source: 2011/24/EliasY/Pong/Pong/Pong/Peli.cs @ 1961

Revision 1961, 3.8 KB checked in by elalylon, 8 years ago (diff)

Teimme Pong-peliä. Melkein valmis. Jäimme törmäyksenkäsittelyyn.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector (0, 500);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -500);
13
14    PhysicsObject maila1;
15    PhysicsObject maila2;
16
17    PhysicsObject pallo;
18
19    IntMeter pelaajan1pisteet;
20    IntMeter pelaajan2pisteet;
21
22    public override void Begin()
23    {       
24        LuoKentta();
25        AsetaOhjaimet();
26        LisaaLaskurit();
27        AloitaPeli();
28    }
29    void LuoKentta()
30    {
31        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
32        pallo.Shape = Shape.Circle;
33        pallo.Restitution = 1.0;
34        Add (pallo);
35
36        pallo.X = -200;
37        pallo.Y = 0;
38
39        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0);
40        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0);
41
42        PhysicsObject VasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
43        VasenReuna.Restitution = 1.0;
44        VasenReuna.IsVisible = false;
45
46        Level.BackgroundColor = Color.Black;
47        Camera.ZoomToLevel();
48
49        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
50    }
51
52    void LisaaLaskurit()
53    {
54        pelaajan1pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100, Screen.Top - 100);
55        pelaajan2pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100, Screen.Top - 100);
56    }
57
58    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
59    {
60        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
61        laskuri.MaxValue = 10;
62        Label naytto = new Label();
63        naytto.BindTo (laskuri);
64        naytto.X = x;
65        naytto.Y = y;
66        naytto.TextColor = Color.White;
67        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
68        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
69        Add(naytto);
70        return laskuri;
71    }
72
73    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
74    {
75
76    }
77
78    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
79    {
80        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
81        maila.Shape = Shape.Rectangle;
82        maila.X = x;
83        maila.Y = y;
84        maila.Restitution = 1.0;
85        Add(maila);
86        return maila;
87    }
88    void AsetaOhjaimet()
89    {
90        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
91        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
92
93        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös",maila1, nopeusYlos);
94        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1 ,Vector.Zero);
95        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
96        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
97
98        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
99        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
100        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
101        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
102    }
103    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
104    {
105        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
106        {
107            maila.Velocity = Vector.Zero;
108            return;
109        }
110        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
111        {
112            maila.Velocity = Vector.Zero;
113            return;
114        }
115        maila.Velocity = nopeus;
116    }
117    void AloitaPeli()
118    {
119        Vector impulssi = new Vector(500, 0);
120        pallo.Hit(impulssi);
121    }
122}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.