source: 2011/24/EliasY/Pong/Pong/Pong/Peli.cs @ 1985

Revision 1985, 4.4 KB checked in by elalylon, 8 years ago (diff)

Tein Pixel Questin taustaa eteenpäin

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector (0, 1000);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -1000);
13
14    PhysicsObject maila1;
15    PhysicsObject maila2;
16
17    PhysicsObject pallo;
18
19    IntMeter pelaajan1pisteet;
20    IntMeter pelaajan2pisteet;
21
22    PhysicsObject VasenReuna;
23    PhysicsObject OikeaReuna;
24
25    public override void Begin()
26    {       
27        LuoKentta();
28        AsetaOhjaimet();
29        LisaaLaskurit();
30        AloitaPeli();
31    }
32    void LuoKentta()
33    {
34        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
35        pallo.Shape = Shape.Circle;
36        pallo.Restitution = 1.0;
37        pallo.CanRotate = false;
38        pallo.KineticFriction = 0;
39        Add (pallo);
40
41        pallo.X = 0;
42        pallo.Y = 0;
43
44        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0);
45        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0);
46
47        VasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
48        VasenReuna.Restitution = 1;
49        VasenReuna.IsVisible = false;
50
51        OikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
52        OikeaReuna.Restitution = 1;
53        OikeaReuna.IsVisible = false;
54
55        PhysicsObject YlaReuna = Level.CreateTopBorder();
56        YlaReuna.Restitution = 1;
57        YlaReuna.IsVisible = false;
58
59        PhysicsObject AlaReuna = Level.CreateBottomBorder();
60        AlaReuna.Restitution = 1;
61        AlaReuna.IsVisible = false;
62
63        Level.BackgroundColor = Color.Black;
64        Camera.ZoomToLevel();
65
66        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
67    }
68
69    void LisaaLaskurit()
70    {
71        pelaajan1pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100, Screen.Top - 100);
72        pelaajan2pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100, Screen.Top - 100);
73    }
74
75    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
76    {
77        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
78        Label naytto = new Label();
79        naytto.BindTo (laskuri);
80        naytto.X = x;
81        naytto.Y = y;
82        naytto.TextColor = Color.White;
83        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
84        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
85        Add(naytto);
86        return laskuri;
87    }
88
89    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
90    {
91        if (kohde == OikeaReuna)
92        {
93            pelaajan1pisteet.Value += 1;
94        }
95
96        else if (kohde == VasenReuna)
97        {
98            pelaajan2pisteet.Value += 1;
99        }
100    }
101
102    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
103    {
104        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
105        maila.Shape = Shape.Rectangle;
106        maila.X = x;
107        maila.Y = y;
108        maila.Restitution = 1.0;
109        Add(maila);
110        return maila;
111    }
112    void AsetaOhjaimet()
113    {
114        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
115        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
116
117        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös",maila1, nopeusYlos);
118        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1 ,Vector.Zero);
119        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
120        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
121
122        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
123        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
124        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
125        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
126    }
127    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
128    {
129        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
130        {
131            maila.Velocity = Vector.Zero;
132            return;
133        }
134        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
135        {
136            maila.Velocity = Vector.Zero;
137            return;
138        }
139        maila.Velocity = nopeus;
140    }
141    void AloitaPeli()
142    {
143        Vector impulssi = new Vector(1000, 0);
144        pallo.Hit(impulssi);
145    }
146}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.