source: 2011/24/AkiR/pong/pong/pong/Peli.cs @ 2010

Revision 2010, 4.6 KB checked in by akosrahi, 9 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 500);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -500);
13
14    IntMeter pelaajan1Pisteet;
15    IntMeter pelaajan2Pisteet;
16
17    PhysicsObject pallo;
18    PhysicsObject maila1;
19    PhysicsObject maila2;
20    PhysicsObject vasenReuna;
21    PhysicsObject oikeaReuna;
22
23    public override void Begin()
24
25        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
26    {
27        Luokentta();
28        AsetaOhjaimet();
29        Lisaalaskurit();
30        Aloitapeli();
31    }
32
33
34
35    void Luokentta()
36    {
37        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 100.0, 0.0);
38        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 100.0, 0.0);
39
40
41        pallo = new PhysicsObject(60.0, 60.0);
42        Add(pallo);
43        pallo.Shape = Shape.Circle;
44        pallo.X = -200.0;
45        pallo.Y = 0.0;
46
47        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
48        vasenReuna.Restitution = 1.0;
49        vasenReuna.IsVisible = false;
50        pallo.Restitution = 1.0;
51
52        Level.Background.CreateGradient(Color.Black, Color.Red);
53        pallo.Color = Color.Black;
54        Camera.ZoomToLevel();
55        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
56
57        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
58        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
59        oikeaReuna.IsVisible = false;
60
61        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
62        alaReuna.Restitution = 1.0;
63        alaReuna.IsVisible = false;
64
65        PhysicsObject yläReuna = Level.CreateTopBorder();
66        yläReuna.Restitution = 1.0;
67        yläReuna.IsVisible = false;
68
69
70    }
71
72    void Aloitapeli()
73    {
74        Vector impulssi = new Vector(1000.0, 0.0);
75        pallo.Hit(impulssi);
76    }
77
78    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
79    {
80        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
81        maila.Shape = Shape.Rectangle;
82        maila.X = x;
83        maila.Y = y;
84        maila.Restitution = 1.0;
85        Add(maila);
86        maila.Color = Color.Black;
87        return maila;
88    }
89    void AsetaOhjaimet()
90    {
91        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
92        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
93        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
94        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
95        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
96        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
97        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
98        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
99        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
100        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
101    }
102
103
104    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
105    {
106        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
107        {
108            maila.Velocity = Vector.Zero;
109            return;
110        }
111
112        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
113        {
114
115            maila.Velocity = Vector.Zero;
116            return;
117        }
118        maila.Velocity = nopeus;
119    }
120    void Lisaalaskurit()
121    {
122        pelaajan1Pisteet = LuoPistelaskurit(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
123        pelaajan2Pisteet = LuoPistelaskurit(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
124    }
125    IntMeter LuoPistelaskurit(double x, double y)
126    {
127        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
128        laskuri.MaxValue = 10;
129        Label naytto = new Label();
130        naytto.BindTo(laskuri);
131        naytto.X = x;
132        naytto.Y = y;
133        naytto.TextColor = Color.Green;
134        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
135        naytto.Color = Level.BackgroundColor = Color.LightBlue;
136        Add(naytto);
137
138        return laskuri;
139    }
140    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
141    {
142        if (kohde == oikeaReuna)
143        {
144            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
145        }
146        else if (kohde == vasenReuna)
147        {
148            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
149        }
150
151    }
152}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.