1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | |
---|
10 | public class Peli : PhysicsGame |
---|
11 | { |
---|
12 | Double nopeus = 200; |
---|
13 | Double katse = 100; |
---|
14 | |
---|
15 | Image pelaaja1kuva = LoadImage("vihreäukko"); |
---|
16 | Image pelaaja2kuva = LoadImage("punainenukko"); |
---|
17 | |
---|
18 | |
---|
19 | PhysicsObject pelaaja1; |
---|
20 | PhysicsObject pelaaja2; |
---|
21 | |
---|
22 | |
---|
23 | public override void Begin() |
---|
24 | { |
---|
25 | // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän |
---|
26 | luokentta(); |
---|
27 | |
---|
28 | |
---|
29 | ohjaimet(); |
---|
30 | Camera.Zoom(2.0); |
---|
31 | } |
---|
32 | |
---|
33 | |
---|
34 | |
---|
35 | void luokentta() |
---|
36 | { |
---|
37 | Level.BackgroundColor = Color.Gray; |
---|
38 | |
---|
39 | //kenttä 1 |
---|
40 | TileMap ruudut = TileMap.FromFile ("kentta1.txt"); |
---|
41 | ruudut.SetTileMethod('1', luopelaaja1); |
---|
42 | ruudut.SetTileMethod('2', luopelaaja2); |
---|
43 | |
---|
44 | ruudut.Execute(64, 64); |
---|
45 | } |
---|
46 | |
---|
47 | |
---|
48 | void luopelaaja1(Vector paikka, double x, double y) |
---|
49 | { |
---|
50 | pelaaja1 = new PhysicsObject (64.0, 64.0); |
---|
51 | pelaaja1.Image = pelaaja1kuva; |
---|
52 | pelaaja1.Color = Level.BackgroundColor; |
---|
53 | pelaaja2.Position = paikka; |
---|
54 | pelaaja1.Shape = Shape.Circle; |
---|
55 | |
---|
56 | Add(pelaaja1); |
---|
57 | |
---|
58 | } |
---|
59 | |
---|
60 | void luopelaaja2 (Vector paikka, double x, double y) |
---|
61 | { |
---|
62 | pelaaja2 = new PhysicsObject (64.0, 64.0); |
---|
63 | pelaaja2.Image = pelaaja2kuva; |
---|
64 | pelaaja2.Color = Level.BackgroundColor; |
---|
65 | pelaaja2.Position = paikka; |
---|
66 | pelaaja2.Shape = Shape.Circle; |
---|
67 | Add(pelaaja2); |
---|
68 | |
---|
69 | } |
---|
70 | |
---|
71 | |
---|
72 | void ohjaimet() |
---|
73 | { |
---|
74 | ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, -1, pelaaja0liike, ("liikutelaan pelaajaa numero 1"), pelaaja1); |
---|
75 | ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.01, pelaaja0katse, "katsotaan pelaajalla numero 1",pelaaja1); |
---|
76 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Down, Exit, ("poistu pelistä")); |
---|
77 | |
---|
78 | ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, -1, pelaaja0liike, ("liikutelaan pelaajaa numero 1"), pelaaja2); |
---|
79 | ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.01, pelaaja0katse, "katsotaan pelaajalla numero 1", pelaaja2); |
---|
80 | ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Down, Exit, ("poistu pelistä")); |
---|
81 | } |
---|
82 | |
---|
83 | |
---|
84 | void pelaaja0liike(AnalogState vasen_tatintila, PhysicsObject pelaaja0) |
---|
85 | { |
---|
86 | if (vasen_tatintila.StateVector.Magnitude < 0.1) |
---|
87 | { |
---|
88 | pelaaja0.Stop(); |
---|
89 | } |
---|
90 | else |
---|
91 | { |
---|
92 | Vector tatinasento = vasen_tatintila.StateVector; |
---|
93 | Vector pelaaja1nopeus = nopeus * tatinasento; |
---|
94 | pelaaja0.Velocity = pelaaja1nopeus; |
---|
95 | } |
---|
96 | |
---|
97 | |
---|
98 | } |
---|
99 | |
---|
100 | void pelaaja0katse(AnalogState oikea_tatintila, PhysicsObject pelaaja0) |
---|
101 | { |
---|
102 | Vector tatin2asento = oikea_tatintila.StateVector; |
---|
103 | Vector pelaaja1katse = katse * tatin2asento ; |
---|
104 | pelaaja0.Angle = pelaaja1katse.Angle - Angle.RightAngle; |
---|
105 | } |
---|
106 | |
---|
107 | } |
---|