1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Peli : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 200; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 1000; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
14 | |
---|
15 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
16 | PlatformCharacter vihollinen; |
---|
17 | Image pelaajanKuva = LoadImage("rambo2"); |
---|
18 | Image vihollisenkuva = LoadImage("Nuhasotilas"); |
---|
19 | |
---|
20 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
21 | Image paikallaanVasemmalle = LoadImage("rambo2"); |
---|
22 | Image paikallaanOikealle; |
---|
23 | |
---|
24 | Image[] kavelyVasemmalle = LoadImages("rambo2"); |
---|
25 | Image[] kavelyOikealle; |
---|
26 | |
---|
27 | |
---|
28 | public override void Begin() |
---|
29 | { |
---|
30 | ClearAll(); |
---|
31 | |
---|
32 | paikallaanOikealle = Image.Mirror(paikallaanVasemmalle); |
---|
33 | kavelyOikealle = Image.Mirror(kavelyVasemmalle); |
---|
34 | |
---|
35 | Gravity = new Vector(0, -100); |
---|
36 | |
---|
37 | luoKentta(); |
---|
38 | lisaaNappaimet(); |
---|
39 | |
---|
40 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
41 | Camera.ZoomFactor = 0.0; |
---|
42 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
43 | |
---|
44 | } |
---|
45 | |
---|
46 | void luoKentta() |
---|
47 | { |
---|
48 | TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta1.txt"); |
---|
49 | kentta['E'] = lisaaVihollinen; |
---|
50 | kentta['#'] = lisaaTaso; |
---|
51 | kentta['N'] = lisaaPelaaja; |
---|
52 | kentta.Insert(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
53 | Level.CreateBorders(); |
---|
54 | Level.Background.CreateGradient(Color.DarkRed, Color.ForestGreen); |
---|
55 | } |
---|
56 | |
---|
57 | PhysicsObject lisaaTaso() |
---|
58 | { |
---|
59 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
60 | taso.Color = Color.DarkOrange; |
---|
61 | return taso; |
---|
62 | } |
---|
63 | |
---|
64 | PlatformCharacter lisaaPelaaja() |
---|
65 | { |
---|
66 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(70, 70); |
---|
67 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
68 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
69 | pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(70, 30); |
---|
70 | pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
71 | pelaaja1.Weapon.Y = -20; |
---|
72 | pelaaja1.Weapon.X = 0.5; |
---|
73 | pelaaja1.RightIdleAnimation = new Animation(paikallaanVasemmalle); |
---|
74 | pelaaja1.LeftIdleAnimation = new Animation(paikallaanOikealle); |
---|
75 | |
---|
76 | pelaaja1.RightWalkingAnimation = new Animation(kavelyVasemmalle); |
---|
77 | pelaaja1.LeftWalkingAnimation = new Animation(kavelyOikealle); |
---|
78 | |
---|
79 | |
---|
80 | |
---|
81 | |
---|
82 | |
---|
83 | return pelaaja1; |
---|
84 | } |
---|
85 | |
---|
86 | void lisaaNappaimet() |
---|
87 | { |
---|
88 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
89 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
90 | |
---|
91 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
92 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
93 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
94 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu"); |
---|
95 | |
---|
96 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
97 | |
---|
98 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
99 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
100 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
101 | } |
---|
102 | |
---|
103 | void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
104 | { |
---|
105 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
106 | } |
---|
107 | |
---|
108 | void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
109 | { |
---|
110 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
111 | } |
---|
112 | |
---|
113 | |
---|
114 | |
---|
115 | void AmmuAseella() |
---|
116 | { |
---|
117 | PhysicsObject Ammus = pelaaja1.Weapon.Shoot(); |
---|
118 | if (Ammus != null) |
---|
119 | { |
---|
120 | Ammus.Size *= 2; |
---|
121 | Ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(3.1); |
---|
122 | |
---|
123 | } |
---|
124 | } |
---|
125 | void AmmusOsui(PhysicsObject Ammus, PhysicsObject Kohde) |
---|
126 | { |
---|
127 | Ammus.Destroy(); |
---|
128 | Explosion rajahdys = new Explosion(10); |
---|
129 | rajahdys.Position = Ammus.Position; |
---|
130 | } |
---|
131 | |
---|
132 | |
---|
133 | |
---|
134 | PlatformCharacter lisaaVihollinen() |
---|
135 | { |
---|
136 | vihollinen = new PlatformCharacter(70, 70); |
---|
137 | vihollinen.Mass = 4.0; |
---|
138 | vihollinen.Image = vihollisenkuva; |
---|
139 | |
---|
140 | |
---|
141 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(); |
---|
142 | vihollinen.Brain = seuraajanAivot; |
---|
143 | seuraajanAivot.Target = pelaaja1; |
---|
144 | seuraajanAivot.Speed = 100; |
---|
145 | seuraajanAivot.TargetFollowDistance = 600; |
---|
146 | seuraajanAivot.FollowAlways = true; |
---|
147 | AddCollisionHandler(vihollinen, VihollinenOsui); |
---|
148 | |
---|
149 | return vihollinen; |
---|
150 | } |
---|
151 | |
---|
152 | void VihollinenOsui(PhysicsObject vihollinen, PhysicsObject kohde) |
---|
153 | { |
---|
154 | if (kohde == pelaaja1) |
---|
155 | { |
---|
156 | MediaPlayer.Play("shit"); |
---|
157 | pelaaja1.Destroy(); |
---|
158 | Begin(); |
---|
159 | } |
---|
160 | |
---|
161 | { |
---|
162 | } |
---|
163 | } |
---|
164 | } |
---|
165 | |
---|
166 | |
---|
167 | |
---|
168 | |
---|
169 | |
---|
170 | |
---|
171 | |
---|
172 | |
---|
173 | |
---|
174 | |
---|