source: 2011/24/MiskaK/Sniper/Sniper/Sniper/Peli.cs @ 1983

Revision 1983, 2.2 KB checked in by mikrkana, 9 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Sniper : PhysicsGame
10{
11   
12    PhysicsObject maalitaulu;
13    Flame liekki;
14    ExplosionSystem rajahdys;
15    PhysicsObject tähtäin;
16    Image taulunKuva = LoadImage("maalitaulu");
17    Image tähtäimenKuva = LoadImage("tähtäin2");
18    Image savuHiukkanen = LoadImage("savuhiukkanen");
19
20    public override void Begin()
21    {
22        LuoTähtäin();
23        LuoMaalitaulu(200.0, 200.0);
24        AsetaOhjaimet();
25        LuoKenttä();
26       
27    }
28
29    void LuoTähtäin()
30    {
31        tähtäin = new PhysicsObject(100, 100);
32        tähtäin.Image = tähtäimenKuva;
33        Mouse.ListenMovement(0.1, LiikutaTähtäintä, null);
34        tähtäin.IgnoresGravity = true;
35        tähtäin.IgnoresCollisionResponse = true;
36        tähtäin.CanRotate = false;
37
38        Add(tähtäin, 1);
39    }
40
41    void LuoKenttä()
42    {
43        Level.BackgroundColor = Color.Black;
44        Gravity = new Vector(0.0, -80.0);
45
46        liekki = new Flame(savuHiukkanen);
47        //rajahdys = new ExplosionSystem(
48    }
49
50    void AsetaOhjaimet()
51    {
52        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
53        Mouse.ListenOn(maalitaulu, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, Ammu, null);
54 
55
56 
57
58
59    }
60
61    void Ammu()
62    {       
63        Add(liekki);
64        Timer.SingleShot(1.0, RajaytaTaulu);
65    }
66
67    void RajaytaTaulu()
68    {
69
70    }
71
72    void LuoMaalitaulu( double x, double y)
73    {
74        maalitaulu = new PhysicsObject(100, 100);
75        maalitaulu.Image = taulunKuva;
76        maalitaulu.X = x;
77        maalitaulu.Y = y;
78        Add(maalitaulu);
79    }
80
81    void LiikutaTähtäintä(AnalogState hiirenTila)
82    {
83        tähtäin.X = Mouse.PositionOnWorld.X;
84        tähtäin.Y = Mouse.PositionOnWorld.Y;
85
86        Vector hiirenLiike = hiirenTila.MouseMovement;
87
88    }
89
90    protected override void Update(Time time)
91    {
92
93        if (liekki != null)
94        {
95            liekki.Position = maalitaulu.Position;
96        }
97       
98        base.Update(time);
99    }
100
101
102
103}
104
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.