source: 2011/24/AkiR/Fight the Rambo/Fight the Rambo/Fight the Rambo/Peli.cs @ 2037

Revision 2037, 4.8 KB checked in by akosrahi, 8 years ago (diff)

jatkoin ramboa

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 1000;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    PlatformCharacter vihollinen;
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("rambo2");
18    Image vihollisenkuva = LoadImage("Nuhasotilas");
19
20    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
21    Image paikallaanVasemmalle = LoadImage("rambo2");
22    Image paikallaanOikealle;
23
24    Image[] kavelyVasemmalle = LoadImages("rambo2");
25    Image[] kavelyOikealle;
26
27
28    public override void Begin()
29    {
30        ClearAll();
31
32        paikallaanOikealle = Image.Mirror(paikallaanVasemmalle);
33        kavelyOikealle = Image.Mirror(kavelyVasemmalle);
34
35        Gravity = new Vector(0, -100);
36
37        luoKentta();
38        lisaaNappaimet();
39
40        Camera.Follow(pelaaja1);
41        Camera.ZoomFactor = 0.0;
42        Camera.StayInLevel = true;
43
44    }
45
46    void luoKentta()
47    {
48        TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta1.txt");
49        kentta['E'] = lisaaVihollinen;
50        kentta['#'] = lisaaTaso;
51        kentta['N'] = lisaaPelaaja;
52        kentta.Insert(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
53        Level.CreateBorders();
54        Level.Background.CreateGradient(Color.DarkRed, Color.ForestGreen);
55    }
56
57    PhysicsObject lisaaTaso()
58    {
59        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
60        taso.Color = Color.DarkOrange;
61        return taso;
62    }
63
64    PlatformCharacter lisaaPelaaja()
65    {
66        pelaaja1 = new PlatformCharacter(70, 70);
67        pelaaja1.Mass = 4.0;
68        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
69        pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(70, 30);
70        pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
71        pelaaja1.Weapon.Y = -20;
72        pelaaja1.Weapon.X = 0.5;
73        pelaaja1.RightIdleAnimation = new Animation(paikallaanVasemmalle);
74        pelaaja1.LeftIdleAnimation = new Animation(paikallaanOikealle);
75
76        pelaaja1.RightWalkingAnimation = new Animation(kavelyVasemmalle);
77        pelaaja1.LeftWalkingAnimation = new Animation(kavelyOikealle);
78
79
80
81
82
83        return pelaaja1;
84    }
85
86    void lisaaNappaimet()
87    {
88        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
89        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
90
91        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
92        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
93        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
94        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu");
95
96        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
97
98        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
99        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
100        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
101    }
102
103    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
104    {
105        hahmo.Walk(nopeus);
106    }
107
108    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
109    {
110        hahmo.Jump(nopeus);
111    }
112
113
114
115    void AmmuAseella()
116    {
117        PhysicsObject Ammus = pelaaja1.Weapon.Shoot();
118        if (Ammus != null)
119        {
120            Ammus.Size *= 2;
121            Ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(3.1);
122
123        }
124    }
125    void AmmusOsui(PhysicsObject Ammus, PhysicsObject Kohde)
126    {
127        Ammus.Destroy();
128        Explosion rajahdys = new Explosion(10);
129        rajahdys.Position = Ammus.Position;
130    }
131
132
133
134    PlatformCharacter lisaaVihollinen()
135    {
136        vihollinen = new PlatformCharacter(70, 70);
137        vihollinen.Mass = 4.0;
138        vihollinen.Image = vihollisenkuva;
139
140
141        FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain();
142        vihollinen.Brain = seuraajanAivot;
143        seuraajanAivot.Target = pelaaja1;
144        seuraajanAivot.Speed = 100;
145        seuraajanAivot.TargetFollowDistance = 600;
146        seuraajanAivot.FollowAlways = true;
147        AddCollisionHandler(vihollinen, VihollinenOsui);
148
149        return vihollinen;
150    }
151
152    void VihollinenOsui(PhysicsObject vihollinen, PhysicsObject kohde)
153    {
154        if (kohde == pelaaja1)
155        {
156            MediaPlayer.Play("shit");
157            pelaaja1.Destroy();
158            Begin();
159        }
160
161        {
162        }
163    }
164}
165       
166           
167       
168
169       
170
171           
172       
173   
174
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.