source: 2011/24/LauriK/Pong/Pong/Pong/Peli.cs @ 1975

Revision 1975, 4.8 KB checked in by lavevake, 10 years ago (diff)

Pong cheat!

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    Vector NopeusYlös = new Vector(0, 500);
12    Vector NopeusAlas = new Vector(0, -500);
13
14    SoundEffect heh2 = LoadSoundEffect ("heh2");
15
16    PhysicsObject pallo;
17    PhysicsObject maila1;
18    PhysicsObject maila2;
19
20    PhysicsObject vasenreuna;
21    PhysicsObject oikeareuna;
22
23    IntMeter pelaajan1pisteet;
24    IntMeter pelaajan2pisteet;
25   
26    public override void Begin()
27    {         
28        LuoKentta();
29        AsetaOhjaimet();
30        LisaaLaskurit();
31        AloitaPeli();
32    }
33    void LuoKentta()
34    {
35        pallo = new PhysicsObject(40, 40);
36        pallo.Shape = Shape.Circle;
37        pallo.Color = Color.White;
38        pallo.Restitution = 1.0;
39        Add(pallo);
40        pallo.X = -200.0;
41        pallo.Y = 0.0;
42
43        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
44
45        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
46        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
47
48        MessageDisplay.TextColor = Color.White;
49
50        vasenreuna = Level.CreateLeftBorder();
51        vasenreuna.Restitution = 1.0;
52        vasenreuna.IsVisible = false;
53
54        oikeareuna = Level.CreateRightBorder();
55        oikeareuna.Restitution = 1.0;
56        oikeareuna.IsVisible = false;
57
58        PhysicsObject yläreuna = Level.CreateTopBorder();
59        yläreuna.Restitution = 1.0;
60        yläreuna.IsVisible = false;
61
62        PhysicsObject alareuna = Level.CreateBottomBorder();
63        alareuna.Restitution = 1.0;
64        alareuna.IsVisible = false;
65
66        Level.BackgroundColor = Color.Black;
67       
68        Camera.ZoomToLevel();
69    }
70    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
71    {
72        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
73        maila.Shape = Shape.Rectangle;
74        maila.Color = Color.White;
75        maila.X = x;
76        maila.Y = y;
77        maila.Restitution = 1.0;
78        Add(maila);
79
80        return maila;
81    }
82    void AloitaPeli()
83    {
84        Vector impulssi = new Vector(1000.0, 0.0);
85        pallo.Hit(impulssi);
86    }
87    void AsetaOhjaimet()
88    {
89        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1, liikuta mailaa ylös", maila1, NopeusYlös);
90        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
91        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1, liikuta mailaa alas", maila1, NopeusAlas);
92        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
93        Keyboard.Listen(Key.Q, ButtonState.Pressed, Pelaaja1cheat, "Pelaajan 1 cheat");
94             
95        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2, liikuta mailaa ylös", maila2, NopeusYlös);
96        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
97        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2, liikuta mailaa alas", maila2, NopeusAlas);
98        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
99
100        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
101        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
102    }
103    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
104    {
105        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
106        {
107            maila.Velocity = Vector.Zero;
108            return;
109        }             
110        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
111        {
112            maila.Velocity = Vector.Zero;
113            return;
114        }       
115        maila.Velocity = nopeus;
116    }
117    void LisaaLaskurit()
118    {
119        pelaajan1pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
120        pelaajan2pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
121    }
122    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
123    {
124        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
125        laskuri.MaxValue = 10;
126        Label naytto = new Label();
127        naytto.BindTo(laskuri);
128        naytto.X = x;
129        naytto.Y = y;
130        naytto.TextColor = Color.White;
131        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
132        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
133        Add(naytto);
134        return laskuri;
135    }
136    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
137    {
138        if (kohde == vasenreuna)
139        {
140            pelaajan2pisteet.Value += 1;
141            heh2.Play(); 
142        }
143        if (kohde == oikeareuna)
144        {
145            pelaajan1pisteet.Value += 1;
146            heh2.Play(); 
147        }   
148    }
149    void Pelaaja1cheat()
150    {
151        pelaajan1pisteet.Value += 1;
152    }
153}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.