffect räjähdysÄäni = LoadSoundEffect("Bomb"); |
---|
35 | int pMaxMaara = 500; |
---|
36 | |
---|
37 | |
---|
38 | |
---|
39 | double työntöVoima = -100.0; |
---|
40 | |
---|
41 | double työntöVoimaVarasto = 0; |
---|
42 | |
---|
43 | string Cheat1 = "MegaTarget"; |
---|
44 | |
---|
45 | int doOnce = 0; |
---|
46 | |
---|
47 | Boolean osuiko = false; |
---|
48 | |
---|
49 | public override void Begin() |
---|
50 | { |
---|
51 | LuoTähtäin(); |
---|
52 | LuoMaalitaulu(RandomGen.NextDouble(-750.0, 750.0) , 600.0); |
---|
53 | |
---|
54 | AsetaOhjaimet(); |
---|
55 | LuoKenttä(); |
---|
56 | LuoAmmusMittari(); |
---|
57 | LuoPisteMittari(); |
---|
58 | TyönnäTaulua(työntöVoima); |
---|
59 | |
---|
60 | |
---|
61 | } |
---|
62 | |
---|
63 | void LuoTähtäin() |
---|
64 | { |
---|
65 | tähtäin = new PhysicsObject(100, 100); |
---|
66 | tähtäin.Image = tähtäimenKuva; |
---|
67 | Mouse.ListenMovement(0.1, LiikutaTähtäintä, null); |
---|
68 | tähtäin.IgnoresGravity = true; |
---|
69 | tähtäin.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
70 | tähtäin.CanRotate = false; |
---|
71 | |
---|
72 | |
---|
73 | |
---|
74 | |
---|
75 | |
---|
76 | Add(tähtäin, 1); |
---|
77 | } |
---|
78 | |
---|
79 | void LuoAmmusMittari() |
---|
80 | { |
---|
81 | ammusmittari = new PhysicsObject(300, 300); |
---|
82 | ammusmittari.Image = ammusMittari1; |
---|
83 | ammusmittari.IgnoresGravity = true; |
---|
84 | ammusmittari.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
85 | ammusmittari.CanRotate = false; |
---|
86 | ammusmittari.X = 810.0; |
---|
87 | ammusmittari.Y = -400.0; |
---|
88 | Add(ammusmittari); |
---|
89 | |
---|
90 | |
---|
91 | |
---|
92 | |
---|
93 | |
---|
94 | } |
---|
95 | |
---|
96 | void PaljastaCheatit() |
---|
97 | { |
---|
98 | |
---|
99 | |
---|
100 | if (pisteLaskuri.Value == 5) |
---|
101 | { |
---|
102 | MessageDisplay.TextColor = Color.Red; |
---|
103 | MessageDisplay.Add("Oversize targets = MegaTarget"); |
---|
104 | } |
---|
105 | } |
---|
106 | |
---|
107 | void LuoPisteMittari() |
---|
108 | { |
---|
109 | pistetausta = new PhysicsObject(300, 200); |
---|
110 | pistetausta.Image = pisteTausta; |
---|
111 | pistetausta.X = -750.0; |
---|
112 | pistetausta.Y = 400.0; |
---|
113 | pistetausta.IgnoresGravity = true; |
---|
114 | pistetausta.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
115 | pistetausta.CanRotate = false; |
---|
116 | Add(pistetausta); |
---|
117 | |
---|
118 | pisteLaskuri = new IntMeter(0); |
---|
119 | |
---|
120 | Label pisteNaytto = new Label(); |
---|
121 | pisteNaytto.X = Screen.Left + 200; |
---|
122 | pisteNaytto.Y = Screen.Top - 150; |
---|
123 | pisteNaytto.TextColor = Color.Red; |
---|
124 | |
---|
125 | pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri); |
---|
126 | Add(pisteNaytto); |
---|
127 | } |
---|
128 | |
---|
129 | |
---|
130 | |
---|
131 | void LuoKenttä() |
---|
132 | { |
---|
133 | Level.BackgroundColor = Color.Black; |
---|
134 | |
---|
135 | |
---|
136 | liekki = new Flame(savuHiukkanen); |
---|
137 | rajahdys = new ExplosionSystem(räjähdysHiukkanen, pMaxMaara); |
---|
138 | Add(rajahdys); |
---|
139 | } |
---|
140 | |
---|
141 | void AsetaOhjaimet() |
---|
142 | { |
---|
143 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Exit"); |
---|
144 | |
---|
145 | Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Pressed, LataaAse, "Reload weapon"); |
