1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Peli : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | Image Tausta = LoadImage("Tausta"); |
---|
12 | Image kivikuva = LoadImage("kivi"); |
---|
13 | Image pelaajankuva = LoadImage("Pelaaja"); |
---|
14 | Image tiematsku = LoadImage("Tiematsku"); |
---|
15 | Image hallitsijankuva = LoadImage("Hallitsija"); |
---|
16 | Image vihollinen = LoadImage("Vihu"); |
---|
17 | Image paahivollinen = LoadImage("Paavihu"); |
---|
18 | Image paatalo = LoadImage("Paatalo"); |
---|
19 | Image paatalo_katto_kuva = LoadImage("Paatalo_katto"); |
---|
20 | Image talokuva = LoadImage("Talo"); |
---|
21 | PhysicsObject Pelaaja; |
---|
22 | PhysicsObject hallitsija; |
---|
23 | PhysicsObject vihu; |
---|
24 | PhysicsObject paavihu; |
---|
25 | PhysicsObject paatalo_katto; |
---|
26 | PhysicsObject paatalo_vasen_seina; |
---|
27 | PhysicsObject paatalo_yla_seina; |
---|
28 | PhysicsObject paatalo_oikea_seina; |
---|
29 | PhysicsObject paatalo_ala_seina; |
---|
30 | PhysicsObject Talo; |
---|
31 | GameObject Paatalo_pohja; |
---|
32 | GameObject tie; |
---|
33 | Vector ylos = new Vector(0, 200); |
---|
34 | int pelinkulku = 0; |
---|
35 | int pelaajanelamat = 5; |
---|
36 | public override void Begin() |
---|
37 | { |
---|
38 | LuoKentta(); |
---|
39 | |
---|
40 | Timer elamanpalautus = new Timer(); |
---|
41 | elamanpalautus.Interval = 10; |
---|
42 | elamanpalautus.Trigger += delegate(Timer sender) |
---|
43 | { |
---|
44 | if (pelaajanelamat < 5) |
---|
45 | { |
---|
46 | pelaajanelamat += 1; |
---|
47 | } |
---|
48 | MessageDisplay.Add("Elämät:" + pelaajanelamat); |
---|
49 | }; |
---|
50 | elamanpalautus.Start(); |
---|
51 | } |
---|
52 | void LuoKentta() |
---|
53 | { |
---|
54 | Level.Width = 2000; |
---|
55 | Level.Height = 2000; |
---|
56 | Level.CreateBorders(0.1, false); |
---|
57 | Camera.ZoomFactor = 5.0; |
---|
58 | Level.BackgroundColor = Color.Black; |
---|
59 | Level.Background.Image = Tausta; |
---|
60 | Level.Background.FitToLevel(); |
---|
61 | |
---|
62 | MessageDisplay.TextColor = Color.LightBlue; |
---|
63 | |
---|
64 | IsFullScreen = true; |
---|
65 | |
---|
66 | LuoTie(1600, 30, 0, 0); |
---|
67 | LuoTie(30, 600, -800, 285); |
---|
68 | LuoTie(30, 600, -700, -285); |
---|
69 | LuoTie(30, 1200, 800, 0); |
---|
70 | LuoTie(400, 30, 700, 600); |
---|
71 | LuoTie(400, 30, 700, -600); |
---|
72 | |
---|
73 | //LuoKivi(100, 100); |
---|
74 | LuoPelaaja(); |
---|
75 | Camera.Follow(Pelaaja); |
---|
76 | |
---|
77 | LuoKyla(0, 200); |
---|
78 | LuoOlennot(); |
---|
79 | } |
---|
80 | //void LuoKivi(double x, double y) |
---|
81 | //{ |
---|
82 | // PhysicsObject kivi = PhysicsObject.CreateStaticObject(x, y); |
---|
83 | // kivi.Angle = RandomGen.NextAngle(); |
---|
84 | // kivi.Shape = Shape.FromImage(kivikuva); |
---|
85 | // kivi.Image = kivikuva; |
---|
86 | // Add(kivi); |
---|
87 | //} |
---|
88 | void LuoTie(double kokoX, double kokoY, double sijaintiX, double sijaintiY) |
---|
89 | { |
---|
90 | tie = new GameObject(kokoX, kokoY, Shape.Rectangle); |
---|
91 | tie.X = sijaintiX; |
---|
92 | tie.Y = sijaintiY; |
---|
93 | tie.Image = tiematsku; |
---|
94 | Add(tie); |
---|
95 | } |
---|
96 | void LuoPelaaja() |
---|
97 | { |
---|
98 | Pelaaja = new PhysicsObject(10,10); |
---|
99 | Pelaaja.Image = pelaajankuva; |
---|
100 | Pelaaja.Shape = Shape.FromImage(pelaajankuva); |
---|
101 | Pelaaja.CanRotate = false; |
---|
102 | AddCollisionHandler(Pelaaja, Tormays); |
---|
103 | Add(Pelaaja); |
---|
104 | LuoLiikunta(); |
---|
105 | } |
---|
