source: 2011/23/vihakuli/Testi/Testi/Testi/Peli.cs @ 1740

Revision 1740, 1.7 KB checked in by vihakuli, 10 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    const int ruudunLeveys = 50;
12    const int ruudunKorkeus = 50;
13    PhysicsObject ukko;
14    Vector painovoima = new Vector(0, -1000);
15
16    public override void Begin()
17    {
18        SetWindowSize(800, 600, false);
19        LuoKentta();
20        Ukko();
21        napit();
22    }
23
24    void Liiku(Vector vectori)
25    {
26        ukko.Push(vectori);
27    }
28
29    void napit()
30    {
31        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liiku, null, new Vector(-500, 0));
32        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liiku, null, new Vector(500, 0));
33        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Liiku, null, new Vector(0, 30000));
34        //Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liiku, null, new Vector(0, -1000));
35    }
36
37    void LuoKentta()
38    {
39        TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta.txt");
40       
41        Gravity = painovoima;
42        ruudut['='] = LuoPalikka;
43        ruudut['*'] = LuoTahti;
44        ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus);
45    }
46
47    PhysicsObject LuoPalikka()
48    {
49        PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(50.0, 50.0);
50        return palikka;
51    }
52
53    PhysicsObject LuoTahti()
54    {
55        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(25.0, 25.0);
56        tahti.Color = Color.Black;
57        return tahti;
58    }
59
60    void Ukko()
61    {
62        ukko = new PhysicsObject(30, 30);
63        ukko.Shape = Shape.Circle;
64        ukko.Color = Color.Black;
65        ukko.IgnoresGravity = false;
66        Add(ukko);
67        Camera.Follow(ukko);
68    }
69}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.