---|
146 | |
---|
147 | Keyboard.Listen(Key.P, ButtonState.Pressed, SyötäSalasana, "Input password"); |
---|
148 | |
---|
149 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Pause1, null); |
---|
150 | |
---|
151 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Released, Pause2, null); |
---|
152 | |
---|
153 | |
---|
154 | |
---|
155 | |
---|
156 | |
---|
157 | |
---|
158 | |
---|
159 | |
---|
160 | |
---|
161 | |
---|
162 | } |
---|
163 | |
---|
164 | void Pause1() |
---|
165 | { |
---|
166 | |
---|
167 | työntöVoimaVarasto = työntöVoima; |
---|
168 | maalitaulu.Stop(); |
---|
169 | MessageDisplay.TextColor = Color.Red; |
---|
170 | MessageDisplay.Add("Game paused, release SPACE to continue."); |
---|
171 | } |
---|
172 | |
---|
173 | void Pause2() |
---|
174 | { |
---|
175 | MessageDisplay.Clear(); |
---|
176 | työntöVoima = työntöVoimaVarasto; |
---|
177 | maalitaulu.Hit(new Vector(0, työntöVoima)); |
---|
178 | } |
---|
179 | |
---|
180 | |
---|
181 | void SyötäSalasana() |
---|
182 | { |
---|
183 | |
---|
184 | kysymysIkkuna = new InputWindow("Cheat Window", "Input Cheat Code"); |
---|
185 | kysymysIkkuna.TextEntered += KytkeCheatti; |
---|
186 | Add(kysymysIkkuna); |
---|
187 | } |
---|
188 | |
---|
189 | void KytkeCheatti(InputWindow ikkuna) |
---|
190 | { |
---|
191 | string vastaus = ikkuna.InputBox.Text; |
---|
192 | |
---|
193 | if (vastaus == Cheat1) |
---|
194 | { |
---|
195 | maalitaulu.Size = new Vector(400.0, 400.0); |
---|
196 | MessageDisplay.TextColor = Color.Red; |
---|
197 | MessageDisplay.Add("Mega Targets activated!"); |
---|
198 | } |
---|
199 | |
---|
200 | else |
---|
201 | { |
---|
202 | MessageDisplay.TextColor = Color.Red; |
---|
203 | MessageDisplay.Add("Enter valid code!"); |
---|
204 | } |
---|
205 | } |
---|
206 | |
---|
207 | void AmmuHuti() |
---|
208 | { |
---|
209 | |
---|
210 | if (osuiko == false) |
---|
211 | { |
---|
212 | |
---|
213 | if (tähtäin.Image == tähtäimenLatausKuva) |
---|
214 | { |
---|
215 | MessageDisplay.TextColor = Color.Red; |
---|
216 | MessageDisplay.Add(" Your weapon is not loaded. Press R to reload weapon."); |
---|
217 | } |
---|
218 | |
---|
219 | else |
---|
220 | { |
---|
221 | ampumisÄäni.Play(); |
---|
222 | tähtäin.Image = tähtäimenLatausKuva; |
---|
223 | ammusmittari.Image = ammusMittari0; |
---|
224 | |
---|
225 | } |
---|
226 | } |
---|
227 | } |
---|
228 | |
---|
229 | void LataaAse() |
---|
230 | { |
---|
231 | if (tähtäin.Image == tähtäimenLatausKuva) |
---|
232 | { |
---|
233 | Timer.SingleShot(2.0, LataaAse2); |
---|
234 | latausÄäni.Play(); |
---|
235 | } |
---|
236 | |
---|
237 | else |
---|
238 | { |
---|
239 | MessageDisplay.TextColor = Color.Red; |
---|
240 | MessageDisplay.Add("You are already loaded your weapon."); |
---|
241 | } |
---|
242 | } |
---|
243 | |
---|
244 | void LataaAse2() |
---|
245 | { |
---|
246 | tähtäin.Image = tähtäimenKuva; |
---|
247 | ammusmittari.Image = ammusMittari1; |
---|
248 | } |
---|
249 | |
---|
250 | |
---|
251 | void Ammu() |
---|
252 | { |
---|
253 | |
---|
254 | |
---|
255 | if (tähtäin.Image == tähtäimenLatausKuva) |
---|
256 | { |
---|
257 | MessageDisplay.TextColor = Color.Red; |
---|
258 | MessageDisplay.Add("Your weapon is not loaded. Press R to reload weapon."); |
---|
259 | } |
---|
260 | |
---|
261 | else |
---|
262 | { |
---|