106 | void LuoLiikunta() |
---|
107 | { |
---|
108 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, LiikuYlos, "Liikuta Pelaajaa ylös."); |
---|
109 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, PysaytaY, null); |
---|
110 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Pressed, LiikuAlas, "Liikuta Pelaajaa alas."); |
---|
111 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, PysaytaY, null); |
---|
112 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Pressed, LiikuVasemmalle, "Liikuta Pelaajaa vasemmalle."); |
---|
113 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, PysaytaX, null); |
---|
114 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Pressed, LiikuOikealle, "Liikuta Pelaajaa oikealle."); |
---|
115 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, PysaytaX, null); |
---|
116 | Keyboard.Listen(Key.M, ButtonState.Pressed, Kartta, "Näytä kartta"); |
---|
117 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu"); |
---|
118 | } |
---|
119 | void LuoOlennot() |
---|
120 | { |
---|
121 | hallitsija = new PhysicsObject(10,10); |
---|
122 | hallitsija.Shape = Shape.FromImage(hallitsijankuva); |
---|
123 | hallitsija.Image = hallitsijankuva; |
---|
124 | hallitsija.X = -50; |
---|
125 | hallitsija.Y = 30; |
---|
126 | hallitsija.LinearDamping = 0.6; |
---|
127 | hallitsija.Tag = "hallitsija"; |
---|
128 | hallitsija.Angle = Angle.FromDegrees(180); |
---|
129 | hallitsija.CanRotate = false; |
---|
130 | Add(hallitsija); |
---|
131 | } |
---|
132 | void LuoKyla(double paatalonsijaintiX, double paatalonsijaintiY) |
---|
133 | { |
---|
134 | Paatalo_pohja = new GameObject(200, 200); |
---|
135 | Paatalo_pohja.X = paatalonsijaintiX; |
---|
136 | Paatalo_pohja.Y = paatalonsijaintiY; |
---|
137 | Paatalo_pohja.Image = paatalo; |
---|
138 | |
---|
139 | paatalo_yla_seina = PhysicsObject.CreateStaticObject(200, 10); |
---|
140 | paatalo_yla_seina.X = paatalonsijaintiX; |
---|
141 | paatalo_yla_seina.Y = paatalonsijaintiY += 97; |
---|
142 | paatalo_yla_seina.IsVisible = false; |
---|
143 | |
---|
144 | paatalo_vasen_seina = PhysicsObject.CreateStaticObject(10, 200); |
---|
145 | paatalo_vasen_seina.X = paatalonsijaintiX -= 97; |
---|
146 | paatalo_vasen_seina.Y = paatalonsijaintiY -= 97; |
---|
147 | paatalo_vasen_seina.IsVisible = false; |
---|
148 | |
---|
149 | paatalo_oikea_seina = PhysicsObject.CreateStaticObject(10, 200); |
---|
150 | paatalo_oikea_seina.X = paatalonsijaintiX += 194; |
---|
151 | paatalo_oikea_seina.Y = paatalonsijaintiY -= 0; |
---|
152 | paatalo_oikea_seina.IsVisible = false; |
---|
153 | |
---|
154 | paatalo_ala_seina = PhysicsObject.CreateStaticObject(148, 10); |
---|
155 | paatalo_ala_seina.X = paatalonsijaintiX -= 70; |
---|
156 | paatalo_ala_seina.Y = paatalonsijaintiY -= 95; |
---|
157 | paatalo_ala_seina.IsVisible = false; |
---|
158 | |
---|
159 | Add(paatalo_ala_seina); |
---|
160 | Add(paatalo_oikea_seina); |
---|
161 | Add(paatalo_vasen_seina); |
---|
162 | Add(paatalo_yla_seina); |
---|
163 | Add(Paatalo_pohja,-1); |
---|
164 | |
---|
165 | LuoTalo(paatalonsijaintiX - 50, paatalonsijaintiY + 250); |
---|
166 | LuoTalo(paatalonsijaintiX - 200, paatalonsijaintiY + 150); |
---|
167 | LuoTalo(paatalonsijaintiX + 140, paatalonsijaintiY + 120); |
---|
168 | LuoTalo(paatalonsijaintiX - 180, paatalonsijaintiY - 10); |
---|
169 | LuoTalo(paatalonsijaintiX - 100, paatalonsijaintiY - 150); |
---|
170 | |
---|
171 | LuoViholliset(Paatalo_pohja.X - 75, Paatalo_pohja.Y - 150); |
---|
172 | } |
---|
173 | void LuoTalo(double x, double y) |
