source: 2011/24/AkiR/akosrahi/AkiR/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Peli.cs @ 2008

Revision 2008, 3.8 KB checked in by akosrahi, 8 years ago (diff)

tein peliä kotona

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 1000;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("rambo1");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("NuHa warrior");
19
20    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
21
22    public override void Begin()
23    {
24        Gravity = new Vector(0, -1000);
25
26        luoKentta();
27        lisaaNappaimet();
28
29        Camera.Follow(pelaaja1);
30        Camera.ZoomFactor = 1.2;
31        Camera.StayInLevel = true;
32    }
33
34    void luoKentta()
35    {
36        TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta1.txt");
37        kentta['#'] = lisaaTaso;
38        kentta['*'] = lisaaTahti;
39        kentta['N'] = lisaaPelaaja;
40        kentta.Insert(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
41        Level.CreateBorders();
42        Level.Background.CreateGradient(Color.Brown, Color.Red);
43    }
44
45    PhysicsObject lisaaTaso()
46    {
47        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
48        taso.Color = Color.Black;
49        return taso;
50    }
51
52    PhysicsObject lisaaTahti()
53    {
54        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
55        tahti.Image = tahtiKuva;
56        tahti.Tag = "tahti";
57        return tahti;
58    }
59
60    PlatformCharacter lisaaPelaaja()
61    {
62        pelaaja1 = new PlatformCharacter(50, 50);
63        pelaaja1.Mass = 3.0;
64        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
65        AddCollisionHandler(pelaaja1, osuTahteen);
66        pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle( 40, 20);
67        return pelaaja1;
68       
69        }
70
71
72    void lisaaNappaimet()
73    {
74        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
75        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
76
77        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
78        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
79        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
80
81        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
82
83        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
84        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
85        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
86        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu");
87    }
88
89    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
90    {
91        hahmo.Walk(nopeus);
92    }
93
94    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
95    {
96        hahmo.Jump(nopeus);
97    }
98
99    void osuTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kohde)
100    {
101        if (kohde.Tag.ToString() == "tahti")
102        {
103            maaliAani.Play();
104            MessageDisplay.Add("tuhosit vihollisen!");
105            kohde.Destroy();
106        }
107    }
108
109            void AmmuAseella()
110{
111    PhysicsObject ammus = pelaaja1.Weapon.Shoot();
112
113    if(ammus != null)
114   
115        ammus.Size *= 4;
116    pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
117    }
118            void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
119            {
120                ammus.Destroy();
121                Explosion rajahdys = new Explosion(10);
122                rajahdys.Position = ammus.Position;
123                Add(rajahdys);
124               
125            }
126
127           
128        }
129   
130
131
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.