263 | liekki = new Flame(savuHiukkanen); |
---|
264 | Add(liekki); |
---|
265 | Timer.SingleShot(2.0, RajaytaTaulu); |
---|
266 | tähtäin.Image = tähtäimenLatausKuva; |
---|
267 | ampumisÄäni.Play(); |
---|
268 | pisteLaskuri.Value++; |
---|
269 | |
---|
270 | PaljastaCheatit(); |
---|
271 | } |
---|
272 | |
---|
273 | if (tähtäin.Image == tähtäimenLatausKuva) |
---|
274 | { |
---|
275 | ammusmittari.Image = ammusMittari0; |
---|
276 | } |
---|
277 | } |
---|
278 | |
---|
279 | |
---|
280 | |
---|
281 | |
---|
282 | void RajaytaTaulu() |
---|
283 | { |
---|
284 | double x = maalitaulu.X; |
---|
285 | double y = maalitaulu.Y; |
---|
286 | rajahdys.AddEffect(x, y, 200); |
---|
287 | räjähdysÄäni.Play(); |
---|
288 | maalitaulu.Destroy(); |
---|
289 | osuiko = false; |
---|
290 | |
---|
291 | |
---|
292 | Timer.SingleShot(1.0, SammutaLiekki); |
---|
293 | |
---|
294 | |
---|
295 | |
---|
296 | } |
---|
297 | |
---|
298 | void SammutaLiekki() |
---|
299 | { |
---|
300 | liekki.Destroy(); |
---|
301 | liekki = new Flame(savuHiukkanen); |
---|
302 | |
---|
303 | doOnce = 0; |
---|
304 | työntöVoima = työntöVoima - 100; |
---|
305 | LuoMaalitaulu(RandomGen.NextDouble(-750.0, 750.0), 600.0); |
---|
306 | |
---|
307 | |
---|
308 | |
---|
309 | } |
---|
310 | |
---|
311 | void LuoMaalitaulu( double x, double y ) |
---|
312 | { |
---|
313 | maalitaulu = new PhysicsObject( 200.0, 200.0); |
---|
314 | maalitaulu.Image = taulunKuva; |
---|
315 | maalitaulu.X = x; |
---|
316 | maalitaulu.Y = y; |
---|
317 | |
---|
318 | |
---|
319 | |
---|
320 | |
---|
321 | |
---|
322 | |
---|
323 | |
---|
324 | |
---|
325 | |
---|
326 | |
---|
327 | Mouse.ListenOn(maalitaulu, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, Ammu, null); |
---|
328 | |
---|
329 | //Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, AmmuHuti, null); |
---|
330 | |
---|
331 | |
---|
332 | Add(maalitaulu); |
---|
333 | |
---|
334 | |
---|
335 | } |
---|
336 | |
---|
337 | |
---|
338 | |
---|
339 | void GameOver() |
---|
340 | { |
---|
341 | overlätkä = new PhysicsObject(600, 400); |
---|
342 | overlätkä.Image = youFailed; |
---|
343 | overlätkä.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
344 | overlätkä.IgnoresGravity = true; |
---|
345 | overlätkä.CanRotate = false; |
---|
346 | overlätkä.X = 0.0; |
---|
347 | overlätkä.Y = 0.0; |
---|
348 | Add(overlätkä, 2); |
---|
349 | |
---|
350 | } |
---|
351 | |
---|
352 | void TyönnäTaulua(double työnnä) |
---|
353 | { |
---|
354 | maalitaulu.Hit(new Vector(0, työnnä)); |
---|
355 | } |
---|
356 | |
---|
357 | |
---|
358 | void LiikutaTähtäintä(AnalogState hiirenTila) |
---|
359 | { |
---|
360 | tähtäin.X = Mouse.PositionOnWorld.X; |
---|
361 | tähtäin.Y = Mouse.PositionOnWorld.Y; |
---|
362 | |
---|
363 | Vector hiirenLiike = hiirenTila.MouseMovement; |
---|
364 | |
---|
365 | } |
---|
366 | |
---|
367 | protected override void Update(Time time) |
---|
368 | { |
---|
369 | |
---|
370 | |
---|
371 | |
---|
372 | if (liekki != null) |
---|
373 | { |
---|
374 | liekki.Position = maalitaulu.Position; |
---|
375 | } |
---|
376 | |
---|
377 | if (doOnce == 0) |
---|
378 | { |
---|
379 | TyönnäTaulua(työntöVoima); |
---|
380 | doOnce = 1; |
---|
381 | } |
---|
382 | |
---|
383 | |
---|
384 | |
---|
385 | base.Update(time); |
---|
386 | } |
---|
387 | |
---|
388 | |
---|
389 | |
---|
390 | } |
---|
391 | |
---|