---|
174 | { |
---|
175 | Talo = PhysicsObject.CreateStaticObject(70, 70); |
---|
176 | Talo.Image = talokuva; |
---|
177 | Talo.X = x; |
---|
178 | Talo.Y = y; |
---|
179 | Add(Talo); |
---|
180 | } |
---|
181 | void LuoViholliset(double x, double y) |
---|
182 | { |
---|
183 | FollowerBrain vihunaivot = new FollowerBrain(); |
---|
184 | vihunaivot.Target = Pelaaja; |
---|
185 | vihunaivot.TargetFollowDistance = 100; |
---|
186 | vihunaivot.Speed = 70; |
---|
187 | vihunaivot.TargetCloseDistance = 15; |
---|
188 | vihunaivot.TargetClose += Damage1; |
---|
189 | vihunaivot.Active = true; |
---|
190 | |
---|
191 | vihu = new PhysicsObject(15, 15); |
---|
192 | vihu.Image = vihollinen; |
---|
193 | vihu.Brain = vihunaivot; |
---|
194 | vihu.X = x + RandomGen.NextDouble(-40, 40); |
---|
195 | vihu.Y = y + RandomGen.NextDouble(-40, 40); |
---|
196 | |
---|
197 | Add(vihu); |
---|
198 | } |
---|
199 | #region Liikunta |
---|
200 | void LiikuYlos() |
---|
201 | { |
---|
202 | Vector ylos = new Vector(0, 200); |
---|
203 | Pelaaja.Angle = Angle.FromDegrees(0); |
---|
204 | Pelaaja.Hit(ylos); |
---|
205 | } |
---|
206 | void LiikuAlas() |
---|
207 | { |
---|
208 | Vector alas = new Vector(0, -200); |
---|
209 | Pelaaja.Angle = Angle.FromDegrees(180); |
---|
210 | Pelaaja.Hit(alas); |
---|
211 | } |
---|
212 | void LiikuVasemmalle() |
---|
213 | { |
---|
214 | Vector vasemmalle = new Vector(-200, 0); |
---|
215 | Pelaaja.Angle = Angle.FromDegrees(90); |
---|
216 | Pelaaja.Hit(vasemmalle); |
---|
217 | } |
---|
218 | void LiikuOikealle() |
---|
219 | { |
---|
220 | Vector oikealle = new Vector(200, 0); |
---|
221 | Pelaaja.Angle = Angle.FromDegrees(270); |
---|
222 | Pelaaja.Hit(oikealle); |
---|
223 | } |
---|
224 | void PysaytaY() |
---|
225 | { |
---|
226 | Pelaaja.StopVertical(); |
---|
227 | } |
---|
228 | void PysaytaX() |
---|
229 | { |
---|
230 | Pelaaja.StopHorizontal(); |
---|
231 | } |
---|
232 | #endregion |
---|
233 | void Kartta() |
---|
234 | { |
---|
235 | if (Camera.ZoomFactor >= 5.0) |
---|
236 | { |
---|
237 | Camera.ZoomFactor = 0.5; |
---|
238 | } |
---|
239 | else if (Camera.ZoomFactor <= 5.0) |
---|
240 | { |
---|
241 | Camera.ZoomFactor = 5.0; |
---|
242 | } |
---|
243 | } |
---|
244 | void Tormays(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
245 | { |
---|
246 | if (kohde.Tag.ToString() == "hallitsija") |
---|
247 | { |
---|
248 | if (pelinkulku == 0) |
---|
249 | { |
---|
250 | MessageDisplay.Add("Hallitsija: Lähde matkaan, ja valtaa takaisin erilaisten olioiden hallussaan pitämät kylät!"); |
---|
251 | MessageDisplay.Add("Sinun kannattaa aloittaa kylien valtaaminen lähtemällä länteen."); |
---|
252 | pelinkulku++; |
---|
253 | } |
---|
254 | if (pelinkulku == 1) |
---|
255 | { |
---|
256 | |
---|
257 | } |
---|
258 | if (pelinkulku == 2) |
---|
259 | { |
---|
260 | MessageDisplay.Add("Hallitsija: Kiitos, olet vallannut ensimmäisen kylän takaisin!Se ei kuitenkaan vielä riitä..."); |
---|
261 | } |
---|
262 | if (pelinkulku == 3) |
---|
263 | { |
---|
264 | MessageDisplay.Add("Hallitsija: Hyvää työtä, mutta kyliä on silti vielä valtaamatta."); |
---|
265 | } |
---|
266 | } |
---|
267 | } |
---|
268 | void Damage1(object lahettajaAivot, EventArgs e) |
---|
269 | { |
---|
270 | pelaajanelamat -= 1; |
---|
271 | MessageDisplay.Add("Elämät" + pelaajanelamat); |
---|
272 | if (pelaajanelamat == 0) |
---|
273 | { |
---|
274 | Pelaaja.Destroy(); |
---|
275 | MessageDisplay.Add("KUOLIT!!! Peli alkoi uudestaan."); |
---|
276 | } |
---|
277 | } |
---|
278 | } |
---|