source: 2011/23/vikeisal/SpyInTheBase/SpyInTheBase/SpyInTheBase/Peli.cs @ 1738

Revision 1738, 5.2 KB checked in by vikeisal, 9 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8using SpyInTheBase;
9
10public class Peli : PhysicsGame
11{
12    const double nopeus = 200;
13    const double hyppyNopeus = 425;
14    const int RUUDUN_KOKO = 40;
15    DoubleMeter AlaspainLaskuri;
16    PlatformCharacter pelaaja1;
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("spy");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("intelligents");
19    Image vihollisenKuva = LoadImage("enemy");
20    Image TasoKuva = LoadImage("maa");
21    SoundEffect voittoAani = LoadSoundEffect("victory");
22    SoundEffect havioAani = LoadSoundEffect("lose");
23    IntMeter pisteLaskuri;
24
25
26    public override void Begin()
27    {
28        Gravity = new Vector(0, -1250);
29        LuoAikaLaskuri();
30        luoKentta();
31        lisaaNappaimet();
32
33        Camera.Follow(pelaaja1);
34        Camera.ZoomFactor = 1.0;
35        Camera.StayInLevel = true;
36    }
37
38    void luoKentta()
39    {
40        TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta1.txt");
41        kentta['#'] = lisaaTaso;
42        kentta['*'] = lisaaTahti;
43        kentta['N'] = lisaaPelaaja;
44        kentta['M'] = lisaaVihollinen;
45        kentta['_'] = lisaaTappavaTaso;
46        kentta.Insert(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
47        Level.CreateBorders();
48        Level.BackgroundColor = Color.Black;
49            Level.Background.CreateStars();
50
51    }
52
53    PhysicsObject lisaaTaso()
54    {
55        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
56        taso.Image = TasoKuva;
57        taso.Tag = "maa";
58        return taso;
59    }
60    PhysicsObject lisaaTappavaTaso()
61    {
62        PhysicsObject TappavaTaso = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO, Shape.Triangle);
63        TappavaTaso.Color = Color.Red;
64        TappavaTaso.Tag = "TappavaTaso";   
65        return TappavaTaso;
66    }
67    PhysicsObject lisaaTahti()
68    {
69        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
70        tahti.Image = tahtiKuva;
71        tahti.Tag = "intelligents";
72        return tahti;
73    }
74
75    PlatformCharacter lisaaPelaaja()
76    {
77        pelaaja1 = new PlatformCharacter(30, 50);
78        pelaaja1.Mass = 4.0;
79        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
80        AddCollisionHandler(pelaaja1, osuTahteen);
81        return pelaaja1;
82    }
83        PhysicsObject lisaaVihollinen()
84        {
85            PhysicsObject vihollinen1 = PhysicsObject.CreateStaticObject(70, 60);
86            vihollinen1.Mass = 7.0;
87            vihollinen1.Image = vihollisenKuva;
88            return vihollinen1;
89        }
90
91   
92   
93   
94   
95
96
97    void lisaaNappaimet()
98    {
99        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
100        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
101
102        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
103        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
104        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
105
106        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
107
108        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
109        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
110        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
111    }
112
113    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
114    {
115        hahmo.Walk(nopeus);
116    }
117
118    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
119    {
120        hahmo.Jump(nopeus);
121    }
122
123    void osuTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kohde)
124    {
125        if (kohde.Tag.ToString() == "intelligents")
126        { 
127            MessageDisplay.Add("Kaappasit vihollisen tiedot!");
128            kohde.Destroy();
129            MessageDisplay.TextColor = Color.Green;
130            voittoAani.Play();
131           
132    }
133        if (kohde.Tag.ToString() == "TappavaTaso")
134        {
135            MessageDisplay.Add("GAME OVER! YOU FAILED!");
136            MessageDisplay.TextColor = Color.Red;
137            pelaaja1.Destroy();
138            havioAani.Play();
139           
140        }
141
142       
143    }
144    void LuoAikaLaskuri()
145    {
146        AlaspainLaskuri = new DoubleMeter(60);
147
148        Timer aikalaskuri = new Timer();
149        aikalaskuri.Interval = 0.1;
150        aikalaskuri.Trigger += LaskeAlaspain;
151        aikalaskuri.Start();
152
153        Label aikaNaytto = new Label();
154        aikaNaytto.TextColor = Color.White;
155        aikaNaytto.DecimalPlaces = 1;
156        aikaNaytto.BindTo(AlaspainLaskuri);
157        Add(aikaNaytto);
158    }
159    void LaskeAlaspain(Timer timer)
160    {
161        AlaspainLaskuri.Value -= 0.1;
162
163        if (AlaspainLaskuri.Value <= 0)
164        {
165            MessageDisplay.Add("GAME OVER! YOU FAILED!");
166            timer.Stop();
167            MessageDisplay.TextColor = Color.Red;
168            pelaaja1.Destroy();
169            havioAani.Play();
170        }
171    }
172
173
174